Gå til innhold

Sommerjobb for 16 åring - Har ingen kontakter

Anbefalte innlegg

Hei!

Er 16, og fyller 17 i år, og trenger virkelig en jobb. Er mye hjemme i sommer, så er på let etter en jobb.

Problemet er at jeg ikke har en eneste kontakt.

Alle jeg kjenner, som har en jobb, har fått stillingen grunnet søster/bror som jobber der, eller har jobbet der. Eller så kjenner de f.eks daglig leder.

Jeg har ingen av disse fordelene, og det er derfor vanskelig.

Har vurdert en "Gressklipper"-jobb. At jeg henger opp lapper, der jeg tilbyr meg og klippe gresset til folk for en sum med penger. Erfaringer med dette?

Ellers så har jeg faktisk tenkt mye på søppeltømmer. Men er dette mulig for en 16 åring?

Vil ha en jobb der jeg er litt i aktivitet :)

Tips og forslag?

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo skrive en generell søknad og gå rundt å levere i butikker eller andre steder du kunne tenke deg å jobbe. Skriver du en god søknad og er iherdig nok får du det nok til!

Ellers kan du jo sende søknad til kommunen du bor i, eller nabokommunen for den saks skyld. Der kan du kanskje få jobb i parkvesenet eller liknende, det vil da si å klippe gress og annet vedlikehold rundt omkring på kommunens eiendommer, for eksempel parker, skoler, barnehager, eldresenter osvosvosv.

Endret av siggii
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for svar!

Andre forslag?

Pleier det å være nødvendig at jeg skriver CV? Ettersom jeg er ung, og ikke har tidligere jobberfaring, ser jeg ikke på det som noen nødvendighet, men kan hende bedriften/butikken gjør det, eller?

Tips og link(er) til sider som viser hvordan man skriver en god søknad? :)

Har søkt en del, forresten, og har funnet mye bra ang. hvordan og skrive en søknad.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...