andre_s Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hei, har i lengere tid hatt en 10'' sub i bagasjen, den har spilt knirke fritt, helt frem til nå.. Nå er det noe som er galt, nå kommer det knapt lyd i fra den, så plutselig spiller den som normalt i si 5sek, så nesten komplett død.. Dette har jeg sjekket: Strøm til forsterker Rca til forsterker Jording forsterker Kabel fra forsterker til sub alt dette virker å være i orden, også sjekket opp div justeringer på forsterker, disse er også ok.. Og strøm og lyd ligger også avskilt i bilen Har rett og slett subben tatt kvelden?? Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Hei, har i lengere tid hatt en 10'' sub i bagasjen, den har spilt knirke fritt, helt frem til nå.. Nå er det noe som er galt, nå kommer det knapt lyd i fra den, så plutselig spiller den som normalt i si 5sek, så nesten komplett død.. Dette har jeg sjekket: Strøm til forsterker Rca til forsterker Jording forsterker Kabel fra forsterker til sub alt dette virker å være i orden, også sjekket opp div justeringer på forsterker, disse er også ok.. Og strøm og lyd ligger også avskilt i bilen Har rett og slett subben tatt kvelden?? står høytaleren (subben) i en kasse av noe slag ?, hvis ja så kan det være at mellom tilkoblingspunktene på kassen og kablingen inne i kassen mot høytaleren har løsnet *dette er av min erfaring noe vanlig videre så består en høytaler av en spole, en spole er en lang metalltråd som er spunnet i en sirkel (kort forklart), hvis denne tråden ryker så vil du kunne oppleve problemet du beskriver, ved at den ved noe type risting plutselig får kontakt osv *dette er etter min erfaring ikke så vanlig men jeg har sett det skje forslag: sett inn en annen høytaler, fungerer den ok så vet du i hvertfall hvor feilen ligger hvis ikke test med en annen høytaler fungerer så er det en hel haug med andre ting du kan teste Endret 1. juni 2011 av tohenrik Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Vanlige problemer er at høyttalerledningene rister løs bak på subben. De kan også som nevnt løsne inni subben og er du riktig uheldig har koblingen mellom terminalene på elementet og selve spolen røket. Lenke til kommentar
andre_s Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Funnet feilen i dag, subben hadde rivd seg løs fra kasse den sitter i. Fått ordnet opp i det, så nå funker det som normal igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå