rufus1511 Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hei! For noen dager siden bestilte jeg komponenter fra komplett.no og dustinhome til en ny gamging-pc. Jeg fulgte diverse videoer på youtube og sider på internett for å finne ut hvordan jeg skulle sette sammen maskinen. Jeg er ganske sikker på at komponentene sitter slik de skal, men allikevel får jeg problemer. Når jeg slår på datamaskinen kommer det ikke noe bilde på skjermen, som for øvrig er koblet til via VGA. Jeg får også et rødt lys på hovedkortet til datamaskinen, ved noe som heter MemOK! De forskjellige komponentene er: Hovedkort: Asus P8P67 PRO Skjermkort: EVGA GTX 570 Minne: Corsair XMS 8GB Kabinett: Corsair 650D CPU-kjøler: Noctua NH-D14 Om det er en feil, er det vel sikkert en av disse som svikter men hvis dere trenger resten av oppsettet så nøler jeg ikke. Er det noen av dere som har liknende erfaringer og/eller vet hva som feiler maskinenmin? Takker for svar! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Er du sikker på at memoryen står i riktige slotter, og at den er trykket langt nok ned?? Noen memory slotter er skikkelig trange så det må litt krefter til for å få de på plass, du skal høre et tydelig klikk og ejectorene skal stå rett opp. Memorybrikkene kan også monteres kun en vei, sjekk at de står riktig vei også. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Har du sjekket at minnebrikkene står i riktige slotter? Sjekke manualen! Lenke til kommentar
rufus1511 Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Er ikke 100% sikker på at de er helt nede, men i riktige skotter er de.Skal demontere og se i morgen. Men er det slik at datamaskinen rebooter om den ikke finner noe RAM? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Men er det slik at datamaskinen rebooter om den ikke finner noe RAM? Nei, den skal gå som normalt. Men du får ikke noe skjermbilde da, og det skal lyse en lampe på HKet (hvertfall på nyere hk) (min erfaring hvertfall). Samme skjer vis du setter de feil. Maskinen din rebooter hele tiden? Da kan det være feil med hovedkortet ditt. Eller starter du dataen, alle vifter går, men får ikke skjermbilde? Er det en knapp du kan trykke på ved MemOK? Endret 1. juni 2011 av Thomas. Lenke til kommentar
rufus1511 Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Jeg får ikke bilde på skjermen, nei. Alle vifter snurrer og går, men det er den ene røde lampa som lyser. Det lyser forøvrig også en grønn lampe et annet sted på hovedkortet, den indikerer vel noe den også. Det forsåvidt også en knapp ved MemOK, og når jeg trykker på den begynner den røde lampen å blinke helt til datamaskinen rebooter igjen før den fortsetter å blinke. Det skal sies at jeg ikke har latt datamaskinen stå og gå over lengre perioder da jeg ikke turte dette ettersom den rebootet ofte. Burde kanskje la den stå litt lenger i morgen for å se om den virkelig rebooter HELE tiden? Lenke til kommentar
rufus1511 Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Har nå demontert og remontert alt, og problemet forblir det samme. Dataen booter, står i et fire-fem sekunder før den rebooter. Det skjer gang på gang, om enn med litt varierende tidsintervall. Er det sannsynlig at en av delene er defekte, eller kan det heller være en tilkoblingfeil? Noen som har en idé om noen man kan ringe/maile for å få hjelp til å få maskinen til å fungere? (Edit) Fikset det. Det var slik at RAM'en ikke sto ordentlig nedi. Takker for all hjelp! Endret 2. juni 2011 av rufus1511 Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Har nå demontert og remontert alt, og problemet forblir det samme. Dataen booter, står i et fire-fem sekunder før den rebooter. Det skjer gang på gang, om enn med litt varierende tidsintervall. Er det sannsynlig at en av delene er defekte, eller kan det heller være en tilkoblingfeil? Noen som har en idé om noen man kan ringe/maile for å få hjelp til å få maskinen til å fungere? (Edit) Fikset det. Det var slik at RAM'en ikke sto ordentlig nedi. Takker for all hjelp! Siden du har kjøpt deg Asus hk så vil jeg dele dette med deg. Har du gamle sata disker så kan du få problemer med at maskinen ikke kjenner de igjen, oppdater da bios med beta biosen! løste alle mine problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå