Audun0505 Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Har lyst til å prøve ut ATIs Eyefinity og spille med 3 skjermer. Det blir enten 2 nye skjermer+den 19" jeg har eller bare 2 nye skjermer. Hvilke skjermer er gode til eyefinityoppsett? Jeg er ikke kresen på bilde - mer kresen på kanten rundt skjermene dersom skjermene skal henge sammen. Har sett litt på økonomivariantene til BenQ, da BenQ 21,5" LED G2222HDL. Er disse noe tess? Tenkte da også å skaffe meg et hdmi til dvi adapter, siden det bare er 2 dvi utganger på grafikkortet. Har skjønt at jeg må ha et aktivt adapter, og det eneste aktive adapteret jeg fant var med dvi-d ut/inngang, hva er forskjellen på dvi-i og dvi-d? Og vil det egentlig gå å ha 3 skjermer på et 5850? Kjører egentlig 2 i crossfire med tenker å ta ut det ene da det blir altfor varmt.. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Alle ATI kort i 5000+-serien skal ha støtte for eyefinity med minimum 3 skjermer. Har du displayport \ minidisplayport på skjermkortet? Isåfall så kan du sannsynligvis ikke bruke 2x DVI + HDMI porten, da må du ta i bruk (mini)display porten. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Alle ATI kort i 5000+-serien skal ha støtte for eyefinity med minimum 3 skjermer. Har du displayport \ minidisplayport på skjermkortet? Isåfall så kan du sannsynligvis ikke bruke 2x DVI + HDMI porten, da må du ta i bruk (mini)display porten. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=596210 Dette kortet har jeg. Det står maks støttede skjermer: 2 i artikkelen der, er det riktig? Der kan du også se utgangene. Funker det å ha 2 skjermer? Hvor blir "midten" da i spill feks? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Det er nok feil det som står der. Du skal kunne bruke 3 skjermer uten problemer. Men da må du enten bruke 1 x DVI, 1x HDMI og 1x Display Port. ELLER, 2 x DVI og 1x DisplayPort. - Beste er nok og kjøpe et Aktivt Adapter fra Display Port til DVI. "Eyefinity" med 2 skjermer er vel egentlig helt ubruklig, siden sikte (i FPS spill) blir i midten av de 2 skjermene. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Det er nok feil det som står der. Du skal kunne bruke 3 skjermer uten problemer. Men da må du enten bruke 1 x DVI, 1x HDMI og 1x Display Port. ELLER, 2 x DVI og 1x DisplayPort. - Beste er nok og kjøpe et Aktivt Adapter fra Display Port til DVI. "Eyefinity" med 2 skjermer er vel egentlig helt ubruklig, siden sikte (i FPS spill) blir i midten av de 2 skjermene. Takk for svar Da blir det 3 stk 21,5" BenQ til tusenlappen hos dustin Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Er nok gode skjermer det. Selv har jeg 3x BenQ 24" LCD G2420HD til rundt 1400kr pr stk http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå