Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot 306XR løs potte?

Anbefalte innlegg

Hei.

Bilen begynte plutselig å bråke noe veldig de seneste ukene. Trodde med engang at det var på tide på bytte eksosanlegg, men da jeg tok en titt under var det nesten ikke noe rust i det hele tatt, ingen synlige hull osv. Noe jeg fant var at hele eksosanlegget bare hengte ned akuratt som om det var et feste som hadde løsnet.

Mellom katalysatoren og potten var det en stor åpning akuratt som om de ikke satt sammen i det hele tatt. Dette må jo ha noe med lyden å gjøre selfølgelig? Hva tror dere? Må jeg bytte hele eksosanlegget eller er det helt enkelt å kjøpe noe nytt slags feste eller noe lignende?

Vet dere noen rask fiks som kan gjøres i så fall?

Veldig dårlige bilder men hadde Iphone-Kamera tilgjengelig.

Derfor ble det ganske mange bilder.

IMG_0256.jpg

IMG_0255.jpg

IMG_0254.jpg

IMG_0253.jpg

IMG_0251.jpg

IMG_0250.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, bildene var litt dårlig ja.

Jeg har masse erfaring med diverse lydpottebandasjer, eksos-sveising osv.

Ut i fra det jeg ser på bildene, så må du bytte deler.

Det er ikke stro prisforskjell på å levere bil inn på verksted og bytte selv. Så lever den inn. Da slipper du rusk i øynene. Velg de verkstedene som bare driver med eksos. De er ikke like rask på avtrekkeren når det gjelder å bytte deler.

Du er svært sparsommelig med profilinformasjon. Dersom du legger inn alder og bosted, så kan det hende noen gir deg verkstedanbefaling. Alder sier noe om økonomi /pågangsmot.

Edit: Klarte å nerde ut hvor du tok bildet! Da blir det nok Svendsen Eksos - Moss!

post-14885-0-73755000-1307034889_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Bor ikke der men ok.

Sender ikke denne skrothaugen til verksted.

Takk for svar anyways! :)

Å be meg bytte deler ut i fra det lille du så der hørtes veldig ekstremt ut fra noen med lang erfaring. Just sayin´.

Må jo finnes noe slags feste eller noe som har løsnet.

Endret av KingRobert
Lenke til kommentar

Vist ikke bildene dine lurer meg nå så er alt du trenger ei ny eksosklemme. Hør om dem har dette på svendsen som passer og monter selv. Enkel operasjon dette.

Det der hørtes mer ut som riktig ja! Virker som en slags klemme/feste har løsnet! må bare få noen til å bekrefte dette!

Lenke til kommentar

Kunne du få tatt et par bedre bilder? Særlig av den stussen som er til venstre på bildene du har lagt ut nå!

Du kan prøve å sveise. Men min erfaring er at det ikke kommer til å holde lenge. Problemet er også at eksosanlegget må ned for å sveises skikkelig.

Dårlig svieser da? :tease:

Har stikk motsatt erfaring enn du har.

Lenke til kommentar

Synes det ser ut som at det kun er et klammer eller noe som har falt av. Prøvde å se detaljer om eksosanlegget inne på Bilextra, men var litt små bilder

Kjøre innom et lokalt bil-høggeri å evt. skru av en del for kr.25 ?

Lenke til kommentar

Kan være en klemme som trengs. men hvordan er det på høyre side mot potta?

Bildene er alt for dårlig til egentlig å kunne si noe. Men er det bare en klemme (inkl pakning som tåler ekstrem varme) så koster dette ikke mange kronene hos Svendsen eksos.

EDIT:

Deler fra et bilvrak kan være vanskelig å bruke, særlig boltene som skal holde klemmer på plass.

Endret av PerB
Lenke til kommentar

Kunne du få tatt et par bedre bilder? Særlig av den stussen som er til venstre på bildene du har lagt ut nå!

Du kan prøve å sveise. Men min erfaring er at det ikke kommer til å holde lenge. Problemet er også at eksosanlegget må ned for å sveises skikkelig.

Dårlig svieser da? :tease:

Har stikk motsatt erfaring enn du har.

:eek:

Dersom det er litt rør igjen er sveising et alternativ. Er svært viktig at eksosanlegget er skikkelig hengt opp for å minske belastning. Sveiste sist på katalysatoren min + byttet og sveiste inn et fleksibelt rør fra BT. Det gikk bra. Men sånn som bildene ser ut, så er det bare løvtynne rør igjen.

Sveis med rørtråd eller allerhelst tig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...