Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg er samboer der både meg og han har barn fra før, min eks-mann får ikke komme opp til vårt hus og hente tingene til barna, da min samboer ikke syns noe om det! Men idag har han latt sin eks-kone og eks-svigermor gå inn i huset vårt og hente ting til hans barn når vi ikke var hjemme. (en bakdør sto åpen) Og det mener han er greit, og at det må jeg syns og! Men nei, jeg er faktisk ganske forbanna, de har ikke noe i vårt hus å gjøre nå vi ikke er hjemme! Fy jeg er så sint!!

Så hadde du syns det var greit???

Postet av anonym: e14344d7fec7bc76d18a5150e1f4ad4f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke noen av dere oppfører dere noe voksent. Ekser er en del av livet når man blir sammen med noen med barn...

Derfor burde han godta din eks og du hans...

jeg godtar hun, og ingen problem med at hun kommer her og henter ting, men ikke at hun blir sleppt inn i mitt hus når ikke vi er hjemme

Postet av anonym: edf5fa3752dbb70da3630547f8df5112

Lenke til kommentar

Hva er problemet? Det var åpenbart noe som var nødvendig som barna trengte og det på et tidspunkt dere ikke var i nærheten... Hensyn til barna først...

Det som jeg heller synes er et problem er at eksen din ikke får lov til å komme til huset ditt og hente ting til barna dine når han mener at hans eks burde få lov...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo ikke snakk om ta seg til rette når man skal gå og hente noe som er nødvendig til barna og har fått lov (selv om det i dette tilfellet burde vært enighet mellom partene om det).

Vi vet jo ikke om det er snakk om livsviktige medisiner eller barnas favoritt pc-spill, men hvis de kan ringe og si ''hei! du! vi bare gikk inn i huset ditt vi!'' så kunne de vitterlig ha ringt på VEI DIT og sagt ''hei! Du! Greit at vi stikker innom og henter xxxx?''. Greit at det er samboerens eks og de har barn sammen, men det gjør det ikke greit for hverkem samboeren eller hans ex å ikke ta hensyn til henne!

Lenke til kommentar

Men åpenbart hadde samboern syntes at det var greit og gitt dem tillatelse... Det er i hvert fall slik TS fremstiller det. Jeg vet at jeg ville ringt til eksen min og ikke typen hennes hvis det var noe jeg måtte hente hjemme hos dem...

''Men idag har han latt sin eks-kone og eks-svigermor gå inn i huset vårt og hente ting til hans barn når vi ikke var hjemme. (en bakdør sto åpen) Og det mener han er greit, og at det må jeg syns og! Men nei, jeg er faktisk ganske forbanna, de har ikke noe i vårt hus å gjøre nå vi ikke er hjemme!''

Nå er det samboeren sin innstilling som TS tar opp her, men jeg hadde fremdeles ikke latt noen bare ta seg til rette i mitt hus. For å få respekt må man kreve respekt, og respekt er ikke å valse inn i noens hus uten at de er klar over det og har gitt dem tillatelse til å gjøre det. Igjen, hvis de kunne ringt henne da de var der så kunne de fint ringt på vei dit for å i det minste si ifra.

Lenke til kommentar

Men hvorfor skulle de ringt henne når de allerede hadde ringt han? Det gir jo ikke mening...

Fordi de er voksne og skal forholde seg til hverandre over lengre tid, mest sannsynlig. Mesteparten er hans skyld, men som jeg har skrevet to ganger tidligere: hvis de kunne ringe henne på jobb mens de var i huset hennes så kunne de like godt ha gjort det på vei dit.

Lenke til kommentar

Og hva er greia med at det forventes at kvinner som er i TS sin situasjon skal oppføre seg voksent, mens ''the baby motha'' skal få lov til å styre på som hun vil? Hvorfor er det ikke noe krav om at ''the baby motha'' skal være voksen nok til å sjekke med dem BEGGE om det er ok at hun og hennes mor går inn i DERES hus??

Lenke til kommentar

Men hvorfor i grusomme skal hun det når hun har fått klarsignal fra en av partene i husstanden. Hun må da kunne forvente at de har samtalt om det slik at det er greit for begge parter...

Jeg synes også det er rart at eks-dama ringte når hun var inne i huset i det hele tatt, med mindre hun hadde oppdaget at kaffetrakteren sto på eller lignende... Men det blir en annen diskusjon.

Det som jeg egentlig føler er største problemet her, men det er jo mulig at TS ikke ser på det på samme måte som meg, er at typen hennes ikke vil ha eks-typen hennes opp til huset for å hente ting, mens at han lar sin egen eks slippe inn i huset til og med når ingen er hjemme. Det er en ulikhet der jeg i hvert fall ikke ville vært komfortabel med...

Lenke til kommentar

Men hvorfor i grusomme skal hun det når hun har fått klarsignal fra en av partene i husstanden. Hun må da kunne forvente at de har samtalt om det slik at det er greit for begge parter...

Jeg synes også det er rart at eks-dama ringte når hun var inne i huset i det hele tatt, med mindre hun hadde oppdaget at kaffetrakteren sto på eller lignende... Men det blir en annen diskusjon.

Det som jeg egentlig føler er største problemet her, men det er jo mulig at TS ikke ser på det på samme måte som meg, er at typen hennes ikke vil ha eks-typen hennes opp til huset for å hente ting, mens at han lar sin egen eks slippe inn i huset til og med når ingen er hjemme. Det er en ulikhet der jeg i hvert fall ikke ville vært komfortabel med...

Nei, grunnen til det sier han, er at han kan stole på hun, siden han har vært gift med hun, min eks kjenner han ikke, og vi va ikke sammen heller når barnet vårt ble født! Og jeg er en som ikke gidd å krangle..

Problemet er at dette er VÅRT hus, som vi har bygget, hun har ingenting i mitt hus å gjøre, når vi ikke er hjemme. Og det er gjør meg forbanna med tanke på at hun har vært her inne, når ingen var hjemme!

^ TS

Lenke til kommentar

Du sier du er en som ikke gidder å krangle, men så gidder du å blåse opp en sak som dette så grådig?

Forklar: Hvorfor gjør det deg noe at hun var inne i deres hus?

Postet av anonym: c2f160d2dcaec5d0bdd69c6b6441888c

For meg er det ikke greit at hans eks kone går inn i mitt hus, når ingen av oss er hjemme...

Forklar meg hvorfor du synes det er greit??

Og nei, det var ikke noe viktig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...