Gå til innhold

[Løst] riks tv bildet "dirrer"

Anbefalte innlegg

hei, jeg har en riks tv boks som jeg har koblet til min monitor (samsung syncmaster bx2431) og når den er koblet til pcen så dirrer ikke bildet men når jeg skifter til riks tv boksen så dirrer det. (det er en grundig DTR 8740 MHP)

dan er koblet til med en hdmi kabel (det var kabelen jeg fikk med i en xbox 360 elite hvis det har noe å si)

kan noen hjelpe her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, jeg har en riks tv boks som jeg har koblet til min monitor (samsung syncmaster bx2431) og når den er koblet til pcen så dirrer ikke bildet men når jeg skifter til riks tv boksen så dirrer det. (det er en grundig DTR 8740 MHP)

dan er koblet til med en hdmi kabel (det var kabelen jeg fikk med i en xbox 360 elite hvis det har noe å si)

kan noen hjelpe her?

Det er trolig monitoren som ikke liker oppløsningen/bildefrekvens. Du kan forsøke å endre oppløsning med disp knappen på fjernkontrollen. Det kan også være at monitoren ikke støtter 50Hz video bra. En del monitorer er låst til 59Hz/60Hz refresh. Grafikk kortet kan fint gi 59/60Hz mens TV signalene er låst til 50Hz. Da kan det oppstå litt merkelige effekter når man ser TV på en PC skjerm. For å fungere bra med TV signaler så bør monitoren støtte 50Hz eller 100Hz (eller høyere som f.eks. 150,200,250,..600Hz).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...