Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan skal jeg forholde meg til dette?!

Anbefalte innlegg

Jeg er biseksuell, da jeg tenner på jenter og gutter.

Ser for meg bare et forhold med jenter i framtiden, ekteskap, barn osv.

Er for tiden i et forhold, ble sammen for 2 uker siden med en kjempejente! :)

Fikk høre fra min gamle stemor at hele farsiden min tror jeg er homofil, jeg vet ikke hvordan jeg skulle reagere, så jeg bare flirte det av.

Ingen i familien min vet at jeg er biseksuell, da jeg er for redd for å komme ut.

Er oppvokst med 2 søstre som har tatt vare på meg når mamma ikke var der og har sikkert noen jente tendenser.

Har mange mange flere jentervenner og 2 guttevenner som jeg forholder meg til, og dette føler jeg at er årsaken til at hele farsiden tror jeg er homofil. Jeg kjenner det begynner å koke av sinne inni meg når jeg fikk høre at de alle sier/mener at jeg er det!

Hva skal jeg gjøre? Skal jeg gjøre noe i det heletatt siden jeg ikke er ute av skapet som biseksuell?

Hvordan kan jeg få tankene på noe annet? Har tenkt på dette i flere dager nå!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det og at de "baksnakker" meg.

Har blitt mobbet for å være homofil før, ble slutt på dette i de siste årene.

Er biseksuell og da er jeg ikke homofil. Det er forskjell på disse og bli satt i bås som homofil gjør meg sykt irritert!

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du kan bli sur av at folk antar noe du ikke er, spesielt når de tydeligvis har snakket om det sammen. Allikevel, dette er jo en perfekt mulighet for å komme ut på en helt naturlig måte? Om du møter dem er det vel naturlig å si at du har fått deg kjæreste, og om det da virker som om noen er usikre på om det er en gutt eller jente er det jo bare så si at det er en jente, "men jeg er forsåvidt biseksuell så jeg skjønner at dere kan lure".

Man må nesten anta at det er en grunn til at de har gjettet seg til at du ikke er streit, så det er vel bare best å være åpen om det istedetfor å prøve å endre hele væremåten din for å føre dem bak lyset. Det virker jo som om de godkjenner at du "er" homo?

Postet av anonym: 92fb3a5200650e0278182befe9ec3fb2

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du sier at alle tror at du er homofil, men du sier ikke om de syntes det er negativt? Dersom de ikke synes at det at du er homofil er noe negativt, kan du vel bare si at nei, jeg er ikke homofil men bifil, og jeg har fått meg en kjæreste nå. Da er det vel ute av verden da?

Hvis familien din syntes det er vanskelig å takle at du er homofil(mange foreldre føler et tap; at de mister sjangsen til barnebarn osv), så kan det være lettere for de å takle at du er bifil. Faren med dette er at de kan "pushe" deg mot jenter i all din fremtid. Mitt råd til deg er at du tar råderett over ditt liv, du bestemmer om du forteller det og du bestemmer om hvordan det skal gjøres. Drit i hva dine foreldre og familie syntes. Du kan også si til familien din at de ikke har noe med å gjøre å spekulere i ditt privatliv, og at du vil ha deg frabedt slik barnslig oppførsel.

Du må huske at du er en tusenlapp, slik som alle andre er!

Lenke til kommentar

Det er da ingenting i veien med å være bifil eller homofil!

Dersom familien din ikke respekterer deg for den du er, synes jeg du skal ta et skikkelig oppgjør med dem!

I og med at de tydeligvis aner at du svinger i en spesiell retning, vil ikke samtalen dreie seg om å komme ut, men heller om respekt.

Jeg anbefaler at du starter på tomanshånd med faren din. Velg et tidspunkt hvor det passer å snakke sammen uten distraksjoner, eventuelt avtal en tid, og si det rett ut, nådeløst. Si at du er bifil, og kan tenke deg forhold med mennesker av begge kjønn. Ingen mengde skjønnlitteratur og søndaglig hjernvasking gjør deg noe mindre verdt enn andre! Hvem du svinger mot er din sak, og dine nærmeste har å rette seg deretter.

(For faen!)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...