Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

EKSAMEN: Medie og inf.kunnskap 1. Muntlig!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal ha muntlig eksamen i Medie og informasjonskunnskap 1, og har fått oppgave allerede i dag, selv om det er eksamen på mandag.

Oppgaven er som følger:

Tema: Nyhets- og informasjonsformidling.

Velg problemstilling selv, eller bruk en av de følgende:

"Fra hendelse til nyhet, hvordan komme gjennom nåløyet? Hvorfor blir enkelte saker prioritert i nyhetsdekningen, mens andre ikke får oppmerksomhet i det hele tatt?"

"Hva er medienes oppgave når det gjelder nyhets- og informasjonsformidling, og hvordan kan kommersielle nyhetskriterier komme i konflikt med dette idealet?"

"Terskelen for å publisere personlige meninger er minsket betraktelig. Hvilke følger har det at mange er aktive brukere av media og selv utvikler medieprodukt?"

Jeg synes selv de problemstillingene som er der er greie i seg selv, men tror jeg vil være tjent på å komme på en bra en selv. Med det mener jeg, "selv" :D Hvis noen kunne hjulpet meg med en problemstilling som tar for seg en viktig ting, samtidig som det f. eks. stiller et relevant spørsmål, hadde det vært til stor hjelp! Må altså være innenfor nyhets- og informasjonsformidling.

All hjelp taes godt i mot, selv om det ikke skulle være en ny problemstilling. Kanskje bare det å gi meg idèer til hvordan jeg kan gå nærmere inn på de som allerede er oppgitt, osv.

Hva som helst .. Er det noen som kan noe om dette, så vær så snill og hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...