Yumekui Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF, de stresset meg mot slutten så jeg glemte overskrift. Husket forøvrig kildeliste. In other news: ALDRI MER SIDEMÅL! tl;dr: Fant ingen annen tråd; Diskuter sidemålseksamen. Lenke til kommentar
kvantefysikk Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Æsj, gikk ikke særlig bra her. Syntes det var altfor dårlig tid. Oppgavene var greie, var bare jeg som rotet meg bort. Ikke en positiv opplevelse i det hele tatt, det eneste som er bra er at hvis jeg står så er jeg ferdig med nynorsk for life. YEY! Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Æsj, gikk ikke særlig bra her. Syntes det var altfor dårlig tid. Oppgavene var greie, var bare jeg som rotet meg bort. Ikke en positiv opplevelse i det hele tatt, det eneste som er bra er at hvis jeg står så er jeg ferdig med nynorsk for life. YEY! v_v Presterte å bruke 2 timer of 15 minutter på kortsvarsoppgaven. Lenke til kommentar
kvantefysikk Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hehe, ja, jeg skrev vel egentlig ingenting før klokka var ca. 11, satt bare og leste oppgavene og stirret ut i lufta Huff.... har jo 5 i nynorsk så hadde håpet at det skulle gå greit, men den gang ei.... Liker Halldis Moren Vesaas veldig godt, men er litt usikker på hva det diktet egentlig betydde og hvilke virkemidler vi skulle påpeke. Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Om nokon har lagra teksten sin på datamaskina, kan eg godt sjå gjennom og retta på språket, slik at du veit sånn om lag kor godt/dårleg det er. Send isåfall melding på PM. Eg sver i tillegg på internettguden å ikkje leggja ut teksten vidare, så du vert ikkje teken for juks. 1 Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Hehe, ja, jeg skrev vel egentlig ingenting før klokka var ca. 11, satt bare og leste oppgavene og stirret ut i lufta Huff.... har jo 5 i nynorsk så hadde håpet at det skulle gå greit, men den gang ei.... Liker Halldis Moren Vesaas veldig godt, men er litt usikker på hva det diktet egentlig betydde og hvilke virkemidler vi skulle påpeke. Virket for meg som et minnebrev for en avdød mor. Lenke til kommentar
kvantefysikk Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Takk for tilbudet, men velger å leve i uvitenhet til 22. (?) juni. :-P Lenke til kommentar
kvantefysikk Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hehe, ja, jeg skrev vel egentlig ingenting før klokka var ca. 11, satt bare og leste oppgavene og stirret ut i lufta Huff.... har jo 5 i nynorsk så hadde håpet at det skulle gå greit, men den gang ei.... Liker Halldis Moren Vesaas veldig godt, men er litt usikker på hva det diktet egentlig betydde og hvilke virkemidler vi skulle påpeke. Virket for meg som et minnebrev for en avdød mor. Ja, kanskje det. Ble veldig usikker egentlig..... Jeg tror jeg skrev noe ala at det var en hyllest til morsrollen og den jobben som kvinnen gjør i hjemmet, en jobb som ikke gir betaling i penger men i noe som ikke kan måles i det. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Om nokon har lagra teksten sin på datamaskina, kan eg godt sjå gjennom og retta på språket, slik at du veit sånn om lag kor godt/dårleg det er. Send isåfall melding på PM. Eg sver i tillegg på internettguden å ikkje leggja ut teksten vidare, så du vert ikkje teken for juks. Ble litt overrasket når jeg leste det, men det forventes at språket er like godt på hovedmål, som på sidemål. God nynorsk vil derfor på ingen måte være med på å heve karakteren, fordi dem forventer at du kan skrive nynorsk like godt som bokmål. Det er innholdet som teller, alle skrivefeilene teller bare ned. Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Ble litt overrasket når jeg leste det, men det forventes at språket er like godt på hovedmål, som på sidemål. God nynorsk vil derfor på ingen måte være med på å heve karakteren, fordi dem forventer at du kan skrive nynorsk like godt som bokmål. Det er innholdet som teller, alle skrivefeilene teller bare ned. Tja, det er både riktig og uriktig. God nynorsk er ingen garanti for karakteren, det har du rett i. Men - sensoren skal (i teorien) taka utgangspunkt i at oppgåva held til 1, og så vert du trekt opp derfrå for alt som er positivt (god grammatikk, korrekt bruk av sjangertrekk, osb). Sensoren skal definitivt ikkje taka utgangspunkt i at oppgåva held til 6, og så leita flittig etter negative ting som kan trekkja deg ned. Isåfall ville systemet gjort at det aller beste er å skriva ned så absolutt lite som mogleg. Eg veit òg at sensoren skal leggja (litt) vekt på at eleven ikkje kan ventast å vera like god i sidemålet - dette stod i ei rettleiing eg las, men eg hugsar ikkje nøyaktig kva eller kvar det stod. Off-topic: Eg har faktisk nyleg meldt meg ut or Den norske kyrkja. Det var nesten hårreisande å finna ut at eg i det heile stod oppført som medlem, for eg er ikkje døypt eller konfirmert. Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Jeg misliker at jeg ikke fikk tid til å se over skikkelig. Lenke til kommentar
whatev3r Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) F*EN, måtte vi lage egen tittel/overskrift på oppgave 4? Den tolk novelle greia? Likte ikke oppgavene i det heletatt, brukte 5 timer på å skrive den. Siden jeg ikke er spesielt flink i kåseri, så vet man aldri om man får 2 eller 5 uansett etterfølelse. Tenkte å si skikkelig flaks at jeg ble påtvunget nynorsk på barneskolen, men hvis det ikke teller at man er skilla i nynorsk så er det vel samme med det. Endret 1. juni 2011 av whatev3r Lenke til kommentar
whatev3r Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hehe, ja, jeg skrev vel egentlig ingenting før klokka var ca. 11, satt bare og leste oppgavene og stirret ut i lufta Huff.... har jo 5 i nynorsk så hadde håpet at det skulle gå greit, men den gang ei.... Liker Halldis Moren Vesaas veldig godt, men er litt usikker på hva det diktet egentlig betydde og hvilke virkemidler vi skulle påpeke. Virket for meg som et minnebrev for en avdød mor. Ja, kanskje det. Ble veldig usikker egentlig..... Jeg tror jeg skrev noe ala at det var en hyllest til morsrollen og den jobben som kvinnen gjør i hjemmet, en jobb som ikke gir betaling i penger men i noe som ikke kan måles i det. Jeg la ikke så forferdelig mye vekt på at det var hyllest til en mor (ble forsåvidt nevnt), men mer av hvor mye man får av å være sikker på seg selv, og at man får mye ut av å være en god person. Trenger ikke å være rik på et materialistisk vis, men via gode egenskaper i seg selv. Det hjelper både en selv og andre rundt seg. "Huset" for eksempel, var ikke bare konkret et hus, men også innsiden på en person. Eller er jeg helt på jorde? Skrev mye bare for å få skrevet det, kanskje ikke det lureste man gjør. Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 "Huset" for eksempel, var ikke bare konkret et hus, men også innsiden på en person. Eller er jeg helt på jorde? Jeg skrev at huset er det sosiale nettverket eller kjennskapskretsen til personen det gjelder, så hvus du er på jordet er vel jeg på jordet òg. Lenke til kommentar
whatev3r Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Du har nok mer rett enn meg, er jeg redd. Jeg skrev noe ala at folk kunne føle seg tryggere med vedkommende med "fint hus" på grunn av åpenhet og blabla. Men krevde absolutt alle oppgavene egen tittel? Jeg endte med å tolke "Tørst". Lenke til kommentar
stifa Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Dataen min klikka etter jeg var ferdig med kortsvarsoppgaven, og rukket å skrive ett avsnitt på den neste. 20 minutter er det korteste jeg har brukt på en kortsvarsoppgave Blei ferdig ti på to. EDIT: ^Ja, tittel er nødvendig. Jeg tolka temaet som «takksamd». Men dikt er jo åpne for personlig tydning så... Hvordan kunne folk tolke hver eneste linje og sånt? Det skulle jo bare være 250 ord. Måtte ha med et stykke med hjelpemiddel også... Endret 2. juni 2011 av stifa Lenke til kommentar
holjah Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Hvor mange ord er det folk ligger på i del B? sånn ca... Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) 284 på kortsvar og 644 på langsvar MEDREGNET kilder. >_> Endret 22. januar 2012 av Yumekui Lenke til kommentar
stifa Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg hadde 250 blank på del 1 og ca. 1250 på oppgave 2. Kilder og sånt kommer utenom, og jeg skrev ned alle jeg brukte... til og med de jeg bare så på ett lite avsnitt i, som Panorama VG1 og Panorama VG3... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå