vikingkylling Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Til høsten dukker Rocksmith opp i butikkene og virker å bli en lovende utfordrer til spill som Rock Band og Guitar Hero. Den største forskjellen fra dem er at Rocksmith fokuserer på ett enkelt instrument, men det er til gjengjeld en ekte gitar. Det eneste jeg lurer litt på er om vi får spille noter med grep, eller er det kun en streng om gangen? Men uansett blir det knall. Noen andre som gleder seg? Link til Wikipedia, blandt annet med foreløpig set-list: http://en.wikipedia.org/wiki/Rocksmith Noen filmer: Rocksmith - The beginner http://www.youtube.com/watch?v=fAP-IvVXoHM&playnext=1&list=PL74FB14D0D8209534 Rocksmith - The gamer http://www.youtube.com/watch?v=rYzoavA8B_8 Rocksmith - The musician http://www.youtube.com/watch?v=Dx0S4FYip-k Lenke til kommentar
rioi Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Venter selv på dette og tror det kan bli tøft. Så i går at det ikke kommer ut i Europa. Noen som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Har fulgt med på Rocksmith siden starten. Det kommer ikke ut i Europa i år, men det kommer neste år. Ubisoft sine spill har til nå alle vært sonefrie, så det skulle gå an å bestille dette fra USA. Spillet kommer også på PC. Gitar kan du kjøpe i Norge. Det eneste jeg lurer litt på er om vi får spille noter med grep, eller er det kun en streng om gangen? Angående noter og grep, så vil det være en variasjon, det vil være begge deler. Litt mer info om dette her: Jeg leste også en plass at spillet også vil inkludere vokal, og at bass kommer senere som DLC. Mer info her: https://www.facebook.com/rocksmithgame Selv har jeg spilt gitar noen år, men gleder meg til å skjekke ut dette. Endret 3. juli 2011 av RRhoads Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 Venter selv på dette og tror det kan bli tøft. Så i går at det ikke kommer ut i Europa. Noen som kan bekrefte dette? Sist jeg hørte skulle det kommet ut i USA og Europa mot slutten av året, men fordi det er et litt sært konsept som vil ha et nisjemarked (pga ekte gitar) er de litt forsiktige og gir det ut i ISA først. Vi i Europa må vente til tidlig neste år. Men det kommer til PC også, så da gjør det ikke noe om det ikke kommer hit offisielt. Lenke til kommentar
rioi Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 hmmm.. Venter på EU release eller PC release.. Ting tar tid.. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Jeg kjøpte meg spillet og en amerikansk 360 fra VGP. Herligheten kom på 2300 pluss moms. Jeg er faktisk positivt overrasket over spillet. Lenke til kommentar
samco Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Spillet ble slakta av spille omtalere :!: Stor flopp hele greia Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 (endret) Ligger på Metacritic på 83% (Metascore) og 8.1 (User Score). Ja, helt klart slaktet. http://www.metacriti...ion-3/rocksmith Btw på Metascore gav en fyr det 60%, alle de andre gav det 80% og oppover. Endret 6. februar 2012 av vikingkylling Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Ja, spillet er bra. Hvis man er interessert i å se hva folk mener om spillet er det lurt å stikke til forum der folk er interessert i å lære gitar, eller har spilt gitar. Selv har jeg vært nede i en liten bølgedal når det gjaldt gitarspilling. Plukka vel opp gitaren maks to ganger i uken for å spille i 10-15 minutter. Etter at jeg fikk spillet, har jeg spilt i 2 timer om dagen. Og til dem som lurer på om man kan lære å spille gitar av spillet er svaret: Helt klart. Du vil komme langt på vei, og du vil komme over den første "kneika". Den første kneika er helt klart det som er kjedeligst ved å begynne å spille gitar. Det eneste som trekker ned ved spillet for min del er sangutvalget. Det har kommet seg noe ved hjelp av DLC, men det er også noen sanger på discen som jeg aldri hadde hørt og de faktisk er helt ålreite å spille. Vikingkylling: Har du spillet? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg har ikke fått spillet ennå, nei. Tenkte å importere fra USA (til PC), men vet ikke helt hvordan det blir med DLC og så videre. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg har ikke fått spillet ennå, nei. Tenkte å importere fra USA (til PC), men vet ikke helt hvordan det blir med DLC og så videre. Ja, PC-versjonen er vel utsatt til slutten av mai, sist jeg hørte. Digger bare spillet mer og mer. Lenke til kommentar
JanEgilS Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Da er det endelig en offisiell dato for Rocksmith i Europa - 13.september: http://forums.ubi.com/showthread.php/663034-Rocksmith-coming-to-Europe! En smule seint, men problemet besto i et band i England ved navn Rocksmith. De gikk rettens vei for å stoppe utgivelsen.... Forøvrig så er det et kjempe-"spill" :-) Har hatt en gitar hengende på veggen i årevis uten å øve noe særlig, men nå så blir det fort et par timer pr. dag. Har importert det fra USA for PS3. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 15. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2012 Kommer det ikke før i september? Uffda... da må jeg vel slite med Old Republic og Diablo 3 noen måneder. Men ser ikke dette som et bra spill i grunnen. Jeg kommer til å kjøpe det for å trene på gitaren. Lenke til kommentar
Simvik91 Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Det nærmer seg!!! Lenke til kommentar
rioi Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Da er vel Rocksmith ute for XBOX og PS3. Jeg må desverre vente noen uker til på PC utgaven, men nå som jeg har ventet i 1.5 år går vel 3 uker til sikkert greit.. Noen som har fått og prøvd EU utgaven enda? Lenke til kommentar
rioi Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 (endret) baah.. feil tråd Endret 28. september 2012 av rioi Lenke til kommentar
rioi Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Ook.. nå ligger det demo av PC versjonen på Steam. Desverre har jeg ikke realtone kabel, så får ikke spilt uansett. Noen som vet hvor jeg raskest mulig kan få tak i kabel? Norsk nettbutikk, eller noe? Har vært innom alle spillbutikkene i Trondheim i dag uten å lykkes.. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Jeg kjøpte dette til PS3 i går (lørdag), og har spilt mer på gitaren min etter jeg kjøpte dette spillet enn jeg har spilt på den i alle de årene jeg har eid den. Dette er gull verdt. Spillet holder seg hele tiden på et nivå hvor du har noe å jobbe for, men du føler deg fortsatt belønnet etter hvert som du lærer deg vanskelige partier og ser poengsummen stige for hver gjennomspilling. Jeg anser meg selv som fullstendig grønn på gitar teknisk sett, men har i spillet gått fra å spille enkeltnoter streng for streng til å spille mer kompliserte mønstre og endatil noen enkle akkorder. I løpet av 2 dager. Jeg har forferdelig langt igjen til jeg kan våge å kalle meg gitarist, men nå ser veien innbydende ut i motsetning til endeløse timer alene med tabulatur og skalatrening uten noen som helst slags feedback. 1 Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Gleder meg som en dritt unge til og lœre å spile el gitar da, kjøpte meg en el gitar til 700.kr. Men må vente på rocksmith til den 28/11, grunnen er jeg venter 18 spill og en wiiU da Lenke til kommentar
Bob Sacamano Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Dette visste jeg ikke om. Genialt for å lære seg å spille gitar. Kanskje jeg omsider får bruk for en Ibanez jeg fikk til jul for 4 år siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå