Gå til innhold

Hjemmecockpit BOENG 737NG, kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet veldig godt at dette tar lang tid. Ettersom vi er en gjeng som har bygget en fullscale 737 Simulator som står på Sola. Hvor jeg forøvrig også jobber som avionikker hos SAS.

 

Derfor vet jeg også at prosjektet ditt kommer til og bli langt fra vellykket. Beklager, det er ikke for og ta fra deg motivasjonen. Men du må forstå at hvis du skal få alt koblet opp. dvs, MCP, MIP, Yoke, Throttle Quadrant etc.. Trenger du fullversjon av FSUIPC(nei ikke TPB), Project Magenta, Wide FS, etc... Og dette koster penger.

 

Slenger ut noen bilder av hvordan vår sim ser ut. Dette er ett fritidsprosjekt vi driver med på fritiden.

 

IMG_7557.jpg

 

737015x1.jpg

Hvis du vil få en komplett 737 Sim vil det se slik ut. Nei det er løgn. Dette er fra en gammel Braathens maskin.

IMG_7537.jpg

 

Du får jo for all del prøve. Og se hvordan det blir :)

 

Har sett bildene på flightsim.no men skal da seff kjøpe tingene da jeg er kommet så langt! Om jeg legger prosjektet på hylla? har jeg aldri tenkte på! (Alle kan klare ting, man må bare vite åssen)

Lenke til kommentar

Får kanskje gjort noe på fredag for da har jeg penger da blir det fikse litt på rammene og pusse og male så er det bare og bygge landigs hjulet og slege på skjermer og skaffe elektronikk (høres lite ut men er mye)

 

Har flyttet alt til et simulator rom nå

Endret av fsx v1.1
Lenke til kommentar
har fått gratis software fra en som har en simulator. Og prosjektet gikk ikke i dass!!! Man må forstå at dette vil ta mange år og bygge

Så han har nok ikke piratsoftware om han sier det...

Med mindre softwaren han fikk tak i er gratis fra utvikleren/produsent så er det fortsatt piratsoftware, selv om den ikke kommer ifra piratbukta.

 

Men, eg sier kjør på. Dette er nok et lærerikt prosjekt som tar tid. Det er naturlig at det koster penger og at motivasjonen går litt opp og ned i perioder.

 

Lykke til! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vet du hvordan alt "fungerer"? Du må ha veldig mye faktastoff. :)

 

Håper du har en del kunnskaper innenfor elektronikk. Har selv tatt en titt på simple flysimulatorer, og det er langt i fra å være simpelt oppbygd.

 

Men hittil ser det jo faktisk bra ut. Problemet er dog å få alt til å fungere sammen.

Lenke til kommentar

Har holdt på med elektronikk før og så kan da litt :p uansett vis det blir vanskelig med elektronikken så har jeg jo dere 222222milioner brukere på diskusjon jeg kan spøre :p Det som blir vanskelig er og få alt til og snakke med Fly simulator

 

 

 

PS: skjønner du hvorfor jeg heter "Fsx"? Det står for Flight simulator x wub.gif

Lenke til kommentar

Jeg ser at du er 15 år, og da spørs det hvilken type erfaring du har opparbeidet deg gjennom grunnskole. But I could be wrong.

 

Ja, som sagt det vanskeligste er å få alt til å fungere sammen. Men det er bare å se på bildene til alextech, så skjønner du fort hva jeg mener med å kunne en del elektronikk. Utdanner meg innenfor flyteknisk, og det å se bak cockpitinstrumentene på selv et fly fra 80-tallet er ikke til å bli klok av.

 

Trenger nok ikke å være rakettforsker for å vite at fsx står for Flight Simulator x. Etter min mening er de originale flyene helt tragiske innvendig med tanke på brytere og innstillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...