Gå til innhold

Det beste passordet er en setning(trenger hjelp)

Anbefalte innlegg

Hallo !

Jeg ønsker å lage et langt passord + huske det. derfor kom jeg over denne artikklen:

http://www.hardware.no/artikler/det_beste_passordet_er_en_setning/97986 .

Problemet er at jeg ikke klare å finne på noen lang setning(flere setninger) som jeg klarer å huske, jg vil lissom ha passord som(å kunne det utenatt): 6p5f7r0d66270g002k8i7o0d5e7l7a00

( prøv selv http://www.crypo.com/eng_ppg10.php)

Endret av Noreply
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og hvorfor må det være så himla langt??

For det første, når folk pleier å være rundt meg på skolen , trenger jeg ikke å bekymre meg om at de ser passordet mitt(de vil ikke uansett huske det :p) .

for det andre: Leke overlegen fordi jeg har et så langt passord . :!:

en sang

Det var et bra tips, skal seom jeg finner noe..men kan noen hjelpe meg med å lære meg en pugge teknikk, til å pugge passord som den jeg har posta oppe.

Lenke til kommentar

Hva mener du? Huskeregelen var setningen, passordet var den første bokstaven i hvert ord (ergo er det vanskelig å huske for andre som ser passordet, men enkelt å huske for han).

Poenget var jo at han ikke klarte å komme på en setning.

Endret av Deneb
Lenke til kommentar

Hva mener du? Huskeregelen var setningen, passordet var den første bokstaven i hvert ord (ergo er det vanskelig å huske for andre som ser passordet, men enkelt å huske for han).

Poenget var jo at han ikke klarte å komme på en setning.

Jeg skal prøve å finne en sang :p

Takk for tipset :p

Lenke til kommentar

problemet er å pugge det

Jeg har (blant annet) to passord på rundt 20 tegn (små og store bokstaver samt tall) hver, og husker begge utenat. Det var litt vanskelig i starten men nå går det helt fint. Jeg brukte de så ofte at jeg lærte de fort, og en av måtene som hjalp var å lagre det på maskinen, men ikke kopiere det hver gang jeg trengte det. Les det og skriv så mye du husker, før du sjekker fasiten igjen.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...