Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

8 klasse tenatmen matte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har tatt 8. klasse tentamen i matte ? Synes dere at den var vanskelig? Skal ta den på onsdag og er litt nærvøs

Er ikke vits å være nervøs! :) Bruk tiden fremover mot tentamen godt - da er det ikke mer du kan gjøre!

Lykke til.

Lenke til kommentar

Så du er nervøs for å ikke få toppkarakter? Det best du kan gjøre er å finne noen eldre tentamener fra 8 klasse og regne igjennom dem.

Når jeg gikk i 8 klasse fikk jeg 5 på alle prøvene mine og 5 på tentamen. Syntest ikke tentamen var vanskeligere enn prøvene.

Lenke til kommentar

Om du har fått 6 på alle andre prøvene i år, tror jeg det skal gå veldig bra! Det viser at du har stor kunnskap i de foregående kapitlene. Se gjennom boken, og regn på det du føler deg mest usikker på. Du kan jo også spørre læreren din om du kan få tidligere gitte tentamenshefter, slik at du har en viss peiling på hva som venter deg. Lykke til, det går sikkert kjempebra!

Og husk: Det er ikke før i 10-ende det gjelder. Men det er bra du er motivert og innstilt på å gjøre det bra, fordi.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke nærvøs for å ikke få toppkarakterer. Men jeg føler at den insatsen jeg har lagt ned er stor derfor ønsker jeg gode resulater på tentamen. Og uansett så er min mening at man aldri gjør det bra på en tentemen hvis man ikke er litt nærvøs. En annen ting er at lærerene har lagd de andre prøvene i året mens denne har Cappelen lagd.

Lenke til kommentar

Og husk: Det er ikke før i 10-ende det gjelder. Men det er bra du er motivert og innstilt på å gjøre det bra, fordi.

Husk: dette er det verste rådet du kan gi noen; det gjelder alltid å gjøre det bra, for da blir 10. også lettere. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...