Gå til innhold

Lære meg fotball finter

NeEeO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Du skrev noe i starten om at du så på deg selv som en mye bedre dribler i 7. klasse fremfor idag, 9. klasse. Uten at jeg kjenner deg alt for godt kan dette muligens ha noe med hvordan kroppen din har utviklet seg, muligens også overgangen fra syverfotball til elverfotball. Selv var jeg mye bedre i syverfotball enn hva jeg noen gang ble i elver-.

Nå til dags spiller jeg litt på fritiden med kamerater og fintene er ennå ikke glemt. Flere av tipsene over her er svært gode, bl. a tipset om å trene ballkontroll med så mange berøringer som overhodet mulig. Et god akselerert rykk etter utførelsen av finten kan også være lurt. Ellers er det også viktig å hvite når og hvor man skal utføre de forskjellige fintene. Diverse, skuddfinten er muligens mest effektiv om du ønsker å vri deg 90-180 grader, McGeady spin vrir seg 90 grader i valgt posisjon, mens overstegsfintene f. eks gir deg flere muligheter.

Å blande finter kan også være lurt. Overstegsgfintene med kroppsfinte er bl. a svært effektiv. Et tips kan i tillegg være å legge inn en mindre manøver som f. eks en skuddfinte. Ellers er det bare å stå på og trene så mye ballkontakt som overhode mulig. Kom deg ut og ha det kjekt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...