treant Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hei! Har satt sammen et oppsett nå, men lurer bare på 2 ting før jeg kjøper. Hva er forskjellen mellom disse to hovedkortene? ASUS P8P67 B3.1 og ASUS P8P67 PRO B3 det eneste forskjellen som jeg ser er bare navnet pro. Men B3.1 og B3, hva betyr det? Også lurer jeg på forskjellen mellom disse 2 PSUene: COOLER MASTER GX ATX12 V2.3 750W og XFX CORE EDITION V2.2 750W PSU Hva er forskjellen mellom v2.2 og v2.3? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 B3 er versjon av Intels P67 brikkesett og markerer at de har adressert de problemene de hadde på de føste utgavene. B3.1 er da kanskje en enda nyere variant. Den største forskjellen på kortene, er nok at PRO har mulighet for å kjøre SLI. Er prisen på de 2 PSU'ene tilnærmet lik, ville jeg valgt XFX 10 av 10 ganger. 1 Lenke til kommentar
treant Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 B3 er versjon av Intels P67 brikkesett og markerer at de har adressert de problemene de hadde på de føste utgavene. B3.1 er da kanskje en enda nyere variant. Den største forskjellen på kortene, er nok at PRO har mulighet for å kjøre SLI. Er prisen på de 2 PSU'ene tilnærmet lik, ville jeg valgt XFX 10 av 10 ganger. Da kommer jeg til å gå for PRO, fikk høre at jeg burde velge z68 istedenfor. Er det noe vits? Skal egentlig bare bruke pcen til gaming Takker for svar! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 B3 er versjon av Intels P67 brikkesett og markerer at de har adressert de problemene de hadde på de føste utgavene. B3.1 er da kanskje en enda nyere variant. Den største forskjellen på kortene, er nok at PRO har mulighet for å kjøre SLI. Er prisen på de 2 PSU'ene tilnærmet lik, ville jeg valgt XFX 10 av 10 ganger. Da kommer jeg til å gå for PRO, fikk høre at jeg burde velge z68 istedenfor. Er det noe vits? Skal egentlig bare bruke pcen til gaming Takker for svar! Z68 er "bedre" enn P67 - i den forstand at den kan gjøre alt som P67 kan og mer. Det sagt så er det ikke så mye du går glipp av egentlig, ihvertfall på en spillmaskin. - Samme ytelse og kontakter og denslags - Z68 kan bruke IGP (innebygget sjermkort på CPUen) som ikke P67 kan. Lite poeng for en gaming maskin da du uansett skal bruke diskret skjermkort. Gir tilgang til quicksync dog. - Har mulighet for SSD caching. Det er ikke noe du sansynligvis har bruk for som en typisk bruker. Kort sagt er det neppe verdt det for deg å betale den ekstra hundrelappen eller to. Jeg tviler på om du noen gang vil bruke noen av de ekstra tingene unasett om du ikke allerede visste om dem fra før av. -Stigma 1 Lenke til kommentar
sindre94 Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 ASUS P8P67 B3.1 korta bruker en annen usb chip, det er den eneste forskjellen jeg har funnet... det er også en pro versjon av 3.1 som er 31kr billigere.. (bare for å nevne det) ellers så støtter jeg alt som er sagt over Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå