Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

SSD Problemer på ny pc


Anbefalte innlegg

Hei. har akuratt satt den opp og skulle instalere OS.

SSD posta i bios og når jeg gikk for å boot på cd-rom så forsvant den når jeg kom til velg harddisk i instalasjonen var SSD'n borte, jeg ut av instalasjonen og sjekka BIOS var den borte, så jeg åpna pc-en og trykket litt på kablen OSV. da var den tilbake og var synelig i instalasjonen, begynte å instalere men når den kom til skritt nummer to fikk den en error og skrudde av systemet, Så jeg sjekket BIOS igjen så var SSD borte igjen. jeg byttet da SATA port og da syntes den i instalasjonen men da var harddisken splittet så den hadde en dell 111MB og en annen del på resten av 110 GB, når jeg trykke på dem så sto det at windows ikke kunne bli instalert på harddisken. skulle deretter prøve å formatere SSD'n men den forsvinner når jeg kommer til min datamaskin, så nå får jeg ikke gjort noe er det noen som har noe råd? kom med det i såfall ASAP

 

PC SPECS

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=904921&su=D3F113F0-AAF2-4B8A-A74E-5A2A06196B79

eneste som er byttet er PSU'n den byttet jeg til en 1000watt Fractal design

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så sjekk linken

 

 

Byttet port igjen og kabel har både prøvd sata 2 og sata 3 kabler uten hell nå virker det som SSD'n ikke vil svare i det hele tatt, og ja jeg prøvde på det i linken men det funker jo ikke når SSD'n ikke blir sett

Lenke til kommentar

Kanskje den er defekt?

 

ok fikk til command sekvensen nå. den greide alt untatt å konvertere til ntsf. men når jeg skal velge disk nå kommer det en error:

 

Windows cannot be installed to this disk. The selected disk has an MBR

partition table. on EFI systems, Windows can only, be installed to GPT disks

Lenke til kommentar

Du kan prøve å slette ALLE partisjonene på disken ved bruk av Gparted, ellers vet jeg ikke noen andre råd enn dette som jeg fant på et forum:

 

Found an asnwer to thisproblme at least for my machine so hope this helps you too

On this thread

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=342562&page=5

They say as follows

 

You can force the Z to boot the Windows 7 setup disc in BIOS mode, versus EFI mode. Just hit ESC when booting up to take you into the EFI boot manager and select the DVD-DRIVE, versus the ACPI(....) string.

 

And this worked beutifully for me when I decided to dual boot, although it appears I wouldnt get tehe error if it was a clan instal either

 

 

My Machine a Sony Z Series VGN-Z36GD running Vista x64 and now running dual boot ith Windows 7 x 64

 

Thanks to the poster

Lenke til kommentar

Corsair SSDer som forsvinner i Bios skyldes en produksjonsfeil. Les suportforumet til Corsair så finner du hundrevis av meldinger om dette.Corsair sier alltid at disken skal returneres.

Fikk ny selv av Komplett uten spørsmål når jeg beskrev feilen og linket til et par tråder på Corsair sitt forum.

 

Du må bytte disken.

 

Dette med partisjoner er bare et resultat av at den første Windows innstalasjonen feilet. Killdisk eller annet formateringsprogram fikser dette i normale tilfeller.

Endret av rillto
Lenke til kommentar

Corsair SSDer som forsvinner i Bios skyldes en produksjonsfeil. Les suportforumet til Corsair så finner du hundrevis av meldinger om dette.Corsair sier alltid at disken skal returneres.

Fikk ny selv av Komplett uten spørsmål når jeg beskrev feilen og linket til et par tråder på Corsair sitt forum.

 

Du må bytte disken.

 

Dette med partisjoner er bare et resultat av at den første Windows innstalasjonen feilet. Killdisk eller annet formateringsprogram fikser dette i normale tilfeller.

 

 

ville du delt noen av disse linkene med meg? og var det er force 3 du hadde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...