apelsin1234 Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hei! Jeg fikk 4 i standpunkt i matematikk R2, kom opp i eksamen og fikk 4. Jeg har forstått det slik at begge karakterene teller på snittet. Men er det ingen mulighet for å f.eks bare bruke eksamenskarakteren når man beregner poengene? litt uheldig at to karakterer i samme fag trekker snittet ned. Lenke til kommentar
nienna83 Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hei! Jeg fikk 4 i standpunkt i matematikk R2, kom opp i eksamen og fikk 4. Jeg har forstått det slik at begge karakterene teller på snittet. Men er det ingen mulighet for å f.eks bare bruke eksamenskarakteren når man beregner poengene? litt uheldig at to karakterer i samme fag trekker snittet ned. Nei det er ikke mulig, med mindre du tar faget opp som privatist. Da erstattes begge karakterene med den nye eksamenskarakteren. Du vil derimot også havne i ordinærkvoten. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Så lenge begge står på vitnemålet (noe de gjør), så teller de like mye på snittet. Du kan ikke bare stryke en av karakterene. Om du tar opp igjen faget som privatist, så blir begge karakterene erstattet med de nye. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Så lenge begge står på vitnemålet (noe de gjør), så teller de like mye på snittet. Du kan ikke bare stryke en av karakterene. Om du tar opp igjen faget som privatist, så blir begge karakterene erstattet med de nye. Du virker som en som har peiling på dette her. Kan du sjekke denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1347639 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå