vhaarr Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Jeg ser du linker til et Nvidia gtx560, yter dette bedre en ATI (sorry, det henger igjen enda) AMD 5950(70)? GTX560Ti, og ja det yter litt bedre enn 5970. Men samme det; i de spillene du snakket om er det mest CPU som er flaskehalsen. Derfor jeg valgte i5 2500. Ellers har jeg jo lagt ved en SSD som kan fjernes til fordel for bedre GPU/CPU eller et annet kabinett med bedre strømforsyning. Define R3 er veldig bra kabinett, men husk at da må du kjøpe strømforsyning separat også. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Tror nok å kjøpe PSU sepparat er best, fordi dersom jeg kjøper en PSU av litt høyere kvalitet kan jeg ha den gjennom flere oppgraderinger. Da har jeg i hvertfall lagt til GTX560Ti i handlelista mi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 IKKE kjøp kabinett med Ace Of Sweden strømforsyning, da kan du like greit drifte pcen med en tredemølle: http://www.sweclockers.com/recension/12022-nataggregat-fran-ace-of-sweden/10#pagehead Jeg quoter: Fyra nätdelar ur Raw Deal Plus Rev.2-serien testades i SweClockers labb och samtliga havererade. Budsjettet tillater enten ikke SSD eller Intel Sandy bridge, og iallefall ikke begge 2. Hadde tatt en titt på Runes of Dublon, anbefalt av Agentspoon: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1225711 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 (endret) SSD forsvinner, jeg er ikke stor fan av SSD enda grunnet prisen er enda for høy vs standard 7200rpm disker. Greit det er en ytelses forbedring, men jeg personlig føler ikke det er hvert det (enda). Noen som har erfaing med denne PSUen? Endret 15. august 2011 av chri-ot Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Neivel? SSD forsvinner, jeg er ikke stor fan av SSD enda grunnet prisen er enda for høy vs standard 7200rpm disker. Har du noen gang prøvd en SSD? Ikke gjør det, for da kan du aldri gå tilbake Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Neivel? SSD forsvinner, jeg er ikke stor fan av SSD enda grunnet prisen er enda for høy vs standard 7200rpm disker. Har du noen gang prøvd en SSD? Ikke gjør det, for da kan du aldri gå tilbake Nettop! Har aldri prøvd det Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Driver å lager en liste ved hjelp av din (vhaarr)liste. Hva er forskjellen på hovdekortet du har plukket ut kontra et som er dyrere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Driver å lager en liste ved hjelp av din (vhaarr)liste. Hva er forskjellen på hovdekortet du har plukket ut kontra et som er dyrere? Støtte for intern grafikk men ingen støtte for overklokking. CPU støtter ikke overklokking likevel (da må du ha k-versjonen), så det har ikke så mye å si. Du må også litt opp i pris for å få støtte for SLi og ikke bare crossfire. Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Med andre ord ting du ikke trenger. Det jeg valgte er det billigste du får som fremdeles støtter SATA 6gb/s, som du egentlig heller ikke trenger. Men dustinhome hadde ikke det H61-kortet på lager, og det er bare 50,- billigere eller noe. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 intern grafikk men ingen støtte for overklokking. CPU støtter ikke overklokking likevel (da må du ha k-versjonen), så det har ikke så mye å si. Du må også litt opp i pris for å få støtte for SLi og ikke bare crossfire. K versjonen koster en hundrings ekstra så da blir det heller den Hvilket hovedkort anbefaler du til noe overklokking? Hva er forskjellen på SLi og Crossfire? Jeg trodde bare det var 2 navn for det samme (2 skjermkort samtidig). Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Da trenger du en P67 eller Z68. Forskjellen på SLI og CF er at SLI er for Nvidia-kort og CF er for AMD-kort. Skal du ha SLI-støtte må du ha hovedkort merket med "Pro" på slutten eller dyrere, somregel. Du trenger hverken ingen av delene, og skal du overklokke må du også helst kjøpe en dyrere kjøler. Forstår jeg rett at budsjettsrammen er høyere enn 6000 nå? Isåfall er det klart mulig å sette opp noe bedre enn det jeg foreslo. Men du trenger ikke noe bedre. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Da trenger du en P67 eller Z68. Forskjellen på SLI og CF er at SLI er for Nvidia-kort og CF er for AMD-kort. Skal du ha SLI-støtte må du ha hovedkort merket med "Pro" på slutten eller dyrere, somregel. Du trenger hverken ingen av delene, og skal du overklokke må du også helst kjøpe en dyrere kjøler. Forstår jeg rett at budsjettsrammen er høyere enn 6000 nå? Isåfall er det klart mulig å sette opp noe bedre enn det jeg foreslo. Men du trenger ikke noe bedre. Nja, drit i overklokking tror jeg bare går for hk du linka til og i5 uten k. Overklokking er noe jeg ikke får bruk for uansett, det er mer en nok fart for meg allerede. Ja, det er ca 6k, om det går litt over gjør ikke det noe, men jo billigere jo bedre Bør kanksje nevne at jeg også skal spille BF3 når det kommer, men regner med at denne pakken her er god nok til å få grei grafikk og bra fps. Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Eneste jeg hadde endret på det siste oppsettet jeg postet er kanskje; * En HDD med større kapasitet, den jeg valgte der er bare 250GB som er veldig lite. Vil koste 200,- mere, ca. * Fractal Design Define R3 som er vanvittig bra. Vil koste 300,- mere, ca. * SSD på 60GB om du skal ha Windows. Vil koste 100,- mere for en OCZ Solid 3. Eller du kan sløyfe SSD i det store og hele og bytte både HDD og kabinett og ende på samme prisen. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Her er listen min: Merk: det er ikke noe HDD her, men jeg velger en på 1tb til 400kr. Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Det ser bra up Husk at skal du bruke HDD'en som systemdisk så kjøp en på 7200RPM, ikke disse "Green"-variantene. Endret 15. august 2011 av vhaarr Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Det ser bra up Husk at skal du bruke HDD'en som systemdisk så kjøp en på 7200RPM, ikke disse "Green"-variantene. Satser på denne http://www.dustinhome.no/hitachi-deskstar-7k1000c-1tb-7200rpm-sata-300-32mb/product/5010331793 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Kjøp Samsung Spintpoint F3 1TB, bortsett fra muligens WD Black, så er disse best og med en god pris. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Kjøp Samsung Spintpoint F3 1TB, bortsett fra muligens WD Black, så er disse best og med en god pris. Takk! Tusen takk for all hjelpen folkens! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Hva med dette kabinettet? http://www.dustinhome.no/cooler-master-miditower-elite-310-atx-black-orange/product/5010335510 har dette kabinettet selv og er super fornøyd. Gjør jo ikke skam på pc'en heller Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Hva med dette kabinettet? http://www.dustinhome.no/cooler-master-miditower-elite-310-atx-black-orange/product/5010335510 har dette kabinettet selv og er super fornøyd. Gjør jo ikke skam på pc'en heller neitakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå