Mgut Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 vet noe om det finnes vga kjølere til gtx 460? sku gjerne hatt det. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 ble bekymret nå, trodde google var nede Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Denne passer: http://www.arctic.ac/en/p/cooling/vga/18/accelero-xtreme-plus.html 1 Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 vet du hvor jeg kan kjøpe den i NOrge? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Her: http://www.dustinhome.no/pd_5010596597.aspx Blandt den beste kjøleren du får tak i. men husker ikke om du må kjøpe bakplate utenom eller om det følger med. Men som jeg leste her: http://www.arctic.ac/en/p/cooling/vga/376/accelero-xtreme-plus-ii.html?c=2182 Så ser det ut som man ikke trenger å kjøpe bakplate utenom. Men dette er bare sånt jeg forstår det. Finst nok mange andre kjølere til grafikk kortet ditt, men denne er blandt den beste du får tak i utenom vann kjøling da Endret 1. juni 2011 av sveibuen 1 Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 vell vannkjøling vil ikke jeg ha på skjermkortet, men tusen takk for rask svar Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Yes yes, kjøleren er kanskje litt dyr, finnes andre som er billigere, men ikke så god. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 AC Accelero Extreme plus krever at man bestiller et kit utenom. Det termiske limet som brukes i dette kitet for montering av RAM/Volt-heatsinks har kort holdbarhet og må derfor bestilles fra produsent, derav noen ukers leveringstid og ikke-lagerstatus på norske nettbutikker. Gelid Icy Vision rev.2 passer til GTX460 og er forøvrig en fenomenal kjøler. Skaffet denne til et GTX570 og tempen sank fra ca.75c full load til 55. Silentpc.com er også en seriøs nettbutikk med glimrende kundeservice så å bestille derifra byr sjeldent på problemer. Aberet blir derimot noe høyere pris pga. langveis forsendelse. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Som jeg leste på den kjøleren jeg linket til trenger du ikke et moteringskit utenom. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Aha Tenkte det var den orginale du snakket om. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Ja, den må du ha moteringskit til. den jeg linket til altså Pluss "II" trengs visst ikke i følge hjemme siden deres Lenke til kommentar
nems Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Monterte dette kittet (EDIT: Accelero XTREME Plus II )igår på et ASUS GTX260 og trengte kit VR002 (hvis jeg ikke tar feil og det var VR003). Fyttikatta for et puslespill det var å montere. Alle kits er basert på Nvidia referansekort og de er seff ikke like det jeg hadde. Jeg hadde bla. færre RAMbrikker og fler spenningsregulatorer. Jeg ga f i å montere kjøling på en del av spenningsregulatorene pga plass og kortsluttningsproblemer. Annbefaler ALLE som kjøper dette kittet å ta seg GOD TID når det monteres. PASS PÅ så det ikke blir kortsluttninger mellom kjøleribber og eventuelle avkoblingskondensatorer ved ICene... Gjenstår å se hvor bra den kjøler/hvor stille den er, lot den stå over natten for å herde skikkelig... Endret 17. juni 2011 av nemo81 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Sikker på at det er så lurt å skippe kjøleribber? Vet at enkelte kort kommer uten kjøling a RAM, men å droppe spenningsregulatorerene hørtes ikke helt ideelt ut. Endret 17. juni 2011 av Komakino Lenke til kommentar
nems Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Sikker på at det er så lurt å skippe kjøleribber? Vet at enkelte kort kommer uten kjøling a RAM, men å droppe spenningsregulatorerene hørtes ikke helt ideelt ut. Med tanke på at mitt kort originalt ikke har kjøling på RAM eller spenningsregulatorer ser jeg faktisk ikke noe problem med det. Jeg har satt på kjøling på noen av de samt alle rammene, og det er mye bedre enn det er originalt. Det eneste som er nedkjølt på kortet originalt er SLI pakka (kontroller av ett eller annet slag sikkert) samt selve GPUen. GPUen hadde ca 2 liter kjølepasta på seg og.. Helt jævlig :\ Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Ah Ingen grunn til å knote med store fingre og idiotisk små ribber i så tilfelle. Monterte en kjøler på et GTX570 for en stund siden og jeg tror faktisk jeg satt der å fiklet med termisk tape og kjøleribber i flere timer. Lenke til kommentar
nems Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Hehe jau, det er mye fikling.. Fikk ikke med noe termisk tape nå så det virker som de har gått bort ifra det og heller bare sender med limet. Noe som forsåvidt er greit da jeg hørte fra en kompis at den ene kjøleribba løsna fra kortet hans etter ca 3-4 uker og falt ned. Dette er skummelt siden det kan kortslutte hovedkort osv.. Lenke til kommentar
nems Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Jaja, når jeg skulle sette inn kortet igår så merka jeg at ting ikke var som det skulle. Siden kjøleren ikke sitter sentrert på kortet mitt så gikk lengdemålingen min i vasken og kortet er ca 2 cm for langt til å passe i et R3 kabinett.. Eneste løsning vil være å enten flytte hele harddiskholderen eller skjære den opp, begge alternativer utgår. Ganske dritt lei denne kjøleren nå for å være ærlig. Faktiskt ganskje dritt lei VGA kjølere generellt.. Satse på jeg får brukt angreretten på dette så skal jeg ligge langt unna i fremtiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå