indahla Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Jeg har en trådløs router i mitt nettverk, men trenger å få utvidet dekningsområdet i en annen ende av huset enn der denne står. Den er i dag eneste nettverksenhet i nettverket og er dermed DHCP. Jeg kan trekke kabel til den andre enden av huset, men hvordan skal jeg sette opp den nye routeren slik at bytte av router blir sømløst på pc'ene ? Begge routere skal stå i samme nett. Router jeg har idag: Netgear WNDR3700 Lenke til kommentar
Johnny2000 Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Dette er ikke mitt felt, men tror du kan google litt på wireless repeater og kanskje finne svar. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Sett de opp med samme navn og kryptering, men forskjellige kanaler. Bruk f.eks kanal 1 og 11. Sett opp router nr 2 som aksesspunkt om du ønsker felles LAN.. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Bør jeg bruke en router av samme merke (Netgear)? Tips om et billig accesspunkt (gjerne 2.4 og 5Ghz, men ikke noe must) som gjør jobben? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 http://www.amentio.no/BUFFALO-AirStation-Dual-Band-Converter/cat-p/c/p3613416.html Det er det samme hvilket merke du bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå