Gå til innhold

Windos 7, veldig nytt for meg

Anbefalte innlegg

Hei

først og fremst, så har jeg brukt vista i ca 3 år nå, noe jeg trivdes godt med

det jeg lurer på er et par ting:

hvordan får man vista theme/layout på windows , kan noen forklare det på en god og fin måte at jeg forstår dette,der jeg ikke kan mye om pc /diverse

jeg liker ikke måten ikonene står og slikt,så savner vista

ellers så prøvde jeg å trykke på egenskaper så oppgavelinjen - bruk små ikoner i bunnen,dette funka litt bedre, men igjen var det litt rart.

F,eks MSN , jeg får en ikon for å trykke så jeg kan gå inn å sjekke kontaktenene osv, så er det en annen det står navnet mitt ved, samt busy?

hvorfor 2 stk?

er vell ingen grunn til det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo bruke software som f.eks WindowBlinds for å endre utseendet på XP/Vista/7, og hente ned egne ikoner, musmarkører og litt av hvert. Var det noe slikt du tenkte på?

Personlig er jeg meget fornøyd med hvordan brukergrensesnittet på 7 ser ut. Brukte selv WindowBlinds både på XP og Vista tidligere, men ser ingen grunn til det nå.

Edit: Når du høyreklikker på skrivebordet, får du en boks med valget "personalize" nederst. Derifra kan du endre mye på Win 7-utseendet. Og det er dessuten en del nedlastbare temaer å finne.

(Jeg har engelsk Windows, så oversett ved behov).

Endret av thomit
Lenke til kommentar

var ikke helt dette jeg tenkte på,men uansett greit å vite:)

f,eks det som irriterer meg

er når jeg trykker høyre museknapp på en internettside,så står det lukk , mye annet, så helt øverst står det ofte: der kommer det masse sider jeg har vært innom den siste tiden.

mulig å fjerne dette på en måte?

og museknappen min har ikke noe knapp å skru den av på selve pcen,hvordan gjøre dette?

Lenke til kommentar

Du kan jo bruke software som f.eks WindowBlinds for å endre utseendet på XP/Vista/7, og hente ned egne ikoner, musmarkører og litt av hvert. Var det noe slikt du tenkte på?

Personlig er jeg meget fornøyd med hvordan brukergrensesnittet på 7 ser ut. Brukte selv WindowBlinds både på XP og Vista tidligere, men ser ingen grunn til det nå.

Edit: Når du høyreklikker på skrivebordet, får du en boks med valget "personalize" nederst. Derifra kan du endre mye på Win 7-utseendet. Og det er dessuten en del nedlastbare temaer å finne.

(Jeg har engelsk Windows, så oversett ved behov).

kan du si meg åssen oppløsning du har hos deg? min står på 1920x1080

Lenke til kommentar

F,eks MSN , jeg får en ikon for å trykke så jeg kan gå inn å sjekke kontaktenene osv, så er det en annen det står navnet mitt ved, samt busy?

hvorfor 2 stk?

Du må kjøre programmet i vista-modus!

Finn msnmsgr i mappen du installerte msn i (vanligvis C:\Program Files\Windows Live\Messenger), og velg egenskaper -> kompitabilitet ->windows vista.

Restart msn :)

Lenke til kommentar

hvorfor 2 stk?

Hei.

For å fikse det med msn, gå til C:\Programfiler\Windows Live\Messenger

Høyreklikk på msnmsrg.exe og velg egenskaper

Gå til fanen kompitabilitet og huk av for å kjøre i kompitabilitetsmodus for vista

Restart msn, så funker den som normalt.

EDIT: Thomas var visst 1 minutt før meg. :p

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Evt. kan dere oppgradere til nyeste versjon av Live Messenger som ikke har dette problemet.

Evt. beholde WLM 2009 fordi 2011 suger balle

hehe,nettopp

2009 versjonen her gitt,jeg hater 2011

er noe av det verste jeg har sett

men gutta!

er en som heter programfiler og programfiler (X86)

jeg finner windows live i den første, der det bare står Mesh?

i den andre som er i X86, der finner jeg:

contacts

installer

mail

mesh

messenger

photo

remote

writer

?

Lenke til kommentar

der funka det folkens!

jeg fant det

takk skal dere ha

men vet dere om det går ann å fjerne alt det andre stashet som kommer opp hvis man skal lukke en side

altså lukker jeg f,eks vg med høyre museknapp

så kommer det opp alt jeg har vært innom de siste gangene osv,, jeg vil bare ha de vanlige funksjeonene, som er lukk , minimer osv,, dere skjønner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...