AnonymDiskusjon Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Hei! Jeg er en 19 år gammel gutt. Er så lei av å være alene. Har så lyst til å få meg kjæreste, men treffer liksom aldri jenter. På skolen går jeg i ren gutteklasse, det har jeg gjort de tre siste årene. På fritiden er jeg nesten alltid bare hjemme, fordi det aldri er noen som ber meg med ut for å finne på noe, eller ber meg med på fest. Og de av vennene mine som kunne finne på å be meg med ut, er av den typen som ikke er interessert i å møte jenter i det hele tatt. I russetida som nettopp var så ble det litt lettere, der kan man jo bare komme og feste. Traff ei jente men det ble ikke noe av etter russetida dessverre. Det er ikke noe galt med meg ellers, utseendemessig vil jeg si at jeg er helt normal og er en blid og hyggelig gutt som de fleste liker =) Så er liksom litt stuck, og det ender alltid med at jeg bare blir hjemme. Kjenner jeg gruer meg til sommerferien allerede.. Noen som har noen tips? Vedder på at noen kommer til å si "Kom deg ut, hjelper ikke å sitte inne å synes synd på deg selv". Ja vel, bare gå ut og gå rundt da eller? :/ Ikke lett dette her, har liksom detti helt ut av den sosiale kretsen. Før var jeg klassens midtpunkt og en veldig populær fyr...men ikke nå lenger gitt. Takker for alle svar. Postet av anonym: ab56bea6873d5c5756f609dc8f97a673 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Du har også lov til å invitere deg med/invitere andre med på noe moro, slik at du blir invitert med til senere anledninger Ellers er jo internet en fin kilde til å skulle finne noen utenfor ditt vanlige miljø Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Vel, for å snu det litt på hodet: Inviterer du noen med på fest? Får du ting til å skje? Viser du at du er en sosial og kul fyr som folk faktisk kunne hatt interesse av å invitere? Eller sitter du bare på ræva og venter på at moroa skal ramle ned i fanget ditt og "festfolket" skal ta kontakt ut av det blå? Du skriver også at du brukte å være en populær fyr og klassens midtpunkt. Hvorfor er du ikke det lenger? Hva er forskjellen mellom populær-deg og sitte-hjemme-alene-deg? Noen som har noen tips? Vedder på at noen kommer til å si "Kom deg ut, hjelper ikke å sitte inne å synes synd på deg selv". Ja vel, bare gå ut og gå rundt da eller? :/ Nei, kom deg ut og snakk med folk. Vær litt proaktiv. Ta kontakt og si hei om ikke annet. Gjerne ute på byen eller i andre situasjoner der det forventes at du skal være litt sosial. Folk kan ikke lukte at du føler deg ensom, og hvis du ikke inviterer de til å snakke på en eller annen måte vil de fleste anta at du vil være alene og skygge unna. Det er den store forbannelsen i dette tilfellet, nemlig at ensomhet bare avler mer ensomhet og at man selv må endre syn og bli mer positiv før andre henger seg på. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Raven konkluderte ganske bra syns jeg, vil bare supplere litt med hva som hjelper meg nå disse stunder. Du kan prøve deg å finne nye venner å henge med og drive med aktiviteter med. Jeg fant et nettsamfunn der folk i alle aldre søker etter aktivitetsvenner og har allerede kommet i kontakt med mange. Kanskje det kan være noe for deg også? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 Vel, for å snu det litt på hodet: Inviterer du noen med på fest? Får du ting til å skje? Viser du at du er en sosial og kul fyr som folk faktisk kunne hatt interesse av å invitere? Eller sitter du bare på ræva og venter på at moroa skal ramle ned i fanget ditt og "festfolket" skal ta kontakt ut av det blå? Jeg har ingen fester å invitere noen med på. Å holde en selv er uaktuelt dessverre. :/ Er glad i å snakke og lage liv jeg, blant de jeg kjenner....prøver så godt jeg kan å vise at jeg er en okei fyr å henge med =P Du skriver også at du brukte å være en populær fyr og klassens midtpunkt. Hvorfor er du ikke det lenger? Hva er forskjellen mellom populær-deg og sitte-hjemme-alene-deg? Før jeg flyttet og byttet skole, var jeg det ja. Så gikk det bare nedover.. Nei, kom deg ut og snakk med folk. Vær litt proaktiv. Ta kontakt og si hei om ikke annet. Gjerne ute på byen eller i andre situasjoner der det forventes at du skal være litt sosial. Folk kan ikke lukte at du føler deg ensom, og hvis du ikke inviterer de til å snakke på en eller annen måte vil de fleste anta at du vil være alene og skygge unna. Det er den store forbannelsen i dette tilfellet, nemlig at ensomhet bare avler mer ensomhet og at man selv må endre syn og bli mer positiv før andre henger seg på. Jeg vet jo innerst inne at det er dette jeg må gjøre, er ikke dum heller liksom. Det er bare det at det er så mye vanskeligere enn du tror Hvis man allerede er sosial og sånt så er det sikkert veldig lett å skrive slik :/ Du kan prøve deg å finne nye venner å henge med og drive med aktiviteter med. Jeg fant et nettsamfunn der folk i alle aldre søker etter aktivitetsvenner og har allerede kommet i kontakt med mange. Kanskje det kan være noe for deg også? Har du noe eksempel? Hva slags nettsamfunn var det du fant? (Kan gjerne sende på PM om du ikke vil poste link her). Postet av anonym: ab56bea6873d5c5756f609dc8f97a673 Postet av anonym: ab56bea6873d5c5756f609dc8f97a673 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Bare søk etter aktivitetsvenner på Google. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Bare lurer, hvorfor i all huleste valgte du gå inn i en gutteklasse? Egentlig synes jeg du skal foksere på å få gode karakterer i det siste året ditt. Gi eff i bekjentskap i klassen for øyeblikket. Helst vil du være i sosiale settinger med både gutter og jenter. Det kan du gjøre ved å bli med en forening. Prøv å bli med i en forening hvor sosialt liv er i fokus. F.eks. jeg har over lengre tid være medlem av DNT og dratt på turer og det har vært veldig positivt. Du starter på universitet om et år, da kan du være i sosiale settinger med både gutter og jenter. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 Bare søk etter aktivitetsvenner på Google. Takk Bare lurer, hvorfor i all huleste valgte du gå inn i en gutteklasse? Er da ikke jeg som bestemmer hvem som søker på hva på VGS? Du starter på universitet om et år, da kan du være i sosiale settinger med både gutter og jenter. Jeg går yrkesfag, så jeg blir lærling, skal ikke gå på universitet Postet av anonym: ab56bea6873d5c5756f609dc8f97a673 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Jeg går yrkesfag, så jeg blir lærling, skal ikke gå på universitet Postet av anonym: ab56bea6873d5c5756f609dc8f97a673 Jeg tror det er vanskelig å få seg venner i klassen. Jeg vet at hvis jeg er en gruppe med bare menn så er jeg ofte lite interesert i å bli kjent med noen som helst. Jeg tror også fester med slike folk vil være ganske kjedelig, fordi det vil være få jenter og de er som oftest tatt. Finn deg venner utenfor klassen, etter hva slags interesser du har. Bli med i en organisasjon. Endret 3. juni 2011 av Camlon Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Start med dans på fritiden. Seriøst. Swing f.eks. - hvis det finnes tilbud for slikt i nærheten av der du bor. Og engasjer deg i felles egentrening utenom de fastsatte treningstidene hvis det legges opp til det. Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Jeg har ingen fester å invitere noen med på. Å holde en selv er uaktuelt dessverre. :/ Er glad i å snakke og lage liv jeg, blant de jeg kjenner....prøver så godt jeg kan å vise at jeg er en okei fyr å henge med =P Hva med folk du ikke kjenner? Før jeg flyttet og byttet skole, var jeg det ja. Så gikk det bare nedover.. Men hvorfor gikk det nedover? Hvorfor er du ikke populær på den nye skolen? Jeg vet jo innerst inne at det er dette jeg må gjøre, er ikke dum heller liksom. Det er bare det at det er så mye vanskeligere enn du tror Hvis man allerede er sosial og sånt så er det sikkert veldig lett å skrive slik :/ Vel... Jeg har store deler av livet mitt hatt kraftig sosial angst, og var i perioder knapt utenfor døra mi hjemme. Helt til jeg en vakker dag befant meg i etasjen under kjelleren og fant ut at jeg ikke hadde noe å tape på å prøve. Så jeg pløyde meg gjennom noen selvhjelpsbøker, en haug sosialpsykologi og en tøtsj kognitiv terapi, og gikk ut fire dager i uka med det mål å være sosial. Jeg skaffet meg også en jobb der jeg måtte være sosial for å fungere, bare for å ta sjokkterapien helt ut, og selv om jeg neppe noen gang blir supersosial så klarer jeg meg fullstendig utmerket i dag. Så jeg vet altfor godt hvor "lett" det er, men jeg tør vedde skoene mine på at de fleste hindringene befinner seg mellom øra dine i form av unnskyldninger, rasjonaliseringer og antagelser som forklarer hvorfor du er en sosial taper og aldri vil komme deg oppover på rangstigen. Akkurat som du antok at jeg måtte være sosial for å skrive noe sånt og ikke hadde fletta peiling på hvordan det føles Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 Bumper siden dette er relevant for meg. Er i en helt ny by, kjenner ingen. Desperat etter kjæreste. Postet av anonym: 0028bc9d55b3ca0dd80eb6100fa600c2 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Desperat fungerer sjelden bra. Og tipsene er fremdeles det samme. Internett/kurs/dansekvelder/osv. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Start med dans på fritiden. Seriøst. Swing f.eks. - hvis det finnes tilbud for slikt i nærheten av der du bor. Og engasjer deg i felles egentrening utenom de fastsatte treningstidene hvis det legges opp til det. swing er gull! øyekontakt, fysiskkontakt, folk smiler og ler, er masse jenter der. annet tips er å begynne på universitetet. fadderuka er også er ypperlig sted å møte mennesker. men helst begynn på ei linje som har litt jenter .... edit: ser nå at du går yrkesfag og skal bli lærling. men, du kan jo alltid videreutdanne deg? Endret 4. august 2011 av Sangesland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå