protoneedhelp Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg har en recovery cd fra fujitsu siemens som jeg har brukt for å reinstallere windows på en laptop og en selvbygget stasjonær pc. Alt gikk bra. Men på den selvbygget pcen blir jeg bedt om å aktivere windows innen 30 dager, mens jeg ikke får noen melding på laptopen. Laptopen er en fujitsu siemens pc. Er kanskje derfor jeg ikke får den ''aktiveringsmeldingen'' på laptopen? hva må jeg gjøre nå? takk på forhånd Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Med recovery cd.en installerer du ikke windows på nytt. Du bare gjennoppretter. Den er da allerede aktivert. Når du installerer windows på nytt med windows cd trenger du cd-key. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Koden til windows står gjerne på et klistremerke under PCen Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Koden til windows står gjerne på et klistremerke under PCen Han har en selvbygget pc. Tror ikke han har den under pc-en hvis han ikke er klar over det... For meg høres dette ut som en piratkopi Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg har en recovery cd fra fujitsu siemens som jeg har brukt for å reinstallere windows på en laptop og en selvbygget stasjonær pc. Operativsystemlisensen gjelder normalt bare en maskin. Siden det er en Recovery fra Fujitsu Siemens gjelder lisensen denne maskinen og kan være avhengig av en tag i BIOS for å la seg installere ferdig aktivert. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Koden til windows står gjerne på et klistremerke under PCen Han har en selvbygget pc. Tror ikke han har den under pc-en hvis han ikke er klar over det... For meg høres dette ut som en piratkopi Aha, leste ikke det ene der. Det er vel egentlig ulovlig å ha et operativsystem beregnet på en ferdigkjøpt bærbar pc på en egenbygget stasjonær. Lisensen gjelder bare den bærbare. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Og ja, en recovery CD/partisjon har en OEM nøkkel og et setifikat inkludert. Dette sertifikatet vil bare virke på pcer av samme type og produsent sammen med OEM nøkkelen. OEN COA nøkkelen under pcen er ikke den nøkkelen som ligger inkludert på recovery partisjonen, og for å aktivere denne må man vanligvis ringe til Microsoft. Og da kan de stoppe aktiveringen, siden nøkkelen ikke hører til noe annet enn pc produsenten til den bærbare. Ergo, så kan man ikke bruke recovery plater fra ferdig pcer til å installere Windows 7 på andre pcer. Ikke er det lov heller(siden man kun har lisens til den ene pcen der Windows kom med). Så skal du ha Windows 7 på flere pcer, må du kjøpe flere lisenser. Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Koden til windows står gjerne på et klistremerke under PCen Han har en selvbygget pc. Tror ikke han har den under pc-en hvis han ikke er klar over det... For meg høres dette ut som en piratkopi Denne cden fikk jeg med da jeg kjøpte laptopen. Ingen piratkopi her! Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 ok, da så. Men du prøver å bruke den på den stasjonære ? Det går ikke. Den windows lisensen som følger med bærbare er OEM lisens som knyttes til hovedkortet. Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) ok, da så. Men du prøver å bruke den på den stasjonære ? Det går ikke. Den windows lisensen som følger med bærbare er OEM lisens som knyttes til hovedkortet. prøvde produktnøkkel som står under laptopen, og det funka. tusen takk alle sammen Endret 5. juni 2011 av protoneedhelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå