Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål om mitt patetiske kjærlighetsliv

Anbefalte innlegg

Nei, er vel ikke avslag jeg er redd for egentlig. Jeg bare føler at jeg virker litt desperat...

Men ja, hvis jeg skulle få avslag igjen så er jeg veldig frista til å spørre om hva hun egentlig vil - selv om jeg egentlig vet at det er noe av det dummeste man kan gjøre.

Nå hadde vi en fin, kort samtale ikveld da. Og selvom jeg fikk avslag om i morgen (idag...) så virka hu mer "positiv" til at jeg skulle spørre igjen senere. Ingen nøling eller noe som har det har vært tidligere.

Jeg vet ikke om dere får noe ut av det her nesten. Skriver så rart når jeg snakker om det, selv om det egentlig ikke er såååååå komplisert. Også er det litt sent på døgnet.

Postet av anonym: 65b8b908e123c51436145a0c25ed98bc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I en slik situasjon ville jeg prøvd å si det som det er:

"Som du sikkert har registrert kunne jeg tenkt meg å bli bedre kjent med deg. Kan du gi beskjed når det passer for deg å møtes? Eventuelt, om du egentlig ikke har så lyst å møtes er det selvsagt lov å bare si det, så skal ikke jeg mase sånn :)"

Om dette er lurt har jeg ingen anelse om. Hva tenker folk om å spørre på en litt indirekte måte om en jente kan svare ærlig på om hun er interessert?

Holder nemlig selv på med en jente som jeg treffer av og til, men ikke blir klok på om er interessert i meg. Tenkte neste gang vi treffes (som dessverre alltid er på fylla) å presentere en plan om å møtes en dag, men i stedet for å risikere et "ja, kanskje", vil jeg også be henne ydmykt om å si i fra om hun ikke har så lyst.

Postet av anonym: 21103da8b4d8f77b9c9d3199333ca17c

Lenke til kommentar

Første gangen jeg spurte om date nr 2 sa jeg noe lignende. Vi var på chatten, praten gikk strålende. Spurte om vi skulle finne på noe. Det gikk rundt 20min uten svar. Så la jeg til "eller ikke? Ikke vær redd for å si nei om du ikke vil da".

Svaret jeg fikk, etter ca 20 nye minutter, var "vet ikke". Selv om jeg sikkert hadde fått samme svar uansett hva jeg hadde sagt, så tror jeg ikke det er den beste løsninga uansett.

Men som jeg sa tidligere; Om jeg får avslag neste gang jeg spør så er jeg veldig frista til å spørre om det noe vits at jeg spør mer. (På en litt hyggeligere måte enn det jeg skrev nå da). For jeg føler at dette her ikke er helt bra for hodet.

Kjapt hendelsesforløp:

-Hun legger til meg på facebook

-Jeg tar iniativ til første samtale

-Vi snakker ofte på face

-Møtes for første gang, når hun er så vidt er innom butikken min

-Sammen med felles venner et par kvelder

-Jeg spør henne ut for første gang, på impuls. Om vi skulle treffes der og da. JA! Men så sa jeg noe som freaket henne helt ut så det ble ikke noe. (Det jeg spurte om var om jeg skulle møte henne hos henne, hun lurte på om jeg visste hvor hu bodde. Jeg sa jeg visste hvilken bydel det var, for det hadde hun sagt tidligere, men ikke noe mer. Det kunne hun ikke huske å ha sagt).

-Vi fortsetter samtalene som vanlig på face

-Jeg spør om hun vil være med på et show i Oslo, hun sa ja

-Praten går fortsatt fint på face, og vi møtes igjen hos venner

-Jeg spør henne ut igjen, denne gangen får jeg "vet ikke helt..."

-Jeg spør henne på nytt, og får ja. Men så sa hun jo aldri når det passet.

-Så nå må jeg spørre igjen da...

Lenke til kommentar

Tja, det kan du si... For meg har det alltid vært litt vanskelig å ta kontakt med andre mennesker pga sosial angst, og jeg føler jenter har vært ekstra vanskelig. Så når jeg finner en jeg liker, og en jeg føler (eller har følt) liker meg også, så vil jeg ikke gi meg før jeg får det svart på hvitt omtrent. Jeg vil heller leve sånn jeg gjør nå og ha en sjangs, enn å starte på ny leting.

Når det er sagt, så er jeg passe forberedt på at det ikke blir noe mellom oss...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det høres lurt ut for meg:) Så lenge du ikke skrur opp forventningene kjempemasse, bare for å bli skuffet. Tro meg, jeg har hatt nok av slike opplevelser selv og det er ikke kjekt å alltid være den som "jager". Men det er jo klart at uten at noen gjør noe, så skjer det ikke noe...

Lykke til, håper det ordner seg for deg:)

Lenke til kommentar

Ikke dropp henne, du ser ut til å ha et godt forhold til henne, men du presser for mye. Siden dette er Norge er det lite sjangs for at foreldrene er ekstremt strenge og vil ikke akseptere at hun går ut med deg. Trolig er hun ikke interesert i deg seksuelt.

Det kan du gjøre noe med, men du må slutte å vøre så pågående.

1. Heng mer med henne i det virkelige liv eller på MSN (to uker er for lenge)

2. Slutt å spør om dere skal treffes hele tiden, fordi det er tydelig at hun ikke liker det. Når du endelig spør, så forventer jeg at du prater med henne daglig og spør heller om dere skal gå ut og spise lønsj. Kinodate går man bare for hvis begge to ser frem til å se en kinofilm. Ihvertfall når man er 20 år gammel.

3. Begynn å flørt, altså berøring og øyekontakt.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

OK, første avsnitt skjønte jeg egentlig lite av... Ja vi er begge norske. Foreldrene er vel ikke inni bildet tror jeg. Mine vet ingenting. Har aldri møtt hennes heller. Tror jeg er lett å like, med mindre de skulle se på 3 års alders-forkjell. Det har jeg vel faktisk ikke nevnt i tråden her av en eller annen grunn...

Det som har skjedd mellom oss har foregått iløpet av de siste ca 4 mnd. Så og si all prat har vært på face. Jeg er typen som er dårlig til å prate før jeg har brukt litt tid på folk. Trenger litt tid for å bli varm i trøya. Og det er hun og, kanskje verre enn meg til og med har jeg inntrykk av (hvertfall når det gjelder meg da). Men jeg har prøvd noen ganger, men det blir ikke så enkelt når man får de korte svarene tilbake.

Det var derfor jeg tenkte at gåtur hadde passet bra. Det blir ikke så mye press, og det finnes vel knapt enklere situasjoner å prate i egentlig.

Lenke til kommentar

Vel jeg har bestemt meg for hva jeg skal gjøre. Jeg vet ikke hvorfor en sånn liten ting skal være avgjørende men sånn er det visst bare.

Okey, jeg sa i går at hun sa nei pga begravelse idag. Og det forstår jeg jo. Det var til og med nær familie. Men likevel ser jeg på facebook at hun etter planen var med med de felles "vennene" våre ut og ha det morro ikveld. Okey, det var ikke hun som skrev det, jeg vet ikke om hun faktisk gjorde det og jeg vet ikke historien bak denne hendelsen. Men hun sa hun ikke kunne/ville pga begravelse... Grunnen til at jeg skrev venner i gåsetegn er fordi jeg ikke helt kan kalle det venner. Jeg føler vel at vi er venner fordi vi er kolleger og fordi jeg har hjulpet dem med en del småting. Vi er ikke uvenner eller noe, men jeg føler vel kanskje at de på en måte utnytter meg.

Så det jeg har tenkt å gjøre er å bryte all kontakt fra min side. Ikke kommentere/like statuser på facebook eller ta initiativ til noen samtaler. Hun glemte meg for pokker..! Hvis hun virkelig er interessert så får hu komme krypende. Hvis hun gjør det så tar jeg imot med åpne armer, men inntil det så skal jeg gjøre det jeg kan for å glemme følelsene.

Så scenarioet jeg håper på nå er egentlig at en av de felles vennene spør hvordan det går mellom meg og henne hvor jeg så legger ut om hvorfor det ikke funker og at de sier det videre til henne. Hun har tidligere sagt til de "har dårlig samvittighet for å ikke gi nattaklem" og "håper ikke han er sur fordi vi ikke fant på noe forrige uke". Vel neste gang kan hun heller si det til meg. Og jeg er ikke var ikke sur, men nå er jeg trist.

Så fra NÅ av er hun et glemt kapittel fram til hun skulle eventuelt si noe. Jeg skjønner ikke at denne tingen velter lasset, men nå er jeg bare ekstremt frustrert og lei.

Og jeg setter pris på tilbakemeldinger/kommentarer nå, får jeg har strengt tatt ingen andre å prate med det om.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke vondt ment, men det virker som du tenker for mye rundt hva om, hva hvis, osv. Skjønner at det er vanskelig for deg å la praten flyte face to face, men det som fungerer best er faktisk interaksjon ansikt til ansikt. Det virker som jenta du beskriver egentlig ikke er innteresert i deg, men kanskje ikke tør å si det?

Forstod jeg det slik at hun "diktet" opp en begravelse, og istedet dro ut med venner ?

Lenke til kommentar

For meg virker det som hu iallefall VAR interessert og at denne er gått bort eller så er hu bare veldig usikker.

Mer en gjerne, vil jeg snakke face2face. Men hvordan er det mulig når hun ikke vil/kan/whatever? Vi møtes aldri noen steder. Eneste måten hadde vært å møte opp på jobben hennes men det føler jeg ville vært slemt.

Ja det blir mye hvis og hva om. Jeg er født sånn at jeg overtenker det meste, selvom jeg er blitt mye bedre på det. Men jeg får jo ingen mulighet til å vite det når hun ikke vil møtes.

Nei, den er ikke diktet opp. Da hadde jeg definitvt glemt alt, samt fjernet henne fra Facebook.

Lenke til kommentar

OK, første avsnitt skjønte jeg egentlig lite av... Ja vi er begge norske. Foreldrene er vel ikke inni bildet tror jeg. Mine vet ingenting. Har aldri møtt hennes heller. Tror jeg er lett å like, med mindre de skulle se på 3 års alders-forkjell. Det har jeg vel faktisk ikke nevnt i tråden her av en eller annen grunn...

Utenfor Norge så finnes det langt strengere foreldre. Det at en jente ikke vil treffe deg, kan rett og slett være fordi hun ikke får lov i noen kulturer. Jeg har noe erfaring med slike problemer.

Det som har skjedd mellom oss har foregått iløpet av de siste ca 4 mnd. Så og si all prat har vært på face. Jeg er typen som er dårlig til å prate før jeg har brukt litt tid på folk. Trenger litt tid for å bli varm i trøya. Og det er hun og, kanskje verre enn meg til og med har jeg inntrykk av (hvertfall når det gjelder meg da). Men jeg har prøvd noen ganger, men det blir ikke så enkelt når man får de korte svarene tilbake.

Det var derfor jeg tenkte at gåtur hadde passet bra. Det blir ikke så mye press, og det finnes vel knapt enklere situasjoner å prate i egentlig.

Du skriver at du har problemer med å prate med jenter, og så foreslår du en gåtur? Du vet at stillhet på en gåtur er ikke positivt.

Hvis du har problemer med stillhet og trenger tid, prat litt sammen først og så gjør dere noe annet som å se en film eller å gå på skjøyter. Forsatt, du går i den samme fella. Hvis du ikke kan prate med henne i virkelig liv, bare prat med henne på face ofte og send henne meldinger. Ikke pres henne til å treffe deg hele tiden. Prøver du for hardt så vil det gjøre henne mindre tiltreukket til deg. Desperathet er ikke turn-on.

Lenke til kommentar

Vi har jo ofte snakket på face. Og det er uten noe problem. Men å fortsette med det vil ikke hjelpe å bli bedre face2face. Det eneste som vil hjelpe er å faktisk møtes. Og tja, vet ikke helt om jeg er enig i at stillhet på en gåtur ikke er "positivt". Å gå en tur i fint vær, kanskje holde hender kan vel være fantastisk det. Men uansett så var det meninga å komme litt forberedt denne gangen. På forhånd tenke på emner å ta opp. Dessuten skulle vi ha med en bikkje, som gjør det enda mer morsomt.

Nå får vi se da. Jeg skal ikke spørre mer jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har jo ofte snakket på face. Og det er uten noe problem. Men å fortsette med det vil ikke hjelpe å bli bedre face2face. Det eneste som vil hjelpe er å faktisk møtes. Og tja, vet ikke helt om jeg er enig i at stillhet på en gåtur ikke er "positivt". Å gå en tur i fint vær, kanskje holde hender kan vel være fantastisk det. Men uansett så var det meninga å komme litt forberedt denne gangen. På forhånd tenke på emner å ta opp. Dessuten skulle vi ha med en bikkje, som gjør det enda mer morsomt.

Nå får vi se da. Jeg skal ikke spørre mer jeg.

Sist gang jeg skulle skrive noe, så kræsjet forumet og jeg orket ikke å skrive det igjen.

Hvis du allerede har organisert en tur, så bør du gjøre det. Og kanskje du kan bli invitert inn til henne etterpå. Hvis hun sier nei, så sier du ok med et smil, gir henne en klem og går hjem.

Men jeg bare sa at du ikke må være så pågående. Å presse en jente til å møte deg, selv om hun ikke ønsker det er turn-off. Det er derfor jeg sier at du bør heller prate mer på face uten å spørre henne om dere skal treffes. Prøv å få henne til å prate på MSN eller skype sånn at dere kan videochatte.

Lenke til kommentar

Du gjør det feil.

Du gir i fra deg initativet, ta det tilbake, du kan ikkje forvente at ho skal fortelle deg "no passer det bra skal vi gå ut?" Think about it.

Viss du vil sjekke ho opp så sjekk ho opp, ikkje spør om det passer.

Du må heller ikkje spørre om dei har glømt deg, de e og grave si ega grav.

Viss dei seie at dei har glømt de, ta på deg mr surprise drakta di og sei "nei de kan ikkje du ha gjort ;)" dame lika og bli mindfucka sånn, de trigga appelsinjuice produksjonen.

ellers e de bare og holde kontakt og få ho til og føle seg trygg ..

men for all del, ikkje mas på ho.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at du ikke kommer noen vei av å kun snakke på face. Gåtur med bikkje kunne blitt bra. Kan være greit å ha noen emner klare, men ikke tenk for mye på det. Mye bedre å være avslappet og ta ting på sparket. Vet det ikke alltid er lett da.

Postet av anonym: e448fb9f1e3d646d3c8d9f09195475e7

Lenke til kommentar

Du gjør det feil.

Du gir i fra deg initativet, ta det tilbake, du kan ikkje forvente at ho skal fortelle deg "no passer det bra skal vi gå ut?" Think about it.

Viss du vil sjekke ho opp så sjekk ho opp, ikkje spør om det passer.

Du må heller ikkje spørre om dei har glømt deg, de e og grave si ega grav.

Viss dei seie at dei har glømt de, ta på deg mr surprise drakta di og sei "nei de kan ikkje du ha gjort ;)" dame lika og bli mindfucka sånn, de trigga appelsinjuice produksjonen.

ellers e de bare og holde kontakt og få ho til og føle seg trygg ..

men for all del, ikkje mas på ho.

Var litt usikker når jeg sa hun skulle si fra, men følte på en måte at det passa best. Jeg har mye fritid akkurat nå, det har ikke hun. Jeg hadde spurt et par ganger hvor det ikke passa, så da tenkte jeg hun kunne si fra når hun var "klar"/når det passa.

Så hva bør planen være nå da? Jeg spurte henne som sagt forrige torsdag. Har knapt sett henne siden, eller hørt noe. Skal jeg prøve å prate med henne "som vanlig" eller skal jeg spørre på nytt?

Lenke til kommentar

Var litt usikker når jeg sa hun skulle si fra, men følte på en måte at det passa best. Jeg har mye fritid akkurat nå, det har ikke hun. Jeg hadde spurt et par ganger hvor det ikke passa, så da tenkte jeg hun kunne si fra når hun var "klar"/når det passa.

Så hva bør planen være nå da? Jeg spurte henne som sagt forrige torsdag. Har knapt sett henne siden, eller hørt noe. Skal jeg prøve å prate med henne "som vanlig" eller skal jeg spørre på nytt?

Har hun ikke svart?! Det er en uke, mann!

Som oftest pleier man å få et svar iløpet av noen timer. Hvis hun ikke har svart, glem den daten og begynn å prat med henne på face om helt andre ting. Ikke nevn det å møtes, før du har forbedret forholdet mellom dere.

Lenke til kommentar

Det er 3 uker siden jeg spurte henne, 1 uke siden jeg spurte om det passet dagen etter. Jeg har da valgt å overse henne de få gangene jeg har sett henne (på face). Jeg har egentlig følt at det faktisk er henne som bør ta kontakt (ikke at jeg skal synke til det nivået om hvem som skal ta kontakt) og det føles sårende at hun ikke har gjort det.

Forbedre forholdet? How? Jeg syntes liksom vi har vært innom det meste egentlig... Tro det eller ei (jeg som alltid har foretrukket kontakt via sms/chat osv med alle) føler jeg har lyst til møtes fysisk... Okei, jeg kan holde på med chat jeg men... jeg vet ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...