Gå til innhold

Finepix S5000 og billedstøy

Anbefalte innlegg

Ut fra samplebildene på Fuji sine sider http://www.finepix.com/lineup/s5000/sample.html ser det ut til at bildene vil få veldig mye støy. Regner med at dette skyldes den lille billedbrikken som er brukt. Er redd for at dette blir kameraets store akilleshæl. Med bedre billedbrikke og mulighet for CF-kort kunne jeg valgt dette, men nå peker det mer mot kommende S7000!

Til Martin: Det at S7000 bare kan ta 13 sek. video er nok på den medfølgende minnebrikken. Det skal være ubegrenset, så lenge du har raskt nok kort (tipper 16x burde holde).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo også synd at Fuji ikke klarer lavere iso-verdier enn 200 i manuell og 160 i auto på dette kameraet. Det man kan håpe på er at bildet er komprimert mye, selv om det ikke burde lage et så støyete resultat. Jeg er stygt redd for at denne billedbrikken ikke takler støy så godt som den burde, ref test av Finepix F410 som sliter (det er et lite håp om at kompresjon har skylda der også). Den som venter får se.

Lenke til kommentar

XD-kort skal jeg overleve hvis bildekvaliteten er god nok, selv om jeg ville foretrukket at det også tok CF. De har nok spart inn litt der akkurat som på evf'en som bare har 118.000 punkter, mot 230.000 på mitt nåværende (lurer på om dette har mye å si).

Har byttet fra CF til SD, så kan like godt bytte igjen. Bare så ergelig at kortleseren min tar alle kort bortsett fra XD :x

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...