Gå til innhold

Hjemmecockpit BOENG 737NG, kommentartråd


Anbefalte innlegg

Jeg har erfaring til cockpiten ellers hadde jeg aldri byggd den

 

fra jeg var 7 år så har jeg altid skrud fra lekene mine for og se på elektronikken og leke med de

da jeg prøve elektrofaget så klarte jeg og lodde ting på kretskort med glans. Har holdt på med elektronikk lenge :p eneste jeg ikke er så god på er matte elektronikk vis du skjønner? Ohm og alt det der med motstand

men har jo forumet jeg kan spøre på :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tøft om du kunne lagt ut en liten videosnutt av simen i drft? :D

 

Legger med et bilde jeg fant fra da jeg spilte Flysim, dette ble drevet av en Acer 5930g, med Thosiba tv som hovedskjerm og en dell monitor som instrument skjerm. Det ble slutt på flyginga for meg, men regner med at jeg starter igjen når jeg får bygd meg pc til sommeren. Stikka står i skapa, klar til bruk! ;)

post-154306-0-44525900-1307976157_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nice :) murlig jeg skal filme til uka for jeg driver nå og lager den runne rammen på nytt for jeg var ikke fornøyd med den men her er et bilde av den nye :p mye bedre en og slurve med arbeidet

 

Den du ser med sparkel er den som er urette vinkler

den andre ser du resultater :) så jeg har verket i hånden :)

MYE pussing som skal gjøres så da skal jeg bruke pussemaskin

post-214933-0-44459500-1307979291_thumb.jpg

post-214933-0-72355400-1307979299_thumb.jpg

Endret av fsx v1.1
Lenke til kommentar

kan ikke ta så mange år da, om han jobber noen timer vær dag, å bygge et fly tar 2-3 år for en amatør lissom!

Det tar nok en del år med mindre han har mange hundre tusen i banken. 500 000,- for en velfungerende og realistisk simulator er kanskje ikke så urimelig å tenke?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forhandler jeg kommer til og kjøpe fra er

 

opencockpits.com (prisene er lav og bra kvalitet)

simworld.pl (bra kvalitet og prisene er lave)

sismo-soluciones.com (kvaliteten er god og prisene er høye)

hispapanels.com (Kvalitet? er ikke siker men gode priser der)

Endret av fsx v1.1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

jaja 8 830 kr for nesten alt jeg trenger til MIP= Main instrument panels.

Er dyr hobby :p Kommer kanskje til og bruke over 10 tusen kr for MIP panlet når jeg er ferdig

og 1600 euro for radio stack eller mere. Overhead noe under 20 tusen kr komplett rolleyes.gif

throttle bygger jeg kanskje selv.

 

 

i heave to build the shell. noe som vil koste under 2 tusen kr for matriele, når jeg er ferdig med alt så er jeg kanskje opp i 50 tusen kr ohmy.gif Jeg må skaffe prosjektor???? noen som har bare PM meg!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har jeg kjøpt følgende

1 xMCP 737NG (without box)288.00EUR2 x0,5 wire (for cockpit wiring) – 1mt-0.40EUR1 xFMC B-737 (Mounted & ready)347.00EUR1 xVGA to Video (TV) converter44.00EUR1 xUSBOutputs55.00EUR1 xPower Source 5V 1A11.00EUR802.46 euro. Nå venter jeg på det. siste pengene skal brukses til de andre panelene

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt følgende

1 xMCP 737NG (without box)288.00EUR2 x0,5 wire (for cockpit wiring) – 1mt-0.40EUR1 xFMC B-737 (Mounted & ready)347.00EUR1 xVGA to Video (TV) converter44.00EUR1 xUSBOutputs55.00EUR1 xPower Source 5V 1A11.00EUR802.46 euro. Nå venter jeg på det. siste pengene skal brukses til de andre panelene

 

Ossen pc har du?

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt følgende

1 xMCP 737NG (without box)288.00EUR2 x0,5 wire (for cockpit wiring) – 1mt-0.40EUR1 xFMC B-737 (Mounted & ready)347.00EUR1 xVGA to Video (TV) converter44.00EUR1 xUSBOutputs55.00EUR1 xPower Source 5V 1A11.00EUR802.46 euro. Nå venter jeg på det. siste pengene skal brukses til de andre panelene

 

Ossen pc har du?

 

 

Pc skal oppgraderes men 3gb ram og cpu 3.70ghz.. Skjermkort Nvida geforce g100. skal også få gratis pc av en.

 

Har du flere bilder? :)

 

Har ikke jobba noe med cockpiten idag. Men kan filme og ta bilde når jeg har strøm på mobilen.

De tingene jeg har bestilt kommer om noen dager :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...