lohelle Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 her er mitt scenario: Jeg har en PC med Outlook XP (2002). Jeg har to ulike plasser å jobbe fra. Fra begge plassene vil jeg laste ned mail via de samme to mail-kontoene. Problemet er at ved den ene arbeidsplassen er jeg tilkoblet en "sqlview"-server for deling av kontakter og kalender i outlook. Når jeg IKKE er tilkoblet DETTE nettverket og starter outlook så henger den i lengre tid fordi den ikke finner sqlview-serveren. Lite å gjøre med dette direkte. Det jeg gjorde var å lage to profiler i outlook. Begge peker til samme pst-fil og har de samme kontoene. Den ene profilen har ikke sqlview-mappene lagt til, og denne benytter jeg når jeg ikke er tilknyttet sqlview-nettverket. Dette fungerer helt ypperlig med unntak av EN ting. Jeg MÅ ha valgt at mail skal ligge igjen på mail-server (minst 10 dager). Dette fordi jeg av og til laster mail fra en terminal-server, og da MÅ all mail være tilgjengelig der. Problemet med dette er at jeg får alle mailene 2 ganger pga 2 profiler som bruker samme pst-fil og at jeg må velge at det skal ligge en kopi på server. Spørsmålene mine er: finnes det regler som hindrer nedlasting av doble mailer (eller fjerner de automatisk etter nedlasting)? hvordan kan jeg eventuelt forandre konto-ID i registeret slik at den ikke finner den andre profilen's kontoers mail som ikke nedlastet? (vet at jeg har lest EN GANG at hver profil får sin egen ID, og at outlook registrerer hvilken konto-ID som har lastet ned hvilke mailer. Om ID endres (for eksempel ved at en profil blir slettet og opprettet på nytt) så vil all mail på mail-server lastes på nytt selv om den ligger i pst-filen.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå