Loefthal Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Kunne noen av dere som har god peiling på dette hjelpe meg litt med innkjøp av et sett, evt. separate deler? Jeg har nå et FD R3 kabinett, men regner med å måtte gå for noe annet mtp. intern vannkjøling. Pr. idag har jeg et relativt støysvakt system med bla. NH-D14 og en tredjeparts GPU-kjøler. (Gelid Icy Vision r2.) Poenget med vannkjøling er rett og slett at det ser morsomt ut, men forutsetningen er at det bør yte på høyde eller bedre enn hva jeg har i dag og i samme sjikt støymessig. Har funnet frem til noen deler her: Jingway vannpumpe, DP-1200 Vanntank for Jingway DP-1200 TechBay CPU vannblokk R2 Radiator, extreme, 2x120-45 Bitspower nippel, 1/4"BSPx1/2"ID Durelene, slange, 1/2"ID -11/16"OD 2x Gentle Typhoon 120. 1850rpm Kabinett er jeg ikke 100% sikker på enda. Lancool PC-K62 ser litt spennende ut og har dessuten sidevindu som jo er et pluss når jeg først skal bruke mange penger på vannkjøling. Da skal jeg i det minste se det Hvis det blir dette kabinettet blir det istedet til at jeg bruker viftene som medfølger i første omgang samt at jeg heller kjøper en 2x140mm radiator. Så til det store spørsmålet. Vil dette settet kunne kjøle ned både CPU og skjermkort hvis jeg en dag vil utvide? Og er bla. pumpen noe tess? Endret 5. juni 2011 av Komakino Lenke til kommentar
BAT Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Vann kan jeg ingenting om men har du vært innom vanndelen av forumet? Beste plassen å starte er å lese litt i den kalde kafe Andre relevante plasser er: Guide: Basic vannkjøling & anbefalinger Vannkjøling - FAQ Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Ah, fanken takk skal du ha:D Trodde det var der jeg postet Da må jeg nesten be en snill moderator om å flytte tråden. Har vært innom en del tråder omhandlende vannkjøling, men blir ikke helt sikker av den grunn. Derfor har jeg en liten forhåpning om at en ekspert i beste tilfelle bare kan banke gjennom en anbefaling av et sett/deler og passende kabinett Endret 1. juni 2011 av Komakino Lenke til kommentar
BAT Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Legg inn en post på den kalde kafe som peker hit så får du nok hjelp før du aner det Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Oppdatert til en litt mer ryddig førstepost Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Ah, fanken takk skal du ha:D Trodde det var der jeg postet Da må jeg nesten be en snill moderator om å flytte tråden. Har vært innom en del tråder omhandlende vannkjøling, men blir ikke helt sikker av den grunn. Derfor har jeg en liten forhåpning om at en ekspert i beste tilfelle bare kan banke gjennom en anbefaling av et sett/deler og passende kabinett Om du har et stort budsjett anbefaler jeg corsairs obsidianserien. Fælt å si det, men Haf X er relativt tilrettelagt for vannkjøling, selvom det ser forferdelig ut. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Hadde et HAF932 for noen år siden og aldri igjen. Kabinettet var da greit det, men det ser jo ut som en tanks i julestemning. Tenker det blir Lian Li eller Lancool(Lian Lis budsjettserie). Håpet er å få smettet hele greia inn i et miditower, og da 100% internt. Lian Li og Lancool har dessuten plass for rad. og vifter i topp. Obsidian 650D er også en mulighet, men må sjekke det ut nærmere. Endret 5. juni 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hei, om du skal kjøle en gpu i tillegg så hadde jeg safet med en 360 rad og skiftet CPU blokken til EK supreme HF(mest fordi den er av de aller beste, lite restriktiv og at den techbay blokka så litt "jalla" ut). Ellers ser det bra ut og de Gentle Typhoon viftene er knall(samme som jeg bruker selv etter litt eksperimentering) Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Takk for input Techbay-blokka var den billigste de hadde så den er sikkert ikke av de beste. Litt kvalitet er jo ikke dumt for noe som pumper mange hundre liter vann rundt skjør og ikke minst dyr fin-elektronikk. Var en del EK-blokker å velge blant, men Supreme HF - Acetal er sikkert på linje med resten? Antageligvis blir det et av disse kabinettene: Mer enn nok plass til det meste skulle man tro. Forholdsvis grei pris også. Tenker jeg går for en 240 rad. i første omgang så får jeg heller utvide med en til ved evt. kjøling av GPU. Forsto det som at DP-1200 er kraftig nok til to stk rad.? Ang. nipler og slanger er vel kompresjonsnipler å foretrekker? Er det stor forskjell på disse vanlige jeg har valgt(med slangeklemmer vel og merke) og en kompresjonsnippel? Dere må bare unnskylde usikkerheten for jeg blir virkelig ikke klok på de ulike forumene rundt omkring. Noen sier at helt vanlig destillert vann er best, mens andre hardnakket går for tilsettinger etc. Farge på vannet er heller ikke bra har jeg hørt. Hva synes dere? Har funnet frem til to produkter her. En med kun destillert vann og en med farge. Endret 6. juni 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Det at looken er Acetel har ingen innvirkning på ytelse. Ang. nippler med slangeklemmer vs kompresjonsnippler så er det utseende som spiller inn, og pumpen du har valgt skal holde plenty(hvertfall om du går for highflow komponenter som den EK blokka). For min del så kommer jeg alldri til å bruke noe med farge i loopen min flere ganger. Et forbanna makkverk når du skal rense gugga. Mitt tips er batterivann fra hvilken som helst bensinstasjon pluss en spiral i rent sølv fra en gullsmed. Så godt som vedlikeholdsfritt Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Da begynner jeg å komme i mål gitt Takker så mye. Behøver det å være en spiral, eller holder det med en barre/klump rent sølv i tanken? Så tung at den ikke flytter på seg altså. Ser ut som om Killcoils er å få kjøpt fra Overclock.co.uk, men må sjekke hva prisen blir hos gullsmed først tenker jeg. Leste om en fyr som brukte sølv og batterivann uten å rense systemet på to år. Det var faktisk ikke nødvendig da heller. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 Da er jeg omsider i mål. Vel, dvs. så godt som. Pumpen jeg gikk for, Aquastream XT kom levert uten kablene man behøver for å styre saken fra OS. Fabrikken har rett og slett glemt å legge det oppi esken. Techbay.no har som alltid god service så de skulle åpne en annen pumpe og sende meg kablene fra den. Venter også på monterings-kit for å feste denne på mitt GTX570. Uansett så prøvekjører jeg sakene i mellomtiden og alt ser veldig fint ut. Ingen lekkasjer! Må forandre litt på loopen når skjermkortet kommer med, men radiatorene blir der de er. Måtte modde mitt kjære 690II for å få nok plass til pumpen(Hele HDD-bayen er borte ), men monterer diskene i 5 1/4" istedet. Håper bare radiatorene er tilstrekkelige for ett GTX570 og en overklokket i7 2600k. De er jo fem og seks cm. tykke så det blir muligens noe tilsvarende 2x280 radiator. Takk for tipsene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå