nsp Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 *Kan noen gi meg en bra definisjon på religionskritikk, med sine egne ord? *Hvordan kan jeg reflektere oer forholdet mellom religion, livssyn og vitenskap? Håper noen kan svare på de to spørsmålene! TAKK Lenke til kommentar
stifa Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Religionskritikk kan være alt fra fjortisateistens sutring til saklig vurdering av religiøse dogmer og handlinger begått under religionens navn. religioner er livssyn, men livssyn kan også være sekulære (ikke-religiøse). De fleste religiøse i dag har ingen problemer med vitenskap. Men det er fundamentalistiske religiøse som holder seg til gamle verdier som kan se kritisk på vitenskaplige teorier, som for eksempel Darwins utviklingslære fordi den strider med de to skapelsesberetningene i Bibelen. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 *Kan noen gi meg en bra definisjon på religionskritikk, med sine egne ord? Fornuft? 3 Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Drøfting og diskusjon av religions realitet. Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Dette står godt forklart i boken din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå