Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg download speed på uTorrent!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han mener en kabel som går direkte fra modemet til PCen din. Ikke trådløst nett.

Hvem bryr seg?

Du vil antageligvis få et litt kjappere nett ved hjelp av kabel. Kanskje ikke så mye mer "kraft", men det vil nok være merkbart.

Kan du ikke kjøre en Speedtest til, også ta bilde av resultatene, og legge de ut her?

Lenke til kommentar

Jeg kan jo ikke bare kjøpe en nettverkskabel sånn uten videre, kan dere svare på om jeg skal sette inn WiFi-kortet? Jeg hadde sendt det med til de som bygde maskinen, men det var ikke satt inn.

Kjør på da vel. Sett det inn, og se om det blir forbedringer.

Lenke til kommentar

Forventer du virkelig å få hjelp når du er så frekk og arrogant trådstarter? Man kommer langt ved å være hyggelig og presentere problemet på en god måte samt jobbe med oss, ikke mot oss, som du gjør.

Gjør disse stegene først, om du vil ha videre hjelp fra meg.

1. Sjekk dine foreldres faktura for internett (typisk fra Telenor, Nextgentel, Canal Digital o.l)

Der skal det stå hvor bra internet dere skal ha. (Sjekk om det står noe om "mbit", skriv så hva som står her)

2. Gå inn på speedtest.net og mål din internet hastighet.

3. Skriv dine svar i denne tråden.

Lenke til kommentar

Går ikke ann å hjelpe deg når du ikke vet hvor rask internett du har. For alt vi vet, og du vet, så kan det jo være at du får den hastigheten foreldrene dine betaler for.

Skal vi vite om det er tregt så må vi først vite hva du egentlig skal ha.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt att internettet går lettere gjennom kabelen om den er varm, siden den utvider seg litt da. Det bør øke farten litt. Om du har trådløst nett kan du evt varme opp rommet sånn att det blir lettere for signalet å nå antennen. Ett annet alternativ er jo å faktisk gjøre litt for å finne ut hvilken fart du har og se om det passer til den farten du har testet att du har. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg prøver igjen.

1. Gå til din mor/far, og spør de om å få se på en regning/faktura de har fått fra Telenor. Der skal det stå en av disse:

Bredbånd 40/10

Bredbånd 25/5

Bredbånd 16/0,8

Bredbånd 5/0,5

Bredbånd 2/0,4

Skriv på dette forumet hvilken dere har.

2. Gå så inn på speedtest.net og mål hastigheten din. Ikke last ned noe med utorrent eller noe annet imens denne kjører.

Når du har gjort dette, så sier du fra her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...