Gå til innhold

Trenger grei overall bærbar

Anbefalte innlegg

Ser etter en bær bar til max rundt 5.000,-.

Da jeg allerede har en stasjonær med I7 og bra skjermkort, blir ikke dette det viktigste. Kommer da heller til å fjernstyre stasjonære for å redigere bilder o.l. (multimediabruk).

Ønskelig med brukar batteritid uten å måtte tweake altfor mye på oppsettet.

Relativt rask oppstart.

Ikke bli for varm.

Gjerne med numerisk tastatur, dog ikke et ankepunkt for ikke å velge pc.

Min 3 GH RAM og rundt 350GB HD

Full HD ser jeg som meget vanskelig å skaffe til prisen....

Min 15 tommers skjerm

Blir brukt til minimalt med spill, mest Office, multimedia, surfing, fjernstyring, litt filmtitting ol.

Håper noen har noen gode råd/anbefalinger til dette bruket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er vanskelig å presse prisen helt ned i 5000,- for en slik PC du beskriver.

Husk at større skjerm (15" og opp..) betyr også til en viss grad mer batteriforbruk...

Du får Full HD på utgang (HDMI) om ønskelig, om dette skulle være et alternativ.

Men om vi skal prøve oss så er du kanskje ute etter laptop med relativt kraftig CPU (for HD-film) og integrert skjermkort (dvs ikke noe spilling..)

Jeg selv hadde lignende ønske når jeg kjøpte PC - men mindre skjerm og lett-vektig. Da gikk jeg for en Acer 3935 13" + Intel SSD til totalt 5-6000 kr som klarer kjøre HD-film og være svinrask i oppstart, lesing og skriving. Den har CPU-stepping som gjør at batteritiden kan justeres etter hvor mye CPU-kraft jeg benytter. Batteriet holder i snitt 3-4 timer med vanlig surfing. Men har også kjøpt 8-cellers batteri til 1000kr for 6-8 timer uten at det er relevant..

Men siden du sier "grei" batteritid, så har de fleste PC-er 3-4 timer som standard om du skrur av Full Performance settingene. Om du derimot skal kjøre multimedia i HD på batteri kan kanskje bedre/flere batteri være tingen. Prismessig kan det være verdt det.

Om du vil lete litt selv er topplisten på Prisguiden.no ikke et så dumt sted å titte om du vil komme igang.

=2&sort=popularity&order=desc&num[711][low]=4096&num[711][high]=&num[70][low]=15&num[70][high]=21"]https://prisguiden.no/sok?categoryId[0]=2&sort=popularity&order=desc&num[711][low]=4096&num[711][high]=&num[70][low]=15&num[70][high]=21

Endret av m0g1e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...