nebrewfoz Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Artig å se at lynsjemobben i Iran har inspirert etniske nordmenn til å ville oppføre seg like jævli ... 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) DNA beviser ingenting om hendelsesforløpet og bevismateriale som inneholder DNA kan plantes. Selv om DNA er et godt hjelpemiddel vil det ikke kunne garantere et feilfritt rettsvesen. I tillegg har DNS-bevis med eller uten overlegg blitt manipulert av de som skal teste det. Endret 3. juni 2011 av robertaas Lenke til kommentar
Wyrd Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Artig å se at lynsjemobben i Iran har inspirert etniske nordmenn til å ville oppføre seg like jævli ... Det som er jævlig, min gode mann, er at Norge lar folk slippe unna uten den minste straff for en av de mest nedverdigende og skitne forbrytelsene som finnes. Disse barbarene fortjener rett og slett ikke så milde straffer. Jeg er en tilhenger av rettferdighet. Mener du det er rettferdig at en voldtektsforbryter som påfører en uskyldig kvinne traumer for resten av hennes liv skal få slippe unna med et kort fengselsopphold? DNA beviser ingenting om hendelsesforløpet og bevismateriale som inneholder DNA kan plantes. Selv om DNA er et godt hjelpemiddel vil det ikke kunne garantere et feilfritt rettsvesen. I tillegg har DNA-bevis med eller uten overlegg blitt manipulert av de som skal teste det. Javel, jeg ser problematikken. Personlig ville jeg helst sett at voldtektsmenn fikk svi for sine grusomme handlinger, men naturligvis kan det teoretisk sett skje at noen uskyldige blir dømt. Men dette er vel neppe verre enn at det forekommer at voldtektsmenn lar sine syke lyster gå utover enda flere uskyldige kvinner etter å ha sonet ferdig sitt korte luksusopphold i fengsel. 1 Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Det forekommer falske anmeldelser, gale identifikasjoner og saker med uklare hendelser. Ingen land har hatt juridiske systemer som ikke tar feil og ingen vil noensinne få det selv om man bør ha det som mål. Ja, men henrettelse burde naturligvis bare utstedes når man har sterke beviser, f.eks. DNA-bevis. Dette blir en mer generell diskusjon om dødsstraff, men også DNA-bevis kan forfalskes eller være feil. Velkommen til en moderne rettsstat. Det er litt tullete å på en side kritisere primitive voldtektsmenn, for så å foreslå primitive straffemetoder. Lenke til kommentar
Wyrd Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Velkommen til en moderne rettsstat. Det er litt tullete å på en side kritisere primitive voldtektsmenn, for så å foreslå primitive straffemetoder. Se mitt forrige innlegg. Hva er det som er "primitivt" med henrettelse av grove voldtektsforbrytere som har ødelagt en eller flere uskyldige kvinners liv?! Iblant må man være hard og nådeløs. Om de ødelegger livet til uskyldige mennesker, får de det de har bedt om! 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Mener du det er rettferdig at en voldtektsforbryter som påfører en uskyldig kvinne traumer for resten av hennes liv skal få slippe unna med et kort fengselsopphold? Jeg mener at alle voldtekstsmenn skal få en rettferdig dom, uansett hvem de er. Domstolene ilegger straff i henhold til strafferammer fastsatt i lover som er vedtatt av Stortinget. Vil du endre loven, så får du gå via Stortinget; enten selv, eller via valgte politikere. Du kan ikke omgjøre konsekvensene av en voldtekt ved å ta livet av voldtekstmannen. Slike "æresdrap" som du forfekter tilhører andre kulturer enn den norske. Du kan kanskje lage deg en drakt og bli en slags superhelt som rydder opp i Oslo's kriminelle underverden? VG: "Tordivelen forhindret nok en voldtekt. Politiet bekymret." 1 Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 En rettferdig dom ville være minst 20-30 år. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Det forekommer falske anmeldelser, gale identifikasjoner og saker med uklare hendelser. Ingen land har hatt juridiske systemer som ikke tar feil og ingen vil noensinne få det selv om man bør ha det som mål. Ja, men henrettelse burde naturligvis bare utstedes når man har sterke beviser, f.eks. DNA-bevis. Voldtekt er vanskelig å bevise, med mindre fornærmede har fysiske merker etter vold. Jeg vil ikke påstå at DNA-bevis alene er et sterkt bevis i en voldtektssak. Det vil være DNA-«bevis» ved et frivillig samleie også, og med den økende trenden der jenter/damer ligger med en person, angrer etterpå og anmelder det som voldtekt, er det stor fare for justismord. Det er ganske alvorlig å henrette et menneske, verre er det å henrette et uskyldig menneske. Lenke til kommentar
Wyrd Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Du kan ikke omgjøre konsekvensene av en voldtekt ved å ta livet av voldtekstmannen. Slike "æresdrap" som du forfekter tilhører andre kulturer enn den norske. Omgjøre konsekvensene? Nei. Men straffen er langt mer rettferdig enn de tåpelige, respektløse straffene vi har nå til dags. Rart at du trekker inn kultur... Dette handler om rettssystem, ikke kultur. Det jeg har trukket inn er ikke "æresdrap" (selv om det ikke var uvanlig før i tiden at vi nordmenn tok rettferdigheten i egne hender), men å utdele en rettferdig straff for en av de verste forbrytelsene som kan tenkes! Det å la være å straffe barbariske voldtektsforbrytere er ikke "norsk" kultur! Det er feig og urettferdig politikk som viser at man elsker voldtektsmenn mer enn man elsker folkets kvinner! Om det å henrette voldtektsmenn hindrer at disse mennene gjør samme forbrytelsen en gang til, så kjør på. Dette handler om å ta et standpunkt - å vise at voldtekt er 100% uakseptabelt i Norge, og at de som våger å gå over streken vil vises null nåde! De straffene dere støtter sier i bunn og grunn at voldtekt ikke er en alvorlig forbrytelse. Endret 3. juni 2011 av Wyrd 1 Lenke til kommentar
Wyrd Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Voldtekt er vanskelig å bevise, med mindre fornærmede har fysiske merker etter vold. Jeg vil ikke påstå at DNA-bevis alene er et sterkt bevis i en voldtektssak. Det vil være DNA-«bevis» ved et frivillig samleie også, og med den økende trenden der jenter/damer ligger med en person, angrer etterpå og anmelder det som voldtekt, er det stor fare for justismord. Det er ganske alvorlig å henrette et menneske, verre er det å henrette et uskyldig menneske. Det er en økende trend i brutale overfallsvoldtekter her til lands. I disse tilfellene vil kvinnene utvilsomt ha tydelige merker etter vold! 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Mannen har, i følge Dagbladet.no, meldt seg til politiet frivillig. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Voldtekt er vanskelig å bevise, med mindre fornærmede har fysiske merker etter vold.Og at skadene kan være påført av andre eller av den som påstår å ha blitt voldtatt er altså ikke mulig? Selvsagt skal voldtekt tas alvorlig og man bør gi en reell og lang straff, men det vil ofte være forhold rundt det som har skjedd som er veldig vanskelig for andre å være sikre på. Man bør derfor passe seg for å gi en straffsom ikke er "reverserbar". Mannen har, i følge Dagbladet.no, meldt seg til politiet frivillig.Da skulle oppholdet i Norge og livslange trygdeytelser være i boks. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Mannen har, i følge Dagbladet.no, meldt seg til politiet frivillig.Da skulle oppholdet i Norge og livslange trygdeytelser være i boks. Gitt at han er skyldig, så klart, og at vi ikke kan sende han til Afghanistan. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Velkommen til en moderne rettsstat. Det er litt tullete å på en side kritisere primitive voldtektsmenn, for så å foreslå primitive straffemetoder. Se mitt forrige innlegg. Hva er det som er "primitivt" med henrettelse av grove voldtektsforbrytere som har ødelagt en eller flere uskyldige kvinners liv?! Iblant må man være hard og nådeløs. Om de ødelegger livet til uskyldige mennesker, får de det de har bedt om! "Øye for øye, tann for tann" er for meg primitivt. For ikke å snakke om muligheten for at man henretter feil person. Det er helt uakseptabelt. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Dette handler om å ta et standpunkt - å vise at voldtekt er 100% uakseptabel i Norge, og at de som våger å gå over streken vil vises null nåde! Jeg har tatt et standpunkt. Jeg er 100% mot dødsstraff. Start gjerne partiet "Vi som er for dødsstraff" og se hvor stor oppslutning du får. 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 og at vi ikke kan sende han til Afghanistan.Jeg kan ikke skjønne at så mange i Norge lar seg lure av den bløffen. Det er ikke mulig å reise rett fra Afghanistan til Norge, han må ha vært innom andre trygge land. Vi kan bare sende ham tilbake til det siste landet han var innom før han kom til Norge. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Dette handler om å ta et standpunkt - å vise at voldtekt er 100% uakseptabel i Norge, og at de som våger å gå over streken vil vises null nåde! Jeg har tatt et standpunkt. Jeg er 100% mot dødsstraff. Start gjerne partiet "Vi som er for dødsstraff" og se hvor stor oppslutning du får. Diskusjon.no sine brukere er ihvertfall 72,5 mot dødsstraff av de som har stemt. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1134534&st=2485 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Mannen har, i følge Dagbladet.no, meldt seg til politiet frivillig. "- Min klient kjenner seg ikke igjen i siktelsen, og har meldt seg fordi han mener det vil bidra til å få ham sjekket ut av saken, sier 20-åringens advokat Kai Vaag til Dagbladet." Hvis vi nå bare for eksemplets skyld antar at det viser seg at denne mannen faktisk er uskyldig (ja, jeg vet det er en uotrodoks tanke), hva tenker i så fall de som har snakket litt friskt om juling og visse andre fysiske måter å angripe fyren på? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 hva tenker i så fall de som har snakket litt friskt om juling og visse andre fysiske måter å angripe fyren på?De som har påført noen fysisk straff må vel også straffes: 1 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Afghanere sporet opp voldtektssiktet: - Vi presset ham til å melde seg Bravo. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå