madman88 Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Er det noen bra virus program som funker, og jeg hører folk sier at faren er større hvis du bruker internett explorer? stemmer dette? desutten så har jeg sett at dnb nor kunder har et virus program,kan det være noe bra tro? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Av gratis versjoner: AVG Free 2011 microsoft security essentials En av disse burde fungere bra. Bruk heller firefox 4.01 eller opera som nettleser, mye sikkerer og bedre syns jeg i vertfall. IE 9 er jo ikke så ille på sikkerhet sammenlignet med tidligere, men alikevell er nok firefox tryggere. Endret 1. juni 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 takker,men vil du si som sikkert har bedre peiling enn meg er det større fare å få virus hvis man bruker windows? eller burde jeg kanskje gått over til firefox? Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 okey,takker , hvordan er norman antivirus? Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Ja, faren er større for å få virus om du bruker Internet Explorer, men du kan fremdeles få virus gjennom andre nettlesere, og gjennom for eksempel e-post og eksterne harddisker / minnepenner. Du bør installere antivirus uansett. Om du vil bruke en annen nettleser i tillegg, vil det hjelpe, men det vil ikke sikre deg mot virus. Personlig har jeg best erfaring med Microsoft Security Essentials av de kostnadsfrie antivirusprogrammene, og vil anbefale det. Andre alternativer er Avast!, Avira og AVG. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Internet Explorer vil nok alltid være noe mer utsatt for alskens uhumskheter, rett og slett fordi det fremdeles er den mest brukte nettleseren, og derfor vil de som lager slik dritt i de fleste tilfeller målrette seg mot den. Det samme gjelder Windows som operasjonssystem - det er størst, og derfor vil bandittene først og fremst sikte seg inn på den. Det er nok helst andre årsaker enn akkurat den faren, som gjør at mange i dag foretrekker Firefox, Chrome, eller Opera foran IE. Disse alternative nettleserne har hver for seg en del egenskaper som gjør at folk foretrekker dem foran Microsoft sin. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) er det større fare å få virus hvis man bruker windows? Windows er nok verst ja, men mac begynner å komme den også. Linux/unix er nok ganske så trygg ennå. Men hvem vet hvordan det blir etterhvert. Jeg tror nok alle store bedrifter er større utsatt en friville orginasasjoner som regel. Vet ikke helt hva folk har glede av å ødlegge for windows/mac annet å få folk over på linux. Men en del hackere gjør det for å stjele penger. eller burde jeg kanskje gått over til firefox? Velg hvilken som helst nettleser uten om: Avant browser, Safari, Internet explorer. Ingen av disse er spesielt gode på sikkerhet og er ofte brukt. Avant browser er nok basert modulene for internet explorer av det jeg kjenner til. Endret 1. juni 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå