chri-ot Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Hei Jeg selger nå den gamle sykkelen min for 6000kr så håper på å Kunne bruke dette til PC. Derfor er det maks 6000 aller helst billigere. Jeg trenger ikke noe syk gamer pc. Jeg spiller for det meste Starcraft 2, noe COD4, Trackmania, NFS shift og Minecraft. Kravet er at den skal dra disse. Dette klarer Macen min nå uten problemer så det skal ikke så veldig mye til. Derimot har jeg planer om å kjøpe BF3 når det kommer, jeg trenger ikke kjøre det på max, men jeg vil ikke kjøre det på low heller. Crysis 2 er vell ganske likt krevende som BF3 blir? Jeg bruker også datamskinen mye til foto og videoredigering, jeg liker OSX best til foto, men ville gjerne hatt en kraftigere maskin til video derfor må denne takle dette bra også. Jeg satt i sammen en liten handleliste. Her mangler jeg PSU,jeg håpet noen her kunne finne frem en bra PSU til meg? Dersom komponenter i handlelista kan byttes ut mot noe annet er det bare å si ifra, jeg er heller ikke bundet til komplett. Det kabinettet jeg har valgt er dyrt, men det er tøft! jeg har gått å sikla på det i noen måneder så dersom ingen klarer å finne et kabinett som ser bedre ut skal jeg ha det uansett om jeg må ha dårligere innmat (pcen skal også taes med på lan). Dersom jeg må gå litt over 6k har jeg mulighet for å spytte inn litt til, men dette bør helst ungås! Edit: link fiksa Endret 1. juni 2011 av chri-ot Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Linken din fungerte ikke, men anbefaler deg og ta en titt i denne "sticka" tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1225711&st=0 Begge alternativene er gode forslag for deg. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Takk, linken er fikset. Har tittet litt på den, men bestemte meg for å lage egen tråd med egne deler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Mitt råd : Det er ikke vits å finne opp hjulet på nytt. Dessuten, og bruke over 1/6 av budsjettet på kun kabinettet er ideelt for mest mulig ytelse for penga. Ja en skal legge litt penger i et kabinett som en ikke må bytte ut hver andre måned, men slike kabinett får du fint til 600-kroners klassen. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Jeg tenker veldig utsende slik som jeg skrev i første post. Uansett fant jeg dette I tillegg har dustin det kabinettet jeg la i handlekurven i første post til noen hundre lapper mindre. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Driver sånn smått å setter opp ny handleliste hos dustin. Mener dere det er bedre å gå for intel oppset vs et amd oppset? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Du får ikke mer FPS av et fint kabinett. Hvordan kabinettet ditt ser ut bryr folk seg om 2-3 minutt på et lan, hvor mange timer kommer du til og spille og trenge mest mulig FPS, 12-16 timer i døgnet. Men ja dine penger, men jeg har dessverre ikke noen fashion råd å gi deg. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Du får ikke mer FPS av et fint kabinett. Hvordan kabinettet ditt ser ut bryr folk seg om 2-3 minutt på et lan, hvor mange timer kommer du til og spille og trenge mest mulig FPS, 12-16 timer i døgnet. Men ja dine penger, men jeg har dessverre ikke noen fashion råd å gi deg. Som du ser i posten min er ikke FPS hovedgoalen, det er viktig med utsende fordi den ikke skal stå gjemt inne i et skap hjemme, den må stå ved siden av skrivepulten. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Hva tenker dere om dette opsettet? (har ikke noe hdd der) Endret 1. juni 2011 av chri-ot Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Brukte noen av delene til Black rafinnery og slik ble resulatet, hva tenker du/dere om det? Endret 1. juni 2011 av chri-ot Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Brukte noen av delene til Black rafinnery og slik ble resulatet, hva tenker du/dere om det? Fint oppsett, bedre enn amd alternativet. Kanskje litt ite ram, selv om det ikke er nødvendig til spilling, men skal du drive med bilder osv så kan det være lurt å ha mere. Ram er jo billig nå for tiden :-) kanskje et litt lite kraftig skjermkort? Endret 1. juni 2011 av teknikeren Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg legger på en Ram brikke til Hvilke skjermkort anbefaler du? Jeg tenker litt på en 6950 og bios hacke den til 6970. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg legger på en Ram brikke til Hvilke skjermkort anbefaler du? Jeg tenker litt på en 6950 og bios hacke den til 6970. Can man flashe kortet så det låser opp mere i gpu så er nok det kortet mere enn bra nok tenker jeg :-) Lykke til Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) I dag fikk jeg solgt sykkelen, til 3000kr. Så da blir det rundt dette jeg kjøper pc for. Jeg legger så klart til litt ekstra penger for å få bedre komponenter dersom det blir nødvendig. Ja, jeg kan bestille nå, men tror jeg venter noen uker. Fra den 20 juni blir jeg borte i tre uker, og i mellomtiden slipper vell Amd noen godsaker? Så jeg bare lurer på om jeg har rett, vente eller kjøpe nå? Endret 14. august 2011 av chri-ot Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=938489&su=C8A0AD9E-3E11-47F5-B4D8-3620DF4D3FCD dette er så optimalt jeg klarer og få det for deg bare leggtil en strømforsyning på 500w (helst 550+) eddit: bilig 550w psu http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574788#reviews Endret 13. juni 2011 av supercz Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Japp, Japp kjøpte aldri noe pc Sykkelen ble solgt for mindre en jeg regna med 3k (regna med 4k og legge til 2k), også ble det at ferien kom og jeg ikke fikk tid til pc. Så nå som det går mot høsten skal jeg kjøpe. 6k er egentlig budsjettet men to ting gjør så jeg tenker: 1- Kanskje jeg bør spare til 8k, noe som gir meg mer tid og en liten fordel for ting 2 2- AMDs buldozer kan kanskje være noe vente på, og Intel kommer snart med nytt brikkesett(?) Uansett så har jeg bestemt meg for å ditche det dyre kabinettet og gå for noe billigere, kanskje kjøpe et helt enkelt kabinett og mode det litt med SC2 farger(?). Edit: Jeg vil heller ikke ha et så stort kabinett som Phantom greia, noen som har tips til et kabinett ? Tenker litt på R3. Endret 14. august 2011 av chri-ot Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 har du skjerm osv? Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 har du skjerm osv? Ja, jeg har alt, eneste jeg må ha nytt er musematte Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Glemte å legge med musematte, beklager Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Glemte å legge med musematte, beklager Ser flott ut! Men jeg er veldig i tvil om jeg skal vente på buldozer og FX? Nå som lanseringsdatoen er offisiel i september. På en annen side hadde det vært gøy å ha ny pc på lanet jeg skal på i midten av september Jeg ble litt forelska i Fractal design R3 hvitt. Jeg ser du linker til et Nvidia gtx560, yter dette bedre en ATI (sorry, det henger igjen enda) AMD 5950(70)? Endret 15. august 2011 av chri-ot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå