Gå til innhold

Abit NF-7

mixer23

Anbefalte innlegg

Hei!

Planlegger å oppgradere maskinen min om ikke så alt for lenge, og fant et billig Abit NF-7.

Har funnet ut at det finnes flere versjoner av dette kortet, der V2.0 er den nyeste. Mistenker at dette kortet er V1.2. Hva er forskjellen? Har dette noen betydning (skal bruke maskinen til videoredigering, 3D "tegning", og har ingen planer om å overklokke)?

Leif-Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vis du ikke har planer om å overklokke så har det ikke så stor betydning. Men v1.2 har noen leie bugs som er borte i v2.0, men disse bugsene er mest til besvær for oss overklokkere.

v1.2 har litt problemer med FSB over 200, osv.. er noen sånne temp. senosorer som er helt spinville under visse bios versj.

Men for all del, v1.2 er et bra kort, og du vis du ikke driver med overklokking så vil du ikke merke noe forskjell på kortene.

Har dog hørt om at 2.0 har et litt bedre lydkort.

Lenke til kommentar

Er ikke mesteparten av "barnesykdommene" til v1.2 fikset med siste bios versjon da? Bare styr unna 1.0 og 1.1 så tror jeg du skal klare deg fint. Hovedforskjellen på 1.2 og 2.0 er stabiliteten på >200Mhz fsb. Også kom vel den "fine" oransje fargen først på 2.0 også.

Lenke til kommentar
Vis du ikke har planer om å overklokke så har det ikke så stor betydning. Men v1.2 har noen leie bugs som er borte i v2.0, men disse bugsene er mest til besvær for oss overklokkere.  

v1.2 har litt problemer med FSB over 200, osv.. er noen sånne temp. senosorer som er helt spinville under visse bios versj.

Men for all del, v1.2 er et bra kort, og du vis du ikke driver med overklokking så vil du ikke merke noe forskjell på kortene.  

Har dog hørt om at 2.0 har et litt bedre lydkort.

Finnes ikke en eneste bug på 1.2 så vidt jeg vet. Kun 1.0 og 1.1 som har bugs. Forskjellen på 1.2 og 2.0 er at 2.0 bruker nForce2 Ultra400 (Crush 19D) mens 1.2 har den gamle NB versjonen. Alle 1.2 kort klarer ~220 fsb så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...