Roald! Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hei. Har vært innom multicom og satt opp en Multicom Compal PBL21 15,6". Den kom ut slik: - Intel Core i7-2720QM firekjernet prosessor, 2.2GHz, 6MB SmartCache - 4GB DDR3 1333MHz (2x2GB) - INTEL SSD 320 120GB - GeForce GT540M 2GB - Windows 7 Home Premium - Optisk enhet (ikke valgt) - Ekstra batteri og ladere (ikke valgt) - Office (ikke valgt) Totalt 10 576,- Det er jo snakk om en god del penger så er det andre ferdigmaskiner som kan konkurrere med denne mtp pris og ytelse? Noen billigere alternativ til ca samme ytelse? SSD er et must. Acer er ikke et alternativ. Bruksområder er egentlig alt mulig, men ikke mye spill. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Tja, det er jo Multicom Xishan W150, selvfølgelig, til samme pris. Med den får du også en matt skjerm av meget god kvalitet, jeg er litt usikker på kvaliteten på den som sitter i Compal'en, og det ser ut som om den ikke lengre fås med matt skjerm. Kunshan W155 dersom du vil ha enda litt bedre ytelse til spilling. Edit: PS. Du vil ikke finne noen billigere maskiner med den hardware'n. Faktisk er nærmeste konkurrent en MacBook Pro til nærmere 20 tusen kroner . Selv om du går ned til den svakeste Sandy Bridge 4-kjerners prosessoren, Core i7-2630QM, og beholder ønsket om SSD, så finner jeg bare en MacBook Pro til i overkant av 17 tusen som nærmeste konkurrent. Dersom du beholder samme prosessor som du allerede har konfigurert, men hopper over kravet om SSD (som man jo kan kjøpe separat og sette inn selv), så vil likevel nærmeste konkurrent være en MacBook Pro til over 14 tusen. Disse to laptop'ene er meget gode kjøp i forhold til den hardware'n du får, og i forhold til konkurrentene. Endret 1. juni 2011 av thomit Lenke til kommentar
Roald! Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Alright. Godt å høre at det er et bra kjøp sånn totalt sett da. Takk for bra svar Lenke til kommentar
Dang Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hei Thomit, Hva synes du hvis man velger i5-2520M? Tusen takk! MVH, Dang Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Billigste laptop med Core i5-2520 og med SSD som jeg kan finne, er en HP ProBook 13,3 tommer med 1366x768 oppløsning, og uten diskret skjermkort, til 9 og et halvt tusen. Billigste 15,6 tommer med Core i5-2520, med 1920x1080 oppløsning, uten SSD, og uten et diskret skjermkort som jeg kan finne, er en Dell Latitude til litt over 8 tusen. Bare som en illustrasjon på hvor gode kjøp Multicom Compal PBL21 eller Xishan W150 egentlig er, uansett hvilken prosessor man velger til dem. Endret 1. juni 2011 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå