Gå til innhold

Alienware! Overpriset eller godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har hørt mye om at Alienware er så overpriset osv osv.. Har kikket litt på alienware m14x og må si at det ikke så så aller verst ut.. men jeg er jo ikke noen ekspert, så jeg ville høre med dere. Er alienware overpriset ?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke kjøpe noen ny pc nå , ettersom jeg har en fin stasjonær som er under 1 år gammel. Men uannsett , jeg har også sett på multicom ja, men vil si at det ikke var så veldig forskjell på hva du får for pengene. Så konklusjonen er altså at alienware ikke er fullt så overpriset som mange sier?

Lenke til kommentar

Vil si at Multicom gir mere "firepower" for penga. Altså bedre CPU og GPU. Men syns designet på Multicom-PCene er kjedelig i forhold til Alienware. Pluss at Multicom er et drittfirma med haugevis av klager mot seg. Bare å søke litt på internett.

Lenke til kommentar

De oppdaterte modellene med Sandy Bridge er gode for prisen nå. Alienware har en tendens til å ikke følge priskutt i PC-markedet, som betyr at de fort blir noe dyre.

M14x- og M11x-modellene virker dog som meget gode kjøp for meg da du får grei spillytelse og bærbarhet sammen med baklyst tastatur og grei byggekvalitet, de er vel forøvrig i toppsjiktet på hver sin størrelse :new_woot:

Eneste minuset med Alienware slik jeg ser det er vel at de er attraktive for tyver, en P150 eller P170 gir ikke det samme uttrykket.

Lenke til kommentar

Både m11x og m14x har temmelig unike posisjoner - veldig vanskelig å finne tilsvarende grafikkytelse i 11" eller 14". 14"-eren synes jeg ser veldig spennende ut, ikke for stor, god batteritid, god grafikkytelse, og god 1600x900 i 14". Om jeg skulle hatt ny PC i dag, hadde den vært et godt alternativ.

Lenke til kommentar

Jeg har fått et tilbud på en Alienware M15X av en fyr for 8000 kr. Her er specs'a

- Intel i5 540m @ 2,53Ghz

- 8Gb ram pc1066 DDR3

- 500 gig disk (7200rpm)

- Fullhd LED skjerm 15,6"

- Ati Radeon 5850 1Gb GDDR5

- Intel 5300 wlan

- Intel gblan

- DVDbrenner slot-in

Maskinen ble kjøpt ny i januar 2011.

Følger med Windows 7 64 bit.

Er dette et bra kjøp? Har noen noe erfaringer med alienware fra før? '

Lenke til kommentar

Jeg har fått et tilbud på en Alienware M15X av en fyr for 8000 kr. Her er specs'a

- Intel i5 540m @ 2,53Ghz

- 8Gb ram pc1066 DDR3

- 500 gig disk (7200rpm)

- Fullhd LED skjerm 15,6"

- Ati Radeon 5850 1Gb GDDR5

- Intel 5300 wlan

- Intel gblan

- DVDbrenner slot-in

Maskinen ble kjøpt ny i januar 2011.

Følger med Windows 7 64 bit.

Er dette et bra kjøp? Har noen noe erfaringer med alienware fra før? '

Har han kvitering osv. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...