chanchan Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Hei! Håper noen kan hjelpe meg med dette, for hvis ikke er jeg blakk de neste månedene... Jeg vet ikke helt hva som har skjedd med objektivet mitt, men etter en skoletur har det antageligvis fått seg en smell. Den ytterste delen på objektivet, der fokus stilles inn, er blitt skeiv slik at både zoom og manuell fokus sitter fast. I tillegg vil det ikke fokusere, og da ikke ta bilder, i autofokus. Det lager en lav skurrelyd når jeg prøver å ta bilder, så jeg vet at det "prøver", og at selve kameraet ikke er defekt. Objektivet mitt er et grunnleggende canon-objektiv, 18-55 mm. Jeg har forsøkt å lirke litt på objektivet, men jeg vil ikke ta i noe særlig... Jeg vil ikke at det skal bli verre enn det er. Noen forslag? Må jeg kjøpe nytt? Kan det repareres, og i så fall, kan jeg gjøre det selv? Endret 2. juni 2011 av chanchan Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Tror det koster mer å få reparert enn å kjøpe nytt/noe annet brukt.. Prøv selv - det jeg ville gjort. Lenke til kommentar
chanchan Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Hva skal jeg gjøre, da? Bare... bruke makt? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Hva skal jeg gjøre, da? Bare... bruke makt? Tror ikke du skal bruke makt, det er stort sett plast inni der, du må demontere frontellementet og ta det videre i fra der. Har du ikke den store fingerferdighet kan du bruke søppelbøtta 18-55 uten IS får du for en 400/500.- og med IS for omtrent samme pris brukt, nytt koster 18-55 med IS ca 1200.-. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå