Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

overoppheting, evt varige skader

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en PC med disse spesifikasjonene:

Hovedkort: ASUS M3A32-MVP Deluxe

prossesor: AMD Phenom 9750 Quad Core 2.4GHZ Boxed, 4MB Cache

Ram: G.SKILL 8GB DDR2 Kit (4x2GB)

Grafikkkort: ATI Radeon HD 5800 series, husker ikke helt, 5890 kanskje.

Windows 7, 64. Med alt oppdatert såvidt jeg vet.

Ok, her er problemet. Igår spilte jeg en runde fallout new vegas sånn i 16tida og satte på pause, og da jeg er småbarnsfar tok det en ca 6 timer til jeg var tilbake på pcen. New vegas stod altså på pause i ca 6 timers tid. Deretter spilte jeg gjennom siste rest av dlcen dead money, før jeg sånn i 24 tida skrudde av spillet, for å se på noen tv-serier (river monsters :O) som jeg kjører gjennom et sånt mediasenter. Da det programmet som brukes for å linke med mediasenteret ikke funka helt restarta jeg pcen.

Og det var da jeg fikk melding ved oppstart en melding som jeg ikke husker ordrett, men om at processoren min var altfor varm. Ok tenkte jeg, gikk inn i bios for å sjekke tempen, og der stod det 96 grader, og det er jo hett nok. Jeg skrudde så av pcen for natta, med litt bekymring i kroppen. Alle viftene så ut til å funke som normalt også.

Når jeg så starta pcen igjen i dag.. Den var ganske treg ved oppstart, og gikk i stå etter at windows var begynt å laste, så jeg måtte restarte med restartknappen et par-tre ganger. Jeg kom innom biosen igjen og titta litt rundt, uten å se noe særlig interessant (visste ikke helt hva jeg så etter heller). Før jeg til slutt fikk velge å kjøre opp windows i sikkermodus, og windows starta da opp. Det fungerte greit, og jeg starta opp pcen igjen på vanlig måte, og den funker nå. Ingen forskjell fra hvordan den pleier å være, annet enn at den plutselig ikke fant den eksterne harddisken min, og jeg måtte restarte den og bytte usb inngang, coincidence?

Allright, jeg er noget bekymret for at min kjære pc har hatt et "slag" eller noe lignende.

Hva kan og bør jeg gjøre med dette?

Verdt å merke at denne pcen har kjørt helt strøkent siden jeg kjøpte den i oktober 2008. og hvis det er noe mer info som trengs eller noe jeg bør sjekke, skriv det opp så fikser jeg det.

På forhånd takk

U

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...