Gå til innhold

Farlig voldtektsmann løs i Oslo - politiet går ut med navn og bilde

Anbefalte innlegg

_SCC-AIPub_A-l_pet_1491943x.jpg

Oslo politidistrikt etterlyser Raess Dawlatzai (20) for to overfallsvoldtekter. Politiet mener det foreligger fare for gjentagelse.

Politiet etterlyser mannen med navn og bilde for å advare befolkningen, og forhindre at han skal begå flere voldtekter.

- Vi går inn i en ny helg med fint vær, og vi våget ikke å ta sjansen på at han kunne begå en ny voldtekt. Derfor etterlyser vi ham med navn og bilde, sier politioverbetjent Kari-Janne Lid til Aftenposten.no.

Dawlatzai er en 20 år gammel asylsøker fra Afghanistan. Han kom til Norge sommeren 2009, og fikk endelig avslag på asylsøknaden 18. mars i år.

- Han oppholdt seg dermed ulovlig i landet, sier Lid.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4137869.ece

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppfordrer de som skulle finne han til å ta loven i egne hender.

Du er med andre ord ikke noe bedre enn han.

Driver jeg med voldtekt?

Blir han tatt av myndighetene så får han en flott tilværelse med kost og losji og etter endt opphold har han sikkert en utdanning som UDI synes er storveies, som igjen fører til at han får opphold.

Lynsj jævelen.

Nei, du gjør noe mye verre. Du undergraver rettssystemet, og oppfordrer til vold og ødeleggelse. Med mange nok som deg hadde det blitt lovløse tilstander. Du er en fare for samfunnet.

Det er jo også en sjangs for at personen vil dø om man tar loven i egne hender.

Straffen for voldtekt er inntil 10 år. Straffen for opprør er inntil 21 år. Straffen for drap er inntil 21 år.

Å gidameg så farlig at han kan komme til å dø, der han kommer fra ville han blitt steinet.

Rettssystemet er en vits uansett, en stor patetisk en.

Dette undermennesket har nå ødelagt livene til to jenter og så skal man plutselig ha sympati med han? Han er sikkert akkurat nå som vi sitter her i ferd med å planlegge sitt neste overgrep.

Du mener vel empati?

Uansett, jeg ser ingen som forsvarer han. Jeg forsvarer derimot rettssystemet, og hans rett til å bli dømt i en domstol. Jeg støtter også at han skal sendes ut av landet og holdes innesperret frem til det skjer.

Døde jentene?

Endret av AHP3475
Lenke til kommentar
Døde jentene?

Det var et særdeles følelsesløst innlegg, min gode herremann. Du ser vel på voldtekt som å falle og få skrubbsår. Det man ikke dør av blir man sterkere av, ikke sant? Jada...

Hvis du mener voldtekt er så lite, kan jeg personlig ordne en voldtekt for en av dine nærmeste kvinnelige bekjente. Jeg garanterer at hun ikke vil dø. Møt meg i Groruddalen i morgen kveld, vet om noen skikkelig gira somalere. Etterpå skal du, jeg og jenta snakke om hvordan det var og du skal få si:

"Men du døde da ikke!"

Marxismen sitter litt hardt i eller?

Snekkes!

Frem med tau og høygafler! :-D

Frem med kokende olje, tjære og fjær!

Endret av nico69
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det tar nok ikke lenge foer vi hoerer om hvordan det ikke var han sin skyld at han voldtok jentene, men at det skyldes oppveksten hans, at han selv er et tilnaermet uskyldig offer for sine egne handlinger, og at vi burde ha medfoelelse med han. I rettferdighetens navn burde dette monsteret bli skutt av jentenes fedre, foer han slipper billig unna inn i det norske rettsvesenet. Ikke en spesielt praktisk loesning, men jeg har ikke noen saerlig tro paa at rettsvesenet her vil bli rettferdig i noen naer fremtid akkurat... politisk korrekthet staar for sterkt i kulturen.

Endret av ENikolai
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det var et særdeles følelsesløst innlegg, min gode herremann. Du ser vel på voldtekt som å falle og få skrubbsår. Det man ikke dør av blir man sterkere av, ikke sant? Jada...

Hvis du mener voldtekt er så lite, kan jeg personlig ordne en voldtekt for en av dine nærmeste kvinnelige bekjente. Jeg garanterer at hun ikke vil dø. Møt meg i Groruddalen i morgen kveld, vet om noen skikkelig gira somalere. Etterpå skal du, jeg og jenta snakke om hvordan det var og du skal få si:

"Men du døde da ikke!"

Det var et særdeles ufint innlegg. :)

Dersom noen voldtok mine nærmeste ville jeg ønske å dytte ei veistikke fylt med piggtråd opp gjennom analhullet, dratt ut veistikka slik at piggtråden lå igjen, hvorpå jeg ville kastet vedkommende ned fra en bro, med piggtråden knyttet fast til rekkverket på broen.

Nå er det enkelte ting som tilsier at dette ikke nødvendigvis er en praktisk straffemetode.

Det er også derfor det ikke er pårørende som bestemmer straffen i straffesaker.

Dette har uansett ikke en tøddel å gjøre med trådens tema, vil man diskutere dødsstraff tas det heretter i dertil egnet tråd. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Døde jentene?

"Men du døde da ikke!"

Snekkes!

Tull! Du misforstår helt, og samtidig forhåndsdømmer du meg kraftig.

Med at de ikke døde, mener jeg at det ikke vil være noen rettferdighet med å drepe han. Ikke at det blir sagt direkte, men "Å ta loven i egne hender" kan jo tolkes på flere måter. Rettferdighet vil være om han også blir voldtatt, men jeg er uansett en sterk motstander av slike middelalderske straffemetoder.

Jeg skjønner ikke hva marxismen har med dette å gjøre. Jeg har troen på liberale straffer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du er med andre ord ikke noe bedre enn han.

Der er jeg uenig. Selv om det er en uting å ta loven i egne hender, og vi skal overlate slikt til myndighetene, er det verre å voldta uskyldige enn å grisebanke en som voldtar uskyldige.

Jeg mener ikke det er riktig å grisebanke noen i utgangspunktet (selv denne drittsekken), men det er ikke like ille å gjøre det som det han har gjort.

Lenke til kommentar
Frem med tau og høygafler! :-D
De som bør lynsjes er de som er ansvarlig for dagens asylpolitikk i Norge.

-Hadde Norge fulgt internasjonale regler og nektet å motta asylsøknader fra noen som allerede hadde vært innom andre "trygge" land så ville vi unngått denne saken og mye annen kriminalitet i Norge.

-Hadde Norge tilbydt asylsøkere lukkede mottak mens saken ble behandlet, med mulighet for å reise ut av landet når de ønsker, og ikke sluppet alskens uidentifiserte og ofte kiminelle personer fritt inn i Norge så ville vi unngått denne saken og mye annen kriminalitet i Norge.

Endret av robertaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uansett om han vet det eller ikke, så har vår godeste voldtektsmann handlet i sin egen beste interesse. Gitt at søknaden hans er avslått så har han ingenting å tjene på å være lovlydig, da det bare vil føre til en rask utsendelse, og jo mer han trenerer oppholdet her dess større sjansene for at det oppstår omstendigheter som gir ham oppholdstillatelse. Det er f.eks. ingenting som forhindrer ham fra å inngå et pro forma-ekteskap mens alt dette pågår. Blir han sendt ut slipper han straff, blir han straffet får han et langt og komfortabelt opphold som åpner nye muligheter. Vinn-vinn. Å ikke gjøre noe ulovlig, det hadde vært dumt, og da kan man jo like gjerne få seg noe i samme slengen.

Merk at jeg ikke skryter av ham her, men at jeg forsøker å blottlegge svakheter i systemet.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Straffen for voldtekt er inntil 10 år. Straffen for opprør er inntil 21 år. Straffen for drap er inntil 21 år.

Straffen for overfallsvoldtekt burde være henrettelse. Å gi noen 10 år (eller helst mindre!) i et flott fengsel er latterlig, og et hån mot voldtektsofre! Det er ikke en mindre alvorlig forbrytelse å voldta noen enn å begå et drap. Ved å voldta noen krenker du dette individet på det aller groveste, og i gjengjeld burde disse krekene vises ingen nåde.

Endret av Wyrd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Straffen for overfallsvoldtekt burde være henrettelse. Å gi noen 10 år (eller helst mindre!) i et flott fengsel er latterlig, og et hån mot voldtektsofre! Det er ikke en mindre alvorlig forbrytelse å voldta noen enn å begå et drap. Ved å voldta noen krenker du dette individet på det aller groveste, og i gjengjeld burde disse krekene vises ingen nåde.
Problemet er at man etterhvert garantert også vil komme til å vise "ingen nåde" ovenfor personer som er uskyldige.

Det forekommer falske anmeldelser, gale identifikasjoner og saker med uklare hendelser. Ingen land har hatt juridiske systemer som ikke tar feil og ingen vil noensinne få det selv om man bør ha det som mål.

Lenke til kommentar

Det forekommer falske anmeldelser, gale identifikasjoner og saker med uklare hendelser. Ingen land har hatt juridiske systemer som ikke tar feil og ingen vil noensinne få det selv om man bør ha det som mål.

Ja, men henrettelse burde naturligvis bare utstedes når man har sterke beviser, f.eks. DNA-bevis.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...