BioNor Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Har i det siste lagt merke til alle tråder som innbefatter diskusjon om piratkopiering, nedlasting av piratprogrammer o.l. blir relativt fort stengt pga retningslinjene i forumet. Men til min store forundring ser jeg at salg av dette på HW.no`s bruktmarked foregår helt åpenlyst, leste denne nettopp: "Pris: 40 Annonsetekst American Concquest Anno 1503 Blitzkrieg Bloodrayne Breath of Fire 4 C&C-Generals Championship Manager 4 Colin Mc Rae 3 CSI Delta Force-Black Hawk Down Devastation Enter the Matrix Freelancer Ghost Master Grom GTA-Vice City Hulk Igi-2-Covert Strike Indiana Jones-and the Emperor`s Tomb ISS 3 Jurassic Park-Operation Genesis Morrowind-Bloodmoon Moto Gp 2 Neighbours From Hell Port Royal Postal 2 Praetorians Rainbow Six 3-Raven Shield Raymann 3 Red Faction 2 Rise of Nation Silent Hill 2 Sim City 4 Splinter Cell Star Trek Elite Force 2 Toca Race Drive Tropico 2 - Pirate Cove Unreal 2-The Awakening Vietcong Warcraft 3 - Frozen Trone Will Rock X-Men 2-Wolverine`s Revenge OSV.... Jeg har flere spill og mange filmer,send en mail for mere info og full list" Er det noe grunn til at salg er lov, mens diskusjonen rundt nærmest blir stengt i det de dukker opp? Dette er forøvrig langt ifra det eneste eksempelet... Lenke til kommentar
ripset Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Blir sikkert snart stengt denne tråden, har snart overlevd i et kvarter Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Hvordan vet du at dette er piratkopier? Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Hvordan vet du at dette er piratkopier? Godt spørsmål... Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Hvordan vet du at dette er piratkopier? Godt spørsmål... ..snakk om sunn fornuft kanskje? med mindre prisen er en trykkfeil da Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Ikke når e-mail adressen er [email protected]... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 bare indisidier, du har jo ingen bevis. jeg er helt for piratkopiering, jeg kjøper aldri ett spill før jeg vet det er bra. hadde det ikke vært for piratkopiering ville half life, starcraft og warcraft 3 vært omtrent de eneste spillene i samlingen min. jeg kan med høyre hånda i været si jeg har kjøpt alle spill jeg har testet piratokopier av og synes var bra. jeg har ett par spill jeg angrer på jeg kjøpte, da testet jeg bare demo og ikke piratkopi. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Hvordan vet du at dette er piratkopier? Kan jo ha noe med å gjøre at noen spill selges før de kommer ut i Norge kanskje? Og for den saks skyld før de kunne hatt sjangs til å komme hit, selv ved postordre fra utlandet. Lenke til kommentar
En Tiger Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Det er ingen som kjøper nye spill til 500,- stk og selger hele bunten til 40,- etterpå. Alle som bruker sunn fornuft skjønner at dette ikke er lovlige varer. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Hvordan vet du at dette er piratkopier? Dette er jo egentlig kverrulering... sunn fornuft som enkelte nevner her er greit å bruke Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Kanskje de burde ha en regel i salgsforumet om at man MÅ skrive eksplisitt at det er originalspill -ikke kopier,man selger. Hvis ikke blir annonsen slettet. Dersom man selger warez og likevel velger å skrive at det er originalspill da er aktiviteten man driver med også ren svindel i tillegg og faller under enda flere lover og regler. Hvordan vet du at dette er piratkopier? Tja, hva om jeg satte inn følgende annonse: Brunevarer selges billig, kun kjente merker:Sony, Philips,Samsung,Panasonic etc, TV,DVD,stereo. Priseks: Philips PlasmaTV 42" kr.5000,- Panasonic PlasmaTV 37" kr. 4000,- Sony DVD spiller,DVPNS305S kr. 400.- Xbox kr. 100,- PS2 kr. 100,- PHILIPS DVD580HC, hjemmekinoanlegg, kr.500,- "Send en mail for mere info og full list" Kun nye produkter. Ville noen faktisk være så dumme at de ikke forventet seg tjuvegods i dette tilfellet??? Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Hehe, satt å skrev et dønn likt innlegg selv:-) Lenke til kommentar
Agres Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Helt enig! Det er for dumt at folk skal få spre ulovlig programvare (les: piratspill) via gamer's bruktmarked OG tjene penger på det. Synes noen Gamer ansatte bør gripe inn, eller, kanskje de har nok med å stenge tråder som omhandler emnet? Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Kanskje de burde ha en regel i salgsforumet om at man MÅ skrive eksplisitt at det er originalspill -ikke kopier,man selger. Hvis ikke blir annonsen slettet. Dersom man selger warez og likevel velger å skrive at det er originalspill da er aktiviteten man driver med også ren svindel i tillegg og faller under enda flere lover og regler. Hvordan vet du at dette er piratkopier? Tja, hva om jeg satte inn følgende annonse: Brunevarer selges billig, kun kjente merker:Sony, Philips,Samsung,Panasonic etc, TV,DVD,stereo. Priseks: Philips PlasmaTV 42" kr.5000,- Panasonic PlasmaTV 37" kr. 4000,- Sony DVD spiller,DVPNS305S kr. 400.- Xbox kr. 100,- PS2 kr. 100,- PHILIPS DVD580HC, hjemmekinoanlegg, kr.500,- "Send en mail for mere info og full list" Kun nye produkter. Ville noen faktisk være så dumme at de ikke forventet seg tjuvegods i dette tilfellet??? tja, kan ikke dy meg, jeg har lyst på noe på den listen ja. send meg full liste det Lenke til kommentar
espen999 Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Synes det er greit med piratkopiering jeg Bare man ikke selger. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Haha.. Verste er jo at det er dårlig piratkopiering. Han har jo ikke de nyeste spilla en gang jo! Lenke til kommentar
notarget Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Ingen som selger MANGE orginale spill for 40.- spenn, når hvert spill koster 500.- ++ Så at det var en del nye også, som fks vice city Men Men.. har ingen bevis at det er pirat. Men jeg veit at det er hehe.. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Haha.. Verste er jo at det er dårlig piratkopiering. Han har jo ikke de nyeste spilla en gang jo! Han har bare de nyeste Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Det han antakeligvis gjør er jo å selge de spilla han er lei, men man kan jo glatt sikre seg en liten kopi hvis man skulle få lyst til å dra de frem fra glemselen, jah... Synes jo det er helteit å skulle selge egne spill, hvordan kan man forvente at folk skal være så blåøyde at de tror på sånt i disse dager? Stating the otherwise obvious, jeg vet, men jeg bare måtte. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Han har bare de nyeste Ser det at du er ikke helt oppdatert. Han har jo bare spill som du kan få kjøpt i butikken jo. I tillegg har han ikke Tombraider: Angel Of Darkness, Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide, Midnight Club II eller Flight Simulator 2004 for å nevne noen. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå