Gå til innhold

Eyefinity på 5850 - hvilke skjermer?

Anbefalte innlegg

Har lyst til å prøve ut ATIs Eyefinity og spille med 3 skjermer. Det blir enten 2 nye skjermer+den 19" jeg har eller bare 2 nye skjermer.

Hvilke skjermer er gode til eyefinityoppsett? Jeg er ikke kresen på bilde - mer kresen på kanten rundt skjermene dersom skjermene skal henge sammen. Har sett litt på økonomivariantene til BenQ, da BenQ 21,5" LED G2222HDL. Er disse noe tess?

Tenkte da også å skaffe meg et hdmi til dvi adapter, siden det bare er 2 dvi utganger på grafikkortet. Har skjønt at jeg må ha et aktivt adapter, og det eneste aktive adapteret jeg fant var med dvi-d ut/inngang, hva er forskjellen på dvi-i og dvi-d?

Og vil det egentlig gå å ha 3 skjermer på et 5850?

Kjører egentlig 2 i crossfire med tenker å ta ut det ene da det blir altfor varmt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle ATI kort i 5000+-serien skal ha støtte for eyefinity med minimum 3 skjermer. Har du displayport \ minidisplayport på skjermkortet? Isåfall så kan du sannsynligvis ikke bruke 2x DVI + HDMI porten, da må du ta i bruk (mini)display porten.

Lenke til kommentar

Alle ATI kort i 5000+-serien skal ha støtte for eyefinity med minimum 3 skjermer. Har du displayport \ minidisplayport på skjermkortet? Isåfall så kan du sannsynligvis ikke bruke 2x DVI + HDMI porten, da må du ta i bruk (mini)display porten.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=596210

Dette kortet har jeg. Det står maks støttede skjermer: 2 i artikkelen der, er det riktig? Der kan du også se utgangene.

Funker det å ha 2 skjermer? Hvor blir "midten" da i spill feks?

Lenke til kommentar

Det er nok feil det som står der. Du skal kunne bruke 3 skjermer uten problemer.

Men da må du enten bruke 1 x DVI, 1x HDMI og 1x Display Port. ELLER, 2 x DVI og 1x DisplayPort. - Beste er nok og kjøpe et Aktivt Adapter fra Display Port til DVI. "Eyefinity" med 2 skjermer er vel egentlig helt ubruklig, siden sikte (i FPS spill) blir i midten av de 2 skjermene.

Lenke til kommentar

Det er nok feil det som står der. Du skal kunne bruke 3 skjermer uten problemer.

Men da må du enten bruke 1 x DVI, 1x HDMI og 1x Display Port. ELLER, 2 x DVI og 1x DisplayPort. - Beste er nok og kjøpe et Aktivt Adapter fra Display Port til DVI. "Eyefinity" med 2 skjermer er vel egentlig helt ubruklig, siden sikte (i FPS spill) blir i midten av de 2 skjermene.

Takk for svar :)

Da blir det 3 stk 21,5" BenQ til tusenlappen hos dustin :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...