Gå til innhold

Dekke rødhet i ansiktet


Anbefalte innlegg

Jeg sliter med litt kviser i ansiktet og pga dette bruker jeg kvisekrem for å holde kontroll på dem. Men kvisekremej gjør ansiktet mitt ganske rødt og betent. Hvordan kan jeg dekke denne rødheten (og forsåvidt kvisene) uten at det ser veldig sminket ut. Er mann og har lys hud.

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er benzoyl peroxide du bruker er det veldig logisk ettersom den er veldig sterk og både tørker og irriterer huden din. Med daglig påføring av fuktighetskrem (morgen og kveld) i tillegg til én eller to ansiktsmasker i uken, for å gi huden ekstra næring, er du langt på vei. Regner med du vasker ansiktet daglig, så gidder ikke å si noe om det.

Er det spesielt lite flatterende kan du bruke en concealer, som f.eks. denne eller denne (den finnes i en lysere variant enn de to som er oppført der, men vet ikke om andre butikker som fører den til så god pris).

For øvrig er det godt poeng det fiberkanin sier angående sminke, men produkter i dag er gjerne såpass gode at det ikke er et problem å bruke concealer i noen situasjoner. Produsenten av den første concealeren jeg linket til skryter jo av at den ikke tetter porer, så til tross for at det selvfølgelig ikke behøver å være sant ville jeg nok prøvd den.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Takker :D

 

Er disse produktene bare mulige å få tak i ved å bestille fra nettet, eller finnes de i noen butikker her i Norge?

Vita fører Bulldog her i Norge, men Feelunique har et større utvalg, lavere priser og gratis frakt, så jeg har droppet å handle Bulldog-produkter fra Vita.

Lenke til kommentar

Takker :D

 

Er disse produktene bare mulige å få tak i ved å bestille fra nettet, eller finnes de i noen butikker her i Norge?

Vita fører Bulldog her i Norge, men Feelunique har et større utvalg, lavere priser og gratis frakt, så jeg har droppet å handle Bulldog-produkter fra Vita.

 

Jeg bruker i dag MD Formulations - Benzoyl Peroxide 10 - 2 oz, den koster helt ned i 80 kroner for 60 ml med 10% konsentrasjon Benzoyl Peroxide.

 

Er det noen produkter på Feelunique som er like gode og som koster ca. det samme?

Lenke til kommentar

Takker :D

 

Er disse produktene bare mulige å få tak i ved å bestille fra nettet, eller finnes de i noen butikker her i Norge?

Vita fører Bulldog her i Norge, men Feelunique har et større utvalg, lavere priser og gratis frakt, så jeg har droppet å handle Bulldog-produkter fra Vita.

Hvor lang tid sånn ca. tar det før man mottar varene man har bestilt?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vet ikke om du følger med på tråden lenger, men slenger inn et lite tips;

http://www.everydayminerals.com/store/face/concealers/color-correctors/conceal-mint-color-corrector.html

 

Dette er en color corrector fra Everyday Minerals. Jeg bruker den daglig, og det vises ikke at jeg har den på - annet enn at den dekker over rødheten i ansiktet! Anbefales :) Består av mineraler, så den skal ikke være farlig å bruke. Bør kjøpe deg en kost. Eeelsker Isadora sin store solpudderkost (koster en del), men de har også mange fine koster på Everyday Minerals.

Endret av tacobella
Lenke til kommentar

Vet ikke om du følger med på tråden lenger, men slenger inn et lite tips;

http://www.everydayminerals.com/store/face/concealers/color-correctors/conceal-mint-color-corrector.html

 

Dette er en color corrector fra Everyday Minerals. Jeg bruker den daglig, og det vises ikke at jeg har den på - annet enn at den dekker over rødheten i ansiktet! Anbefales :) Består av mineraler, så den skal ikke være farlig å bruke. Bør kjøpe deg en kost. Eeelsker Isadora sin store solpudderkost (koster en del), men de har også mange fine koster på Everyday Minerals.

Takker for tips :)

 

Har mottatt fuktighetskremen, og er meget fornøyd :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En ting jeg må si. Jeg har fått flere kviser etter at jeg startet med denne kremen. Vet ikke om den har skylden, men føler at det har forverret seg etter at jeg begynte med den. Andre som har opplevd lignende? Kan det hende at jeg reagerer negativt på den?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En ting jeg må si. Jeg har fått flere kviser etter at jeg startet med denne kremen. Vet ikke om den har skylden, men føler at det har forverret seg etter at jeg begynte med den. Andre som har opplevd lignende? Kan det hende at jeg reagerer negativt på den?

 

 

hvor lenge har du brukt den?

Har vel brukt den i ca. 2 uker. Men har kuttet ut en stund nå, men føler ikke at kviseproblemet har blitt bedre, så begynner å tvile på at den hadde skylden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En ting jeg må si. Jeg har fått flere kviser etter at jeg startet med denne kremen. Vet ikke om den har skylden, men føler at det har forverret seg etter at jeg begynte med den. Andre som har opplevd lignende? Kan det hende at jeg reagerer negativt på den?

 

 

hvor lenge har du brukt den?

Har vel brukt den i ca. 2 uker. Men har kuttet ut en stund nå, men føler ikke at kviseproblemet har blitt bedre, så begynner å tvile på at den hadde skylden.

 

Skudd i mørket, men høres ut som du trenger ansiktsskrub og fuktighetskrem uten olje hver morra og kveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...