brada Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Hei, jeg har et stort problem med dataen min, hver gang jeg starter den, så begynner det en piping som bare fortsetter hele tiden. Den vil ikke komme seg inn på selve systemet engang. Og hvis jeg trykker F2 så står det at den ikke finner operativsystemet. Hva kan være galt? Vært fint med raskt svar! Det er en bærbar Samsung pc. Mvh Daniel! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Vi trenger mer informasjon! Får du noen form for feilmelding? Lenke til kommentar
Sowny Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Prøv å ta ut batteriet, så du bare kjører på veggstrøm. Lenke til kommentar
brada Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Vi trenger mer informasjon! Får du noen form for feilmelding? Når jeg slår den på, så står det Samsung, og den piper mange ganger, også slutter den, og starter på nytt. Jeg har to valg, kan enten trykke på F2 for setup eller F4 for recovery. Hvis jeg lar den stå en stund og ikke trykker på noe, kommer det etterhvert en feilmelding hvor det står: Boot From AHCI CD-ROOM: Operating System not found Hva kan dette være? Og datan har nesten aldri hatt batteriet i seg, så den står bare på veggstrøm Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Sannsynligvis så er hd'en gåen. Eller bios kan ha blitt korrupt , det går jo an å gå inn i bios via F2 og se om du kan aktivere hd på nytt der, funker ikke dette så vil jeg anta Hden har tatt kvelden. Lenke til kommentar
brada Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Sannsynligvis så er hd'en gåen. Eller bios kan ha blitt korrupt , det går jo an å gå inn i bios via F2 og se om du kan aktivere hd på nytt der, funker ikke dette så vil jeg anta Hden har tatt kvelden. Hvordan får jeg meg inn på Bios? Det står som overskrifter der; Main Advanced Security Boot Exit Hvem av dem ligger det på? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) PIPingen er Power On Self Test feilkode. Type pip forteller hva som er årsaken. Søk på beep error codes på Google og du vil få opplistet de forskjellige kodene. EDIT: Ut fra det øvrige du skriver kan det være problemer mot harddisken. Men sjekk feilkoden (pipingen) først. Endret 2. juni 2011 av PerB Lenke til kommentar
brada Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 PIPingen er Power On Self Test feilkode. Type pip forteller hva som er årsaken. Søk på beep error codes på Google og du vil få opplistet de forskjellige kodene. EDIT: Ut fra det øvrige du skriver kan det være problemer mot harddisken. Men sjekk feilkoden (pipingen) først. Ingen av de stemmer, for den piper over 100, også starter den på nytt igjen :s Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Boot From AHCI CD-ROOM: Operating System not found Den prøver jo å boote fra en cdrom? Lenke til kommentar
Nator Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Kanskje strømforsyninga er halvveis gåen? Lenke til kommentar
brada Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 Kanskje strømforsyninga er halvveis gåen? Hvordan kan det ha seg at det er noe galt med strømmen? Den fungerer jo helt fint, men problemet er jo at jeg ikke kommer meg inn på dataen? Boot From AHCI CD-ROOM: Operating System not found Den prøver jo å boote fra en cdrom? Er det noe jeg kan gjøre med det da? Sette inn en CD eller lignende? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Bare trykk F6 / F8 mange ganger under oppstart, da skal du få opp boot options. Har også sett at boot options noen ganger er ved: F9 og F10. Boot options er da du velger hvor du skal starte fra Hvis du da klarer å velge harddisken og den starter er det bare å endre innstillingene i bios Endret 3. juni 2011 av Gjest Lenke til kommentar
brada Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 Bare trykk F6 / F8 mange ganger under oppstart, da skal du få opp boot options. Har også sett at boot options noen ganger er ved: F9 og F10. Boot options er da du velger hvor du skal starte fra Hvis du da klarer å velge harddisken og den starter er det bare å endre innstillingene i bios Jeg fikk ikke til dette, men jeg fant en oppgraderings CD, til windows 7, kan dette hjelpe meg på en eller annen måte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå