Gå til innhold

Amiga one testing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, mange som fortsatt bruker Amiga.

 

OS4 for Cyberstorm PPC 233Mhz for Amiga 12004000 skal være klar i August, det kommer til AmigaOne mest sannnsynlig i November, de sa 3 måneder etter Cyberstorm versjonen.

 

Det er 100 beta testere av OS4 og det er en del av dem som er norske, OS4 har blitt vist frem i flere land nå, blant annet Sverige i Göteborg for en måned siden, da holdt Ben Hermans - representant for Hyperion Software som utvikler det nye AmigaOS'et tale, den kan lastes ned her:

 

http://www.acggbg.org/~reflect/OS4/OS4_ot_speech.mp3

 

 

OS4 ble også vist frem på AmiWest 2003 som var for noen dager siden.

 

Her er listen over noen av funksjonene som er klare i OS4, AmigaOS'et er lagt over til PPC og har fått inn moderne funksjoner, og ny programvare er under utvikling, ser ut som ting går ganske bra.

 

http://os.amiga.com/os4/features.pdf

 

For nyheter om Amiga sjekk:

 

www.amigaworld.net

www.polarboing.com

 

- Håper dette hjelper litt :wink:

Lenke til kommentar
Hvem bryr seg? :) Nei seriøst, er det virkelig noen som holder på med Amiga fremdeles??

 

Selvfølgelig er det noen som bryr seg. Det er mange her på forumet som ikke hadde PC som sin første datamaskin. Mange har hatt Amiga en gang i tiden. Ingenting er vel bedre enn at en ny levedyktig plattform dukker opp?

 

det er vel det at scsi vart dyrt. pc hadde høyere frekvens på cpu-en, og lurte mange folk da også. som i dag. største cpu og dårlig resten.

 

det er noe jeg har hørt da.....er ikke sikker

 

Jepp. Amiga hadde bedre komponenter, men slet med dårlig markedsføring/administrative avgjørelser.

 

Mac har jo bevist at det er mulig å konkurere med PC.

 

 

Eks: Enkelte motorola prosessorer (en del av de dyrere) var klokkedoblet internt, men ble likevel solgt med original-frekvens-betegnelsen.

 

En 486 basert PC ble glatt solgt som en 66Mhz DX2 (selv om ekstern klokke var 33mHz)

Lenke til kommentar
extern...mener du bus hastighet da? for amiga hadde vel like høy bus hastighet som cpu?

 

Det jeg mente var at noen av MC00x0 prossesorene kjørte med dobbel hastighet i forhold til bus, uten å være merket som det.

 

Hmm.. jeg mener å ha lest at 040/060 var klokkedoblet (A-4000), men jeg er ikke kar om å finne noe som kan underbygge påstanden min. :oops:

 

Nuh vel.. vi får ta mitt foregående eksempel med en stor klype salt.

:wink:

 

Konklusjonen om administrative feilskjær fra Commodore står jeg nå ved.

Lenke til kommentar
Hvis Amiga hadde fått PCI og AGP og ikke minst IDE istedet for 20MB scsi-disker til 5000,- for 10 år siden, så kunne det blitt noe av Amiga.

 

Er vel litt seint nå....???

 

Kjører heller Amiga-emulator på PCen..

 

Hva er det for noe tull?

Min A4000 fra 1992 har 1 stk IDE port, og der bruker man IDE HD + CD-ROM. Var flere maskiner med SCSI, men du kunne få med IDE også, min har IDE HD.

Lenke til kommentar

Herregud.. kan man ikke være noenlunde seriøse.

Moderatorer (spesielt) bør gå foran med gode eksempel og ikke begynne å fjase med millibyte og liknende. De fleste brukerne av forumet skjønner godt hva som menes selv om noen skulle være uheldige å benytte seg av mhz isteden for MHz.

Lenke til kommentar
Hvis Amiga hadde fått PCI og AGP og ikke minst IDE istedet for 20MB scsi-disker til 5000,- for 10 år siden, så kunne det blitt noe av Amiga.

 

Er vel litt seint nå....???

 

Kjører heller Amiga-emulator på PCen..

 

Hva er det for noe tull?

Min A4000 fra 1992 har 1 stk IDE port, og der bruker man IDE HD + CD-ROM. Var flere maskiner med SCSI, men du kunne få med IDE også, min har IDE HD.

Min A4000T har IDE port og SCSI kontroller på hovedkortet. Ikke så verst det.

 

Husker jeg leste i en utgave av AmigaFormat fra 1993-94, hvor enkelte softwareprodusenter klaget over inntoget av IDE disker, da de påpekte at disse ikke var gode/raske nok. :D

 

Det var jo tross alt et skritt tilbake fra de eksisterende SCSI diskene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...