Gå til innhold

Chkdsk i Win7 - får ikke formattert og reinstallert

Anbefalte innlegg

Jeg fikk plutselig masse feilmeldinger i Windows 7. Valgte å ta backup av alle filer for så å kjøre en total formattering av harddisk og ny installasjon av Win7.

Plutselig får jeg opp mange feilmeldinger under installasjonen som. feks. Filen eller mappen C:\Windows er skadet og uleselig. Kjør Chkdsk. Den samme meldingen kommer xx antall ganger bare med forskjellige mapper og steder på c:\-disken.

Når jeg starter maskinen på nytt for å starte fra Win7 installasjons-CDen, kommer jeg til en side hvor det står: ...an error occured while attempting to read the boot configuration data...

Eehm: SPØRSMÅLET mitt er egentlig...hvordan kan jeg få startet CHKDSK ved oppstart?!? Finner ikke noe enyvalg noe sted..

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...eller formatér på forhånd, før man booter med Windows-dvd'en og skal til å installere. Gjøres enkelt ved å høyreklikke på stasjonen (c:) og velge "formater".

Valgte å prøve din måte --> ser ut til å fungere så langt...krysser fingrene! :)

Boot med Win7DVD, velg reparer, cmd prompt og kjør Chkdsk derfra.

Cmd prompt kommer ikke opp som noe alternativ. :hmm:

Etter du har kjørt gjennom Windows egne rutiner for å reparere installasjonen kommer det op samen med andre valg som systemgjenoppretting, restore og andre valg.

Takk for svar! Skal legge det på minne til en annen gang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...