Gå til innhold

Trenger noen komponent anbefalinger..

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe noe nytt til en gammel pc, og trenger noen anbefalinger..

Trenger ei vifte (T-bird.. Socket A?) Den må være ganske enkel å sette på, og ikke minst ganske stille! Blir gal av støvsugern som sitter der nå (FOP 38).. :) Dessuten bør den jo kjøle bra.

Trenger også en CD brenner. Tenkte kanskje bare å følge anbefalingen fra hw.no og kjøpe en Asus 48x/16x/48x men tenkte det kanskje finnes noe billigere og bedre? :) (Anbefalingen er jo fra februar..)

Hadde vært kjekt med litt ekstra ram også, men det viktigste da er vel at det er samme merke, og samme bus hastighet som det jeg har fra før?

Tenkte det ikke skulle bli over 1000 spenn for alt sammen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekka nettopp prisene på ram, og du har pokkern meg rett. Skulle bare ha en 256 brikke med sdram, og trodde ikke det kunne bli så dyrt, men det kosta pokkern meg nesten mer enn det gjorde når jeg kjøpte pc'en for nesten 3 år siden.. :)

Da trenger jeg bare anbefalinger på ei vift og cd brenner..

Lenke til kommentar

Cd-brenner: Den du føler for egentlig. Finn tester på nettet.

Vifte: Det spørs litt hvilken CPU du har. Thunderbird sier du, men hvilken? Det er STOR forskjell på f.eks T-Bird 800 og T-Bird 1400 i varmeutvikling. Vifter som fungerer på Athlon XP funker på T-Bird også. Skjønt, hvis det står opptil XP2500+ er det ikke å anbefale på f.eks. en T-Bird 1400..

Lenke til kommentar

skal du kjøpe RAM, sjekk at den funker. den som du får fra feks Elkjøp, er nyere type, dvs at eldre SD ram PC'er vil bare finne halvparten av rammen pga anntall adresse linjer i nyere ram typer.

CD-brenner: der så har de fleste et min. krav på omtrent 350 Mhz CPU, dette pga teknologien i dem (buffer underun prevention)

Lenke til kommentar
Cd-brenner: Den du føler for egentlig. Finn tester på nettet.

Vifte: Det spørs litt hvilken CPU du har. Thunderbird sier du, men hvilken? Det er STOR forskjell på f.eks T-Bird 800 og T-Bird 1400 i varmeutvikling. Vifter som fungerer på Athlon XP funker på T-Bird også. Skjønt, hvis det står opptil XP2500+ er det ikke å anbefale på f.eks. en T-Bird 1400..

Ups! :) 1000 Mhz.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle kjøpe noe nytt til en gammel pc, og trenger noen anbefalinger..

Trenger ei vifte (T-bird.. Socket A?) Den må være ganske enkel å sette på, og ikke minst ganske stille! Blir gal av støvsugern som sitter der nå (FOP 38).. :) Dessuten bør den jo kjøle bra.

Trenger også en CD brenner. Tenkte kanskje bare å følge anbefalingen fra hw.no og kjøpe en Asus 48x/16x/48x men tenkte det kanskje finnes noe billigere og bedre? :) (Anbefalingen er jo fra februar..)

Hadde vært kjekt med litt ekstra ram også, men det viktigste da er vel at det er samme merke, og samme bus hastighet som det jeg har fra før?

Tenkte det ikke skulle bli over 1000 spenn for alt sammen..

Vifte Spire WhisperRock IV Socket A 227kr fra komplett

Cd-Brenner Samsung CD-RW 52x24x52x IDE 395kr på Mpx

Ram Standard 256MB SDRAM PC133 369kr på Mpx.

Håper dette var til hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...