Gå til innhold

Hvordan fungerer PS2 spill på PS3 !?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den første PS3en med 60GB hadde støtte for PS2-spel. Men i seinare utgåver vart dette fjerna. Kostnad er nemnt som ein avgjerande faktor. Så vidt eg veit er det ikkje mogleg å modifisere andre utgåver til å støtte PS2-spel. Det har vore snakk om at Sony kanskje skulle lage kome med ein oppdatering som opnar for støtte for PS2-spel.

Lenke til kommentar

Uten at jeg er hundre prosent sikker, så tror jeg det er vanskelig, da den delen av PS3-en som ble brukt til å emulere PS2 vel ble tatt ut av PS3-en for å gjøre den billigere? Så da tror jeg ikke det er spesielt enkelt å feks chippe en PS3 for å spille PS2-spill. Den beste løsningen er nok å selge PS3-en å skaffe seg en PS2 i stedet :) Mye bedre spillbibiliotek der!

Lenke til kommentar

Uten at jeg er hundre prosent sikker, så tror jeg det er vanskelig, da den delen av PS3-en som ble brukt til å emulere PS2 vel ble tatt ut av PS3-en for å gjøre den billigere? Så da tror jeg ikke det er spesielt enkelt å feks chippe en PS3 for å spille PS2-spill. Den beste løsningen er nok å selge PS3-en å skaffe seg en PS2 i stedet :) Mye bedre spillbibiliotek der!

Hehe, jeg er ikke så desperat etter og spille ps2 spill. Var mer til lillebror jeg tenkte på skjønner du. Men en ps2 koster ikke så mye så jeg får heller bare invistere i en ps2

Lenke til kommentar

Det var bare en spøk fra meg også :) Men PS2 har et ekstremt bra spillbibliotek, så om man er spillinteressert, så er det absolutt verdt å ha tilgang til. Mer verdt det enn PS3 sitt etter min mening. Den beste løsningen er imidlertid den du skisserer her - å skaffe seg tilgang til begge gjennom å kjøpe en PS2. De er jo veldig billige nå, så anbefaler deg det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...