AnonymDiskusjon Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Ok, nå tenkte jeg at jeg heller kunne lage en tråd for å holde spørsmålene jeg har samlet. Forhåndsinfo: Mann, 20 år. Singel de siste 11 årene - aldri noe ordentlig forhold med andre ord. Oppgjennom årene har det jo vært forelskelser, men har vel aldri gjort noe med de. Ikke så lett når man har sosial angst. Men i fjor sommer startet jeg å jobbe (friår). På høsten tok jeg med en jente på date. Det ble med den ene... Over nyttår fant jeg en ny jente. Ble introdusert på facebook via felles venn. Praten gikk veldig bra. Så møttes vi et par kvelder jo hos de felles kjente. Praten gikk langt fra like smooth. Vi var på en date i mars. Så de siste ukene har vi hatt noe kontakt. Et par uker etter daten spurte jeg om en ny date. Brukte ikke ordet date, men om vi skulle finne på noe. Veldig nølende kom det fram "vet ikke"... Jeg visste hu var en veldig usikker/forsiktig person. Så jeg spurte på nytt noen uker senere igjen. Og ja, nå sa hun ja. Spurte om det passe den helga men det gjorde det ikke. Så jeg sa at hu skulle si fra når hun hadde tid, siden jeg har mye fritid for tiden, mens hun har skole og det som er. Så hadde det gått 2 uker uten å høre NOE. Eller det var en 10 minutters samtale om en liten ting. Så jeg spurte om hun hadde glemt meg (med et smil) eller om det hele var en dum idè. Fikk så svar om hu hadde glemt det, for hu hadde hatt så mye å gjøre. Det går helt fint for meg at man ikke har tid, men jeg ville hvertfall sagt fra. Hun sa også "kan vi ikke se da? ..." Om jeg ikke visste helt hva jeg skulle si til hun før, så vet jeg pokker ikke nå... Lurte på om jeg skulle svare "Glemt meg, hvordan er det mulig : )", men har valgt å ikke svare foreløpig. Hva sier man liksom? Før dere sier at jeg skal se etter en annen hest så les følgende; Hun sa rett før første date at hun var nervøs. Hun har sagt under en samtale at hun har dårlig selvtillit. Hvis hun ikke hadde vært interessert mer så kunne hun jo bare sagt det nå? Jeg spurte om det var en dum idè og da bør det vel være greit å svare hun ikke var interessert uten å såre. Kunne skrivd så mye mer, men da hadde dere nok sovnet... Men la oss begynne med "hva nå?" til det jeg skrev i nest-siste avsnitt. Postet av anonym: 65b8b908e123c51436145a0c25ed98bc Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hvis hun hadde vært interessert hadde hun ikke sagt at hun hadde glemt det, eller dratt på det i et hele tatt. To uker uten kontakt er ikke akkurat det man kaller å holde jernet varmt. Lenke til kommentar
DBM Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Man kan gjøre mye dumt når man er nervøs og har dårlig selvtillit, men jeg er ganske tvilende til at hun er særlig interessert. Neste gang spør du ikke om jenta har glemt deg. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Vel, jeg sa glemt det, ikke meg. Og hva skulle jeg heller spurt om? Jeg ser den med de 2 ukene. Men før det var det omtrent annenhver dag. Og igjen, hvorfor ikke bare si det rett ut (på en forsiktig måte). Jeg vil heller høre "faen, skjønner du ingenting" enn "vi får se når det passer" (og at det så aldre "passer"). Akkurat nå ligger jeg å balanserer mellom at hun er usikker eller ikke-interessert. Og den følelsen er den verste følelsen jeg har vært borti. Jeg føler at usikkerhet er vondere enn sorg. Postet av anonym: 65b8b908e123c51436145a0c25ed98bc Lenke til kommentar
DBM Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Så jeg spurte om hun hadde glemt meg (med et smil) eller om det hele var en dum idè. Vel, jeg sa glemt det, ikke meg. Og hva skulle jeg heller spurt om? Du kunne f.eks. ha spurt om hun ville finne på noe en dag, uten å spørre om hun har glemt deg. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Ahh, skylder på at det er seint. Jo, det kunne jeg kanskje... Jeg kunne kanskje sagt "passer det idag (eller senere)". Vi har egentlig bestemt hva vi skal. Første gangen så var vi inne i Oslo og så på et show i Spektrum. Men vi er vel begge veldig sjenerte så praten var, ja - elendig (stille). Så det jeg foreslo nå var en gåtur i parken/skogen. Jeg tenkte først kanskje noe fancy, som feks restaurant. Men så tenkte jeg - hvorfor ikke bare gjøre det lett? En enkel ting, noe som ikke skaper mye press. Noe som gjør at pratingen går i samme tempo som over chatten. Det er ikke det at jeg er kjip, for jeg hadde gjerne blåst av tusenlapper for en ny date, men jeg tror det ville gått galt dersom vi fant på noe "stort" igjen enda. Postet av anonym: 65b8b908e123c51436145a0c25ed98bc Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 OK, men hva nå? Hva svarer jeg på det hun sa? Postet av anonym: 65b8b908e123c51436145a0c25ed98bc Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Hvis du tenker på at hun sa: "kan vi ikke se da"? Da må du komme med en konkret invitasjon. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg har da en konkret invitasjon? Jeg venter bare på at hun skal få tid. Postet av anonym: 65b8b908e123c51436145a0c25ed98bc Lenke til kommentar
DBM Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg har da en konkret invitasjon? Jeg venter bare på at hun skal få tid. Postet av anonym: 65b8b908e123c51436145a0c25ed98bc Hun har vel egentlig hatt tid, hvis hun ikke er verdens travleste menneske. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Joda, sikkert. Men jeg har jo merket at jeg nesten ikke ser hu. Og jeg vet hun har hatt eksamner og slikt. Postet av anonym: 65b8b908e123c51436145a0c25ed98bc Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg har da en konkret invitasjon? Jeg venter bare på at hun skal få tid. Postet av anonym: 65b8b908e123c51436145a0c25ed98bc En konkret invitasjon er: "Vil du være med på kino fredag kl XX? Vi møtes på XXXXX og spiser pizza først. (eller etter om det passer bedre)" Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 - Gå bort fra opprinnelig plan? - Jeg har vel egentlig visst det, men det var dumt å si at hun skulle si fra når det passer? - I morgen er eneste mulighet jeg har denne uka. Bør jeg spørre om det passer i morgen? Postet av anonym: 65b8b908e123c51436145a0c25ed98bc Lenke til kommentar
V.I.C Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 ja, spør om det passer imorgen Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Just did... Begravelse og sånt, så forståelig nok sa hun nei... Postet av anonym: 65b8b908e123c51436145a0c25ed98bc Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Den opprinnelige planen din kokte bort i at du lot henne ta styring med å si fra når det passer. Om hun er interessert nok, sørger hun for at det passer. Det blir kanskje litt kort tid med en invitasjon til i morgen, men du kan f eks si i morgen eller neste fredag? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg skal spørre så fort jeg ser hu neste uke. Skal ikke spørre i morgen, og i helgen er jeg for det meste borte. Hvordan bør jeg spørre? Jeg vil ikke låse det til èn dag, men føler det blir teit å spørre om hele uka..? Postet av anonym: 65b8b908e123c51436145a0c25ed98bc Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 ... Hvordan bør jeg spørre? Jeg vil ikke låse det til èn dag, men føler det blir teit å spørre om hele uka..? Postet av anonym: 65b8b908e123c51436145a0c25ed98bc Hva er du mest bekymret for? At hun skal si nei, eller at hun skal si vent og se? Du kan for eksempel spørre henne om hun kunne tenke seg en tur på kino med deg til uka? Svarer hun ja spør du hvilken dag hun vil gjøre det på. Svarer hun nei kan du jo spørre om hun ikke kan tenke seg å gå på kino, eller om hun ikke kan tenke seg å gå på kino med deg. De lange samtalene du har inne i hodet ditt (om du er sånn nogenlunde som alle andre) gir deg ingen svar. Det er det bare hun som kan gjøre. Lenke til kommentar
DBM Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Svarer hun nei kan du jo spørre om hun ikke kan tenke seg å gå på kino, eller om hun ikke kan tenke seg å gå på kino med deg. Huge mistake Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Huge mistake What's the desired end state? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå