madman88 Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hei først og fremst, så har jeg brukt vista i ca 3 år nå, noe jeg trivdes godt med det jeg lurer på er et par ting: hvordan får man vista theme/layout på windows , kan noen forklare det på en god og fin måte at jeg forstår dette,der jeg ikke kan mye om pc /diverse jeg liker ikke måten ikonene står og slikt,så savner vista ellers så prøvde jeg å trykke på egenskaper så oppgavelinjen - bruk små ikoner i bunnen,dette funka litt bedre, men igjen var det litt rart. F,eks MSN , jeg får en ikon for å trykke så jeg kan gå inn å sjekke kontaktenene osv, så er det en annen det står navnet mitt ved, samt busy? hvorfor 2 stk? er vell ingen grunn til det? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Du kan jo bruke software som f.eks WindowBlinds for å endre utseendet på XP/Vista/7, og hente ned egne ikoner, musmarkører og litt av hvert. Var det noe slikt du tenkte på? Personlig er jeg meget fornøyd med hvordan brukergrensesnittet på 7 ser ut. Brukte selv WindowBlinds både på XP og Vista tidligere, men ser ingen grunn til det nå. Edit: Når du høyreklikker på skrivebordet, får du en boks med valget "personalize" nederst. Derifra kan du endre mye på Win 7-utseendet. Og det er dessuten en del nedlastbare temaer å finne. (Jeg har engelsk Windows, så oversett ved behov). Endret 1. juni 2011 av thomit Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 var ikke helt dette jeg tenkte på,men uansett greit å vite:) f,eks det som irriterer meg er når jeg trykker høyre museknapp på en internettside,så står det lukk , mye annet, så helt øverst står det ofte: der kommer det masse sider jeg har vært innom den siste tiden. mulig å fjerne dette på en måte? og museknappen min har ikke noe knapp å skru den av på selve pcen,hvordan gjøre dette? Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Du kan jo bruke software som f.eks WindowBlinds for å endre utseendet på XP/Vista/7, og hente ned egne ikoner, musmarkører og litt av hvert. Var det noe slikt du tenkte på? Personlig er jeg meget fornøyd med hvordan brukergrensesnittet på 7 ser ut. Brukte selv WindowBlinds både på XP og Vista tidligere, men ser ingen grunn til det nå. Edit: Når du høyreklikker på skrivebordet, får du en boks med valget "personalize" nederst. Derifra kan du endre mye på Win 7-utseendet. Og det er dessuten en del nedlastbare temaer å finne. (Jeg har engelsk Windows, så oversett ved behov). kan du si meg åssen oppløsning du har hos deg? min står på 1920x1080 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Jeg har 1920x1200, fordi skjermen min har den oppløsningen. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 ting virker veldig små på pcen her,med den største oppløsningen som anbefales så Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 F,eks MSN , jeg får en ikon for å trykke så jeg kan gå inn å sjekke kontaktenene osv, så er det en annen det står navnet mitt ved, samt busy? hvorfor 2 stk? er vell ingen grunn til det? Du må kjøre programmet i vista-modus! Finn msnmsgr i mappen du installerte msn i (vanligvis C:\Program Files\Windows Live\Messenger), og velg egenskaper -> kompitabilitet ->windows vista. Restart msn Lenke til kommentar
TMB Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) F,eks MSN , jeg får en ikon for å trykke så jeg kan gå inn å sjekke kontaktenene osv, så er det en annen det står navnet mitt ved, samt busy? hvorfor 2 stk? er vell ingen grunn til det? Hei. For å fikse det med msn, gå til C:\Programfiler\Windows Live\Messenger Høyreklikk på msnmsrg.exe og velg egenskaper Gå til fanen kompitabilitet og huk av for å kjøre i kompitabilitetsmodus for vista Restart msn, så funker den som normalt. EDIT: Thomas var visst 1 minutt før meg. Endret 1. juni 2011 av TMB Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Evt. kan dere oppgradere til nyeste versjon av Live Messenger som ikke har dette problemet. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Evt. kan dere oppgradere til nyeste versjon av Live Messenger som ikke har dette problemet. Evt. beholde WLM 2009 fordi 2011 suger balle 1 Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Evt. kan dere oppgradere til nyeste versjon av Live Messenger som ikke har dette problemet. Evt. beholde WLM 2009 fordi 2011 suger balle hehe,nettopp 2009 versjonen her gitt,jeg hater 2011 er noe av det verste jeg har sett men gutta! er en som heter programfiler og programfiler (X86) jeg finner windows live i den første, der det bare står Mesh? i den andre som er i X86, der finner jeg: contacts installer mail mesh messenger photo remote writer ? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Du har windows 7 64bit. Programfiler er for 64-bits-programmer, mens Programfiler(x86) er for 32-bits-programmer. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Med andre ord, du skal gå inn i Programfiler (X86) Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 der funka det folkens! jeg fant det takk skal dere ha men vet dere om det går ann å fjerne alt det andre stashet som kommer opp hvis man skal lukke en side altså lukker jeg f,eks vg med høyre museknapp så kommer det opp alt jeg har vært innom de siste gangene osv,, jeg vil bare ha de vanlige funksjeonene, som er lukk , minimer osv,, dere skjønner? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Det tror jeg ikke er mulig, dessverre. :/ Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 okey,skjønner syns det er så mye som kommer opp men hvis man fjerner historikken i hva man har vært inne på,da burde det gå? vet du åssen man gjør det? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Høyreklikk på oppgavelinjen -> egenskaper -> Start Meny -> Fjern avkrysning for lagre å vis nylige åpne elementer på start-menyen og oppgavelinjen -> bruk -> ok. Da blir historikken borte når du høyreklikker. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 takker Thomas, ble litt bedre nå syns jeg:) er dere alle fornøyd med windows 7,eller er dere slik og som savner litt av designet /hvordan det så ut på vista Lenke til kommentar
TMB Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Savner ikke et sekund av Vista. Windows 7 ser bedre ut synes jeg, og Vista er det værste OSet jeg noen gang har brukt Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 okey,har noen av dere en envy pc? jeg klarer ikke å slå av mouse paden ved å trykke på noen knapper her? og finner ikke på google heller kan noen hjelpe meg?:S dumt spørsmål,men hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå