Gå til innhold

Hjemmecockpit BOENG 737NG, kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

kan ikke ta så mange år da, om han jobber noen timer vær dag, å bygge et fly tar 2-3 år for en amatør lissom!

Det tar nok en del år med mindre han har mange hundre tusen i banken. 500 000,- for en velfungerende og realistisk simulator er kanskje ikke så urimelig å tenke?

 

500 000 for en velfungerende 737 simulator er og forvente. Vi har selv brukt nærmere 1 million på prosjektet nå. Og enda er ikke ting komplett.

Jeg skal ønske deg lykke til videre. Vi har med en egen software developer, to dataingeniører, en flymekaniker, opp imot 4 737 rated piloter, og noen elektrikkere. Og nei, det er en HAUG av ting vi enda ikke har fått til. Det tar tid, og krever med kompetanse enn litt lodding og kretskort. Om du i tillegg sliter med mattematisk elektronikk har du ihvertfall ett problem. Disse kortene er ekstremt følsomme komponenter, med komparatorer, logiske porter etc.. Ved og sette for høy spenning o.l over disse er sjansen for å ødelegge komponenter stor. Og nei, som du vet. Det er ikke billig....

 

Men det ser ut til at du er godt igang, og du kan få til dette, men beregn det på mer lesing enn bygging fremover, for dette gjøres ikke over natta :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

500 000 for en velfungerende 737 simulator er og forvente. Vi har selv brukt nærmere 1 million på prosjektet nå. Og enda er ikke ting komplett.

Jeg skal ønske deg lykke til videre. Vi har med en egen software developer, to dataingeniører, en flymekaniker, opp imot 4 737 rated piloter, og noen elektrikkere. Og nei, det er en HAUG av ting vi enda ikke har fått til. Det tar tid, og krever med kompetanse enn litt lodding og kretskort. Om du i tillegg sliter med mattematisk elektronikk har du ihvertfall ett problem. Disse kortene er ekstremt følsomme komponenter, med komparatorer, logiske porter etc.. Ved og sette for høy spenning o.l over disse er sjansen for å ødelegge komponenter stor. Og nei, som du vet. Det er ikke billig....

 

Men det ser ut til at du er godt igang, og du kan få til dette, men beregn det på mer lesing enn bygging fremover, for dette gjøres ikke over natta :)

 

Er jo ikke snakk om en high end 1:1 fly simulator her, er vel mere snakk om et hobbyprosjekt der man bruker billige deler.

 

Hvorfor bruker dere egentlig så mye på et slikt prosjekt? finnes det ikke ferdige simulatorer til under den prisen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

kan ikke ta så mange år da, om han jobber noen timer vær dag, å bygge et fly tar 2-3 år for en amatør lissom!

Det tar nok en del år med mindre han har mange hundre tusen i banken. 500 000,- for en velfungerende og realistisk simulator er kanskje ikke så urimelig å tenke?

 

500 000 for en velfungerende 737 simulator er og forvente. Vi har selv brukt nærmere 1 million på prosjektet nå. Og enda er ikke ting komplett.

Jeg skal ønske deg lykke til videre. Vi har med en egen software developer, to dataingeniører, en flymekaniker, opp imot 4 737 rated piloter, og noen elektrikkere. Og nei, det er en HAUG av ting vi enda ikke har fått til. Det tar tid, og krever med kompetanse enn litt lodding og kretskort. Om du i tillegg sliter med mattematisk elektronikk har du ihvertfall ett problem. Disse kortene er ekstremt følsomme komponenter, med komparatorer, logiske porter etc.. Ved og sette for høy spenning o.l over disse er sjansen for å ødelegge komponenter stor. Og nei, som du vet. Det er ikke billig....

 

Men det ser ut til at du er godt igang, og du kan få til dette, men beregn det på mer lesing enn bygging fremover, for dette gjøres ikke over natta :)

pappa er elektriker så har jeg mycockpit.org forumet som jeg kan spør om :p har stått stille med prosjektet en stund for jeg er like blak som en uteligger. Må kjøpe maling, I dag skal jeg pusse (Har skaffet pussemaskin) Etter jeg har kjøpt maling så skal jeg slenge den på. Etter jeg har finpusset så er den klar for maling, Man må huske dette er en simulator, ikke et ekte fly. :p så har jeg deg jeg kan spørre. Du jeg har opencockpits sin outputs card for led. Kan jeg ha en PSU fra datamaskin og ha den i den ene jumperen? eller vil det ødelegge kortet?. Skal prøve og få en finn finish på MIP

Lenke til kommentar

Først svar til mr.A

 

Det er helt riktig. Han skal ikke bygge en 1:1 full simulated simulator. Grunnen til at vi har gått den tunge og dyre veien er fordi vi går inn for at Boeing godkjenner denne til simulator trening av 737 piloter. dvs, de kan leie denne og få godskrevet timer ved og øve prosedyrer.

 

Prisen på delene er skyhøye, og vi kan få billigere, men da er de ikke fullt simulert, eller ikke riktig størrelse.

 

FSX: Last ned databladene til kortene. Der står det hvor mye spenning kortet skal ha. Som regel brukes 12V, altså en PSU fra PC. Jumstart den ved og legge en jumper mellom grønn og svart kabel, og evt lag en bryter mellom.

Lenke til kommentar

 

Det er helt riktig. Han skal ikke bygge en 1:1 full simulated simulator. Grunnen til at vi har gått den tunge og dyre veien er fordi vi går inn for at Boeing godkjenner denne til simulator trening av 737 piloter. dvs, de kan leie denne og få godskrevet timer ved og øve prosedyrer.

 

Prisen på delene er skyhøye, og vi kan få billigere, men da er de ikke fullt simulert, eller ikke riktig størrelse.

 

 

Hvorfor bruker du da dette som argumenter for at TS aldri kommer til å greie dette? Det er jo ikke engang sammenlignbart. Hans ambisjoner er jo ikke forbi all fornuft, og han innser at dette vil ta tid og penger. Negativiteten din hører ikke hjemme her på forumet for brukerbidrag.

 

[/hissig]

 

Edit: Noen glass vin og skrivefeilene kommer på rekke og rad ser jeg.

Endret av Marius5051
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke lagt noe negativitet i det jeg skriver. Jeg har fulgt godt med på dette prosjektet, og jeg hjelper gjerne hvis det er ting han lurer på.

Hvor skrev jeg at han aldri kom til og greie dette???

 

Selvsagt får han dette til. Har bare prøvd og henvise til at det krever mer enn tid og penger. Men det har han forstått.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...